Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haaveilen lyhyemmästä työajasta.

Vierailija
04.08.2019 |

Puolutosissani tässä miettinyt, että ottaisin asian puheeksi miehen kanssa ja sitten töissä pomolle, jos niikseen olisi. Todnäk työnantaja ei edes suostuisi, tarvitsevat minua sen 8h/pvässä ja piste. Ja eipä talouskaan sitä oikein sallisi, ei varhaiskasvatusalan palkasta oikein voi nipistääkään.

Mutta haaveilen ja toivoisin sitä, tuntuu etten jaksaisi enää tätä työtä 8h/pvässä 😢 😕

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa pitäisi työpäivän standardipituus muuttaa 6 tuntiin. 8 tunnin työpäivä on jo aikansa elänyt, se säädettiin jo yli 100 vuotta sitten ja silloin oli yhteiskunta aivan erilainen kuin nykyään.

Vierailija
2/11 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi päivä viikossa riittää hyvin enkä ole työkkärin listoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas haaveilen pidennetystä työajasta. Teen sitä jo nyt, mutta palkka tulee vain 7h36min ajalta.

Vierailija
4/11 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläpäin lyhennettyä työaikaa tekee vain ne joilla on joku hyvä ja kelpo syy, tyyliin sairaus tai vamma ja loput katsotaan lusmuiksi laiskureiksi. Siksi en ole oikein uskaltanut ottaa pomon kanssa puheeksi, vaikka kelpaisi kyllä myös

Vierailija
5/11 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäpä työntekijän psykofyysinen vointi, huonomman ennaltaehkäisy?!

Vierailija
6/11 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minäkin. Meillä on työpäivän pituus 9 h, ei mitään joustomahdollisuuksia. Sitten vielä päälle ajomatkat 2h/pv eli ovelta ovelle 11h. Aina väsyttää. Ei vaan meinaa löytyä muutakaan työpaikkaa, joten pakko kärvistellä.

Vierailija
7/11 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen 5,5h/päivä. Varhaiskasvatusala. Ei ole miestä, ei sairauksia. Pienet lapset on. Palkka on mitätön, niinhän se on tosin muutenkin, saan sitten asumistukea siihen päälle. Ehkä jotain toimeentulotukea saisin myös, mutta en hae. 

Kaikesta huolimatta suosittelen. Jos sinulla on mies, elätte ihan ok vaikka molemmat lyhentäisi työpäiväänsä. Toki se tarkoittaa yleensä jonkinlaista elintason laskua. Mutta sekin voi olla vain positiivista. 

Vierailija
8/11 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko, että sinä down-shiftaisit ja miehesi maksaisi?

Vierailija
9/11 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täälläpäin lyhennettyä työaikaa tekee vain ne joilla on joku hyvä ja kelpo syy, tyyliin sairaus tai vamma ja loput katsotaan lusmuiksi laiskureiksi. Siksi en ole oikein uskaltanut ottaa pomon kanssa puheeksi, vaikka kelpaisi kyllä myös

Sanoisin ennemminkin ihmisiksi, jotka osaavat ajatella omilla aivoillaan ja joilla on muutakin elämää kuin työ.

Nykyisin kun koneita ja automaatiota on työpaikoilla enemmän kuin koskaan aikaisemmin, niin sen vuoksi työaikaa tulisi lyhentää, että useammalle ihmiselle riittäisi töitä. 1970-luvun kultaiseen tilanteeseen, jolloin työttömyys oli hyvin vähäistä, ei tulla pääsemään 8 tunnin työajalla enää koskaan! Se pitäisi ihmisten ymmärtää.

Vierailija
10/11 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jätin maanantain pois ja teen 4 pv.n työviikkoja. Alku downshiftaukselle. Jossakin välissä toivoisin että pystyisi tiputtamaan vielä perjantainkin, sitten olisi sopiva.

Vierailija
11/11 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kanssa varhaiskasvatuksen puolella töissä, henkilökohtaisena avustajana kylläkin. Työ on raskasta ja ei kerkeä viikonloppuisin palautua. Haaveilen myös tuosta 6h päivästä, mutta ei anna palkka myöten.