THL henkilöstövähennykset
THL vähentää 150-200 henkilöä. Tähän voi sanoa, että vihdoinkin. Voisi vähentää enemmän. Käsittämättömän tehotonta heeboilua ja turhaa oleilua työpaikalla. Nämä kulut tulevat veronmaksajan kukkarosta.
Kommentit (34)
Hoitaja pulakin on 💩puhetta. Ei edes lähärikskään pääse työtön opiskelemaan. Hirveesti mukamas lähärin paikkoja avoinna, mutta ketään ei palkata. Surutta vaan nykyisistäkin puolet pihalle.
Thl.ään ei ole saatu pitkään aikaan ketään vakavasti otettavia asiantuntijoita. VTM tavallinen tutkintotausta ja tuloksen näkee. Senhän pitäisi olla TERVEYDEN alan laitos mutta osastot pullistelevat kaiken maailman yleisjanttereita jotka puhelevat hassuja terveysasioista. Näin se näyttäytyy kentälle päin. Ei lisäarvoa.
Vähennetään vaan ihan kaikesta. Jos sitten sattuu niin että et saakaan jotain palvelua niin muista tämä.
Kokouksissa on hedelmiä ja kahvia ja mukavat kiikkustuolit.Osallistun mielelläni.Rentouttavaa raskaamman työn ohessa.
Täällä ollut jo 7kk samat lähärin työpaikat haussa, mutta ketään ei ole palkattu/haastateltu. En usko myöskään hoitaja pulaan.
Tykkäsin olla pätkätöissä THL:ssä, koska aikaa jäi keskusteluun ja taukoihinkin. Työpäivän jälkeen ei ollut ihan loppu. Kävin fyysisesti työpaikalla pari kertaa vuodessa eli yhteisössä oli suurta vapautta. Se oli mukavaa aikaa.
THL on viimeisiä virvottavia keitaita Suomessa ! Ainakin vajaakuntoisten työllistettyjen pitäisi saada jäädä sinne
Meillä päin asia on ainakin niin, että lähihoitajien paikkoihin hakee sellaiset ihmiset, joiden palkkaamista ei voi edes harkita. Joskus on niin, että paikkoja ei hae kukaan. Joten hieman on vaikeaa täyttää paikkoja, jos ei ole hakijoita tai paikkoja hakee täysin epäpätevät henkilöt. Töitä kyllä riittää.
Meil päin työt(puuttuviin vuoroihin) tehdään ylitöil, kun kukaan ei hae (vaki)paikkoja. Haussa usein vapait lähärin paikkoi, mut ei niihin tunkua ole. Hullu tälle alalle hakee. Kotihoitoon aineskaan.
Olen nähnyt läheltä Thl työntekijän työtä ja olen sitä mieltä, että vastaavaa pitäisi olla enemmän nykymaailmassa. Tarvitaan huokoisia hetkiä ja vapautta. Kaikki eivät pärjää kovassa työtahdissa ja vaatimuksissa. Eri juttu on, että onko tähän varaa ja onko oikein, että osa saa olla työpaikassa, jossa ei vaadita paljonkaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt läheltä Thl työntekijän työtä ja olen sitä mieltä, että vastaavaa pitäisi olla enemmän nykymaailmassa. Tarvitaan huokoisia hetkiä ja vapautta. Kaikki eivät pärjää kovassa työtahdissa ja vaatimuksissa. Eri juttu on, että onko tähän varaa ja onko oikein, että osa saa olla työpaikassa, jossa ei vaadita paljonkaan.
Mikäs siinä, kunhan veronmaksajat ei kustanna tätä leppoisaa ja huokoista oleilua. Samaan aikaan yksityisellä ei pidetä pieniä taukoja eikä pitkiä lomia. Kaikki samalle viivalle.
Tämä on arvovalinta. Thl arvot puolustavat heikkoja ja se näkyy myös siinä miten työtä tehdään. Sallivuus on ydinsana. Voin sanoa, että jos on liian vaativa esimies, hänelle ei ole tilausta ko laitoksessa. Arvostan, että tällaista vielä on! Olen sosiaalityöntekijä ja edustan pehmeää arvoperustaa.
Persulle jokainen uusi työtön on näemmä hyvä uutinen, vaikka samaan aikaan huutaakin, että työttömien pitää mennä töihin...
Olen alkanut tulla täysin vakuuttuneeksi siitä, että persuus oikeasti vaatii jonkin sortin typeryyttä.
En tiedä thl:n työpaikoista. Mutta he tuskin työllistävät kotihoitoon lähihoitajia.
Voisin pitää huokoisen välivuoden ja tulla THL:ään😴
Voiko Thl:ssä tehdä etätyötä ulkomailta kun siellä näkyy olevan moni asia mahdollista?
Nyt taitaa tulla leppoisille päiville loppu - ensi vuonna lisää vähennyksiä virkoihin. Kts HS. Niin makaa kuin petaa.
Aika turha laitos..täynnä yhteiskuntatieteilijöitä ja sossuja, kun tosiaan pitäisi olla terveydenhuollon asiantuntijoita.
Nyt nipistetään kaikesta ja thl kaltaiset suojatyöpaikat ovat pian historiaa