Tienaako Sveitsiläinen lääkäri enemmän kuin Silicon Valley yrittäjä elämänsä aikana?
Vastaukset perustuