Sain tietää ex-koulukiusaajani työskentelevän nykyisin koulunkäyntiavustajana alakoulussa
Sain tuttavalta sattuman kautta kuulla tästä tänään.
Tämä tyyppi teki tosiaan yläasteen aikana minun ja monen muun kouluajoista yhtä kärsimystä. Sama meno kuulemma jatkui paikkakunnan lukiossa, itse onneksi kävin lukion vieressä olevassa isossa kaupungissa.
Säälittää vain tämän alakoulun lapset, kun joutuvat tällainen ihminen heillä "tukena ja turvana" koulussa.
Kommentit (18)
Älä ulise. Vaikka se ehkä sua kiusasi, niin ei se enää sitä tee.
Sitkeästi näemmä elää se myytti, että koulukiusaaja on kiusaaja lopun ikäänsä.
Katsokaas kun ihmiset kasvavat ja muuttuvat vääjäämättä.
No tämä kiusaaja on hakeutunut töihin paikkaan jossa koki elävänsä elämänsä parasta aikaa muita kiusaten.
Nyt voikin sitten toteuttaa itseään jatkossakin.
Suurin osa kusipäistä ei kylläkään muutu hyviksi ihmisiksi vaan oppivat peittämään sen kusipäisyyden ja manipuloinnin paremmin.
Sama :D mutta uskon, että on viisastunut.
Vierailija kirjoitti:
Sitkeästi näemmä elää se myytti, että koulukiusaaja on kiusaaja lopun ikäänsä.
Katsokaas kun ihmiset kasvavat ja muuttuvat vääjäämättä.
Mä olen eri mieltä. Mun koulukiusaaja on ollut mun asunnon ulkopuolella keskellä yötä.
Ei kai vaan lähellä Hyvikäätä ja Kytäjää ?
Kumma juttu muuten, tosi moni meidän koulun pahimmista naispuolisista kiusaajista päätyi sote-alalle. Yksi on koulukuraattori, yksi on sairaanhoitaja, yksi on psykoterapeutti, yksi on vanhustenhoidossa.
Monesta entisestä? koulukiusaajasta on tullut opettaja, hmm... tai psykiatrinen sairaanhoitaja, hmm...
Tampereen naapurikunta kyseessä.
AP
Vierailija kirjoitti:
Kumma juttu muuten, tosi moni meidän koulun pahimmista naispuolisista kiusaajista päätyi sote-alalle. Yksi on koulukuraattori, yksi on sairaanhoitaja, yksi on psykoterapeutti, yksi on vanhustenhoidossa.
En ihmettele yhtään. Niiden päätyöhän on nykyään tuottaa asiakkaita sossuille ja lastenvankiloille.
Yhtään vähättelemättä kiusaajien aiheuttamia ikäviä tunteita, mutta kyllä ihmiset voivat muuttua kun kasvavat ja saavat järkeä päähän. Ehkä päätyi alalle juuri sen takia että haluaa olla paikassa jossa voi ehkä estää muita kiusaamasta?
Vierailija kirjoitti:
Joo, tosi yllättävää kun palvelu- ja hallintoalat työllistävät suomessa 75%.
Koulukiusaajat ovat usein kotioloissaan kiusattuja ja laiminlyötyjä. Itsekin olen syyllistynyt koulukiusaamiseen (kiusasin kiusaajia) ja nykyään opiskelen seurakuntatyöntekijäksi. Itsellä taustalla henkistä ja fyysistä väkivaltaa, jonka seurauksia terapiassa selvitelty monta vuotta.
Suurin osa ihmisistä kasvaa henkisest iän myötä..
Toki jotkut eivät.
Olin kiusattu koko ala-asteen, mutta en seuraile katkerana kiusaajieni edesottamuksia.
Kyllä joku täysi p@skiainenkin voi hoitaa työnsä mallikkaast, asiat asioina.
Älä sääli suotta, ei ne lapset tiedä, että se on ollut joskus koulukiusaaja.