Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lähtisitkö sukkahousuissa tai kalsareissa töihin?En käsitä vanhempia,jotka pukevat lapsensa näin!

Vierailija
04.08.2019 |

Päiväkodissa näkee joka päivä,kun tyttöjä tuodaan hoitoon pelkissä sukkahousuissa!Mikä idea?Hirveän näköistä!pitäähän pukea hame tai mekkokin.sukkahousut on alusvaate!myös poikia tuodaan pitkissä kalsareissa.
En ymmärrä!

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leggareilla mennään. Koska muuten tuo heittäisi ne housut/hameen pois ja viilettäisi pikkarrissa.

Vierailija
2/28 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä oo nähnyt. Yleisin kombo on puolipotkarit ja body alla. Vähän isommilla sit alkaa olla paita & housut, tytöillä myös puolipotkarit / sukkikset ja tunika.

Oon töissä isossa pk:ssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon, että tämä on provo.

Ne on lapsia! Ihan sama mitä niillä on päällä! Vaikka pyjamassa aamusta iltaan. Vaikka olisi reikiä paita täys. Aikuistenkin pukeutumiskoodisto on vain sosiaalinen konstruktio. Ei nyt stressata jo leikki-ikäisiäkin sillä, että pitäisi olla tietynlainen ulkomuoto ollakseen kunnon kansalainen.

Vierailija
4/28 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leggingsien/trikoiden ja pitkien alushousujen/sukkahousujen ero on.... ei mikään.

Vierailija
5/28 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne on lapsia! Ihan sama mitä niillä on päällä! Vaikka pyjamassa aamusta iltaan. Vaikka olisi reikiä paita täys. Aikuistenkin pukeutumiskoodisto on vain sosiaalinen konstruktio. Ei nyt stressata jo leikki-ikäisiäkin sillä, että pitäisi olla tietynlainen ulkomuoto ollakseen kunnon kansalainen.

Ja mä luulen että tämä on provo.Ai ihan sama mitä niillä on päällä!No ei todellakaan ole.Lapsilla pitää olla siistit ja puhtaat vaatteet.Alusvaatteissa ei mennä hoitoon.

Minulle ainakin on kunnia-asia pukea lapseni kauniisti.Tingin sitten vaikka omistani!

Vierailija
6/28 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Legginsit ja paita on erittäin yleinen vaatekokonaisuus tytöillä ja sukkahousut eivät eroa legginseistä olennaisesti mitenkään. Kyse on oletettavasti 2-5-vuotiaista, olennaista on että vaatteet ovat mukavat ja leikkeihin sopivat.

Ja mä yritin hankkia tytölle verkkareita mutta hän ei viihdy niissä vaan valitsee ne legginsit. Mielestäni on tarpeetonta laittaa sitä puolihametta niiden päälle.

Vierailija
7/28 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä oo nähnyt. Yleisin kombo on puolipotkarit ja body alla. Vähän isommilla sit alkaa olla paita & housut, tytöillä myös puolipotkarit / sukkikset ja tunika.

Miten kauhean pieniä teillä siellä on jos puolipotkarit on yleinen vaate?

Vierailija
8/28 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus ihmetellyt samaa. Sukkahousut ovat alusvaate.  Lapset näemmä opetetaan pienestä lähtien pukeutumaan huonosti ja tilanteeseen sopimattomasti. Ymmärrän, että mukavuus on tärkeää, mutta varmasti on mukavia vaatteita, jotka ovat myös kauniita & tyylikkäitä. Ihailen aina esim. Ranskassa tai Italiassa käydessäni kauniisti puettuja lapsia.

Vierailija
9/28 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Potkuhousuja ja bodyja päiväkodissa. Hyvänen aika.

Minkä ikäisiä ja missä päiväkodissa?

Muistelen, että isoimmat potkuhousut jotka ostin olivat 80 cm ja pdyt samaa kokoluokkaa. Ja vauvat alle 1-vuotiaita reilusti.

Vierailija
10/28 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva pentu tuodaan jakkupuvussa päiväkotiin, tai edes business casualissa.

Vierailija
11/28 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyttö ei kyllä lähde päiväkotiin pelkissä sukkahousuissa. Sukkahousujen kanssa on aina mekko tai hame. Tai sitten sukkahousut ovat välihousuina sisähousujen alla talvella.

