Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ystävät, auttakaa!!! Inssin jälk. kivuista

28.05.2006 |

Hei, meille tehtiin eka inssi ke ja nyt ollaan jännäämässä tuloksia. Onko teillä tuntunut mitään munasarjojen tai alavatsan alueella inssin jälkeen? Mun lääkitys oli clomit ja pregnyl irrotuspiikki. Oikean puoleista munasarjaa on vihlonut eilisillasta asti ja tunne on samanlainen, kuin endovihlonta, vain tiheämpää. Mulla ei ole pco:ta tms. Onko tämä normaalia, vai onko mahdollista, että mun munasarjat on jotenkin riehaantuneet??? Onko monisikiöisen raskauden vaara suuri? Pitäisikö ottaa yhteys lääkäriin vai odotella vielä joku päivä? Tuoteselostuksessa sanotaan, että vatsakivun tullessa heti yhteys lääkäriin, mutta kun tämä tuntuu vain vihlontana toisen munasarjan kohdalla... Pelottaa... Kiitos KAIKISTA vastauksista, tiedätte, mitä piinaa tämä itsensä tarkkailu on!!!

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
28.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, millaista endovihlonta on, mutta mulla on jokaisessa hoidossa vihlonut munasarjoja muutaman päivän irrotuksen jälkeen.

Kai sun munasarja ultrattiin ennen inssiä ja pregnylin pistämistä, jotta tiedetään, montako munasolua siellä oli irtoamista odottamassa. Ne eivät kasva niin nopeasti, että olisit follikkeleista tietämätön, jos ultrassa on sanottu, että yksi on kasvanut.

Jos pelkäät hyperiä, niin uskoisin, että huomaat kyllä, jos pelkoon on aihetta. Mahan pitäisi turvota ihan selkeästi. Pienet vihlonnat on ihan normaaleja munasarjan jälkitoimintaan liittyviä - keltarauhanen siellä kasvaa ja muutenkin munasarjoissa on vielä " elämää" ovulaation jälkeen.

Soita lääkärille, jos kivut yltyy jatkuviksi. Ainahan kannattaa tarkastaa lääkäriltä, jos hirveästi huolestuttaa!

-Osse

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla