Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko mies teidän perheen paras kuski?

Vierailija
04.08.2019 |

Ja onko teidän perheen paras kuski keskimääräistä parempi kuski?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. On. On poliisi joten autokoulua enemmän ajokoulutettu. Aika tarkkaa on opettanut minuakin ja minuakin on koulutettu autokoulua enemmän liukkaalla ajamiseen ja kolaritilanteen väistämiseen sekä ennakoivaan ajoon. 

Vierailija
2/37 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miehellä on ajokokemusta jotain 15 vuotta pidempään kuin mulla, hän on 10 vuotta minua vanhempi ja minä ajoin kortin vasta 26-vuotiaana. Mullakin on ollut kortti jo liki 20 vuotta, joten olen ihan ok itsekin, mutta toki olen arempi, pelkään liukkaita kelejä ja inhoan pimeässä ajamista.

En usko että mieheni on mitenkään erikoisen hyvä kuski, mutta yleensä ei aja ylinopeutta, tee vaarallisia ohituksia tai muuta liikennesääntöjen vastaisia asioita joten ei hän huonokaan ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nouseeko aurinko idästä?

Vierailija
4/37 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ja on.

Vierailija
5/37 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.

Vierailija
6/37 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otaksun että minä olen meillä parempi kuski, minulla kortti, miehelläni ei.

Vierailija
7/37 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on parempi esim. peruuttamaan vaunun kanssa. Mutta muuten aika samanlaiset. Minä ehkä kuitenkin riskinhallinnassa parempi vaikka en mikään nenälasissa hissukka olekaan.

Vierailija
8/37 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on huomattavasti parempi kuski kuin minä. Ajaa rauhallisesti, ei tee tyhmiä ohituksia, osaa taskuparkkeerata ja peruuttaa vaikka kuinka ahtaisiin väleihin.

Itse taas olen aivan surkea. Panikoin, teen tyhmiä virheitä, parkkipaikalla on pakko valita kaukaisin paikka koska silloin ei todennäköisesti ole muita autoja lähellä. Monta kertaa ollut läheltä piti tilanteita.

Vierailija
9/37 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan ihan yhtä hyvät kuskit molemmat.  

Molemmilla on omat heikkoutensa. Mies eksyilee ja minä en tykkää silloista. 

Vierailija
10/37 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Ottaa ihan turhia sakkoja niin että saa pelätä ja laskea niiden kertymisiä. Vaarallisia ohituksia, pieniä peltikolareita, läheltä piti-tilanteita ihan liikaa, piittaamattomuutta liikennesäännöistä ja muista. Onneksi mulla on parempi auto niin voin vedota siihen kun mennään yhdessä jonnekin, että kumpikin ajaa itse omaa autoa. Ihme kyllä tyytyy siihen, vielä ainakin.

Vierailija
11/37 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mieheltä kysyt niin vastaus on kyllä. Jos kysyt keneltä tahansa muulta joka on ukkokullan kyytiin erehtynyt vastaus on ei.

Kun menemme yhdessä jonnekin minä ajan. Koska ukkokultakin myöntää, tosin vain mulle, että minä olen meistä kahdesta parempi kuski.

Vierailija
12/37 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrittele ensin mitä mielestäsi tarkoittaa paras kuski.

Vierailija
13/37 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei

Vierailija
14/37 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä paremmasta, mutta maltillisempi. Kumpikaan meistä ei ~30 vuoden ajokokemuksella ole ajanut itse kolaria tai tieltä ulos... Eli sillä mittarilla tiedän montakin huonompaa kuskia.

Minä ajan yleensä perheen yhteiset ajot, tykkään ajamisesta miestä enemmän.

Vierailija
15/37 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä, mitä taitoja mitataan. Jos pitää vaikka peruuttaa auto johonkin ahtaaseen väliin, niin ehdottomasti mies. Mutta jos pitää arvioida esimerkiksi tilannenopeutta liikenteessä, minä olen parempi. Voi kai sanoa, että mies on teknisesti taitavampi, mutta minä olen turvallisempi.

Vierailija
16/37 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai mies on parempi kuski.

Vierailija
17/37 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se. Mies suoritti ajokortin kun täytti 18, on myös työkseen ajanut autoja ja erilaisia työkoneita (traktoria jo ihan lapsena). Mä suoritin ajokortin 30+ iässä kun muutin maalle. Sitä ennen en tarvinnut.

Vierailija
18/37 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhuh, ketjussa on useampi kuski joita ei pitäisi koskaan päästää autonrattiin. Joko kommentoija itse tai puoliso.

Lisähuomio, kyllähän ne kyvyt ja asenne näkyy kun tuolla ajelee...

Vierailija
19/37 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ajanut enemmän henkilöautoa kuin mieheni. Lisäksi olen oppinut ajamaan kaupungissa kun taas mieheni on maalta kotoisin eikä oikein ole omiaan isossa ruuhkassa tai liikennemerkkien viidakossa.

Vaikea tuota arvioida kumpi on parempi kuski. Yleensähän ihmiset kuvittelevat olevan huippukuskeja (paitsi jotkut naiset tuudittautuvat siihen ettei naisten tarvi olla) vaikka olisivat kaukana siitä.

Itse pidän vaarallisimpina kuskeina juuri niitä jotka mainostavat taitojaan.

Vierailija
20/37 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samantasoisia kuskeja olemme ja molemmat keskimääräistä parempia kuljettajia vain meidän automme osalta. Eli tunnemme auton mitat ja oikut paremmin kuin satunnainen kuskinpenkkiin istuja tuntisi. Meidän vahvuus on siinä, että tiedostamme tekevämme väsyneinä/ajatuksissamme joskus inhimillisiä virheitä. Kummasti suurin osa kuskeista on omasta mielestään keskimääräistä parempi. Oikeasti hyvin harva on. Itse tunnen tasan yhden, jolla rallitaustan takia tekninen ajotaito ja tilanteiden havainnointi on selvästi keskivertoa parempi. Tosin samasta syystä tekee satunnaisesti virheitä arvioidessaan muut kuskit väärin.