Sukkahousujen ja legginsien ero on se, että sukkahousut ovat neulosta, josta näkyy takapuoli läpi. Sen takia niiden kanssa käytetään mekkoa tai hametta. Lapsilla jäykät kangashousut ovat usein epämukavat, siksi legginsit ja tunika/paita ovat yleisiä yhdistelmiä pikkulapsilla.

Vierailija
12/28 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isät pukee?

Oon monta kertaa joutunut miehelle sanomaan, että sukkahousut on alusvaate kun pukee meidän vuotiasta reissuun.

Aattelin, että enää en sano vaan seuraavalla kerralla vedän itekin sukkikset päälimmäiseks. Katotaan paljon miestä hävettää sitten kulkea seurassa :D

Vierailija
13/28 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei helkkari. Pitäähän lapset nyt opettaa pukeutumaan sosiaalisen tilanteen mukaan. Sukkahousuista näkyy pikkuhousut ja takapuoli läpi. Varmasti jossain vaiheessa joku sanoo lapselle, että takapuolesi näkyy. Kotona voi leikkiä yöpaidassa tai vaikka alasti, mutta päiväkoti on julkinen tila. Lähdetkö itse töihin paita reikäisenä ja perse vilkkuen. Ääliöt vanhemmat!

Vierailija
14/28 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidänkin pväkodissa tuoda ihan eskari-ikäisiä tyttöjäkin puettuna niin,että jalassa pelkät sukkikset.

Näyttää todella typerältä ja todellakin siltä,että alusvaatteissa liikenteeseen lähdetty.

Vierailija
15/28 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei helkkari. Pitäähän lapset nyt opettaa pukeutumaan sosiaalisen tilanteen mukaan. Sukkahousuista näkyy pikkuhousut ja takapuoli läpi. Varmasti jossain vaiheessa joku sanoo lapselle, että takapuolesi näkyy. Kotona voi leikkiä yöpaidassa tai vaikka alasti, mutta päiväkoti on julkinen tila. Lähdetkö itse töihin paita reikäisenä ja perse vilkkuen. Ääliöt vanhemmat!

Just näin!

Vierailija
16/28 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat ap sekoittaa nyt leggingsit ja sukkahousut.

Vierailija
17/28 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa meistä aikuisista on leikkinyt lapsena päivähouidossa ”perse vilkkuen”. Silti kaikki tuntemani osaavat pukeutua nykyään tilanteen mukaan. Kyllä sen koodiston ehtii omaksua, antaa pikkulasten keskittyä leikkeihin.

Vierailija
18/28 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa meistä aikuisista on leikkinyt lapsena päivähouidossa ”perse vilkkuen”. Silti kaikki tuntemani osaavat pukeutua nykyään tilanteen mukaan. Kyllä sen koodiston ehtii omaksua, antaa pikkulasten keskittyä leikkeihin.

Lapset voi keskittyä leikkeihin,vaikka olisi kauniit ja mukavat vaatteet päällä.Ei tarvitse mennä perse vilkkuen.Menetkö itsekkin?

Vierailija
19/28 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole koskaan ajatellut, että sukkahousut ovat alusvaate.

Silloinhan nainen, joka kulkee sukkahousuissa ja esim. minimekossa kulkee niin, että kaikki näkevät hänen alusvaatteensa, koska sukkahousut ovat reisien, polvien ja säärien päällä.

Järkyttävää.

Vierailija
20/28 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Potkuhousuja ja bodyja päiväkodissa. Hyvänen aika.

Minkä ikäisiä ja missä päiväkodissa?

Muistelen, että isoimmat potkuhousut jotka ostin olivat 80 cm ja pdyt samaa kokoluokkaa. Ja vauvat alle 1-vuotiaita reilusti.

Oma päiväkodissa käyvä 2v on tuota kokoluokkaa ja käyttää välillä myös bodyja, käteviä viileämmillä keleillä ulkoillessa, potkarit tosin ovat jääneet jo kauan sitten pois.

Itse puen lapselle kylläkin housut ja sukat päiväkotiin, mutta en nyt näe mitä väliä sillä on näiden päiväkoti-ikäisten kanssa miltä asukokonaisuus näyttää, kunhan ovat mukavat, toimivat ja puhtaat.

En minä ainakaan muista mitä minulla päiväkodissa oli aikoinaan päällä, silti pukeudun töihin siististi ja asiallisesti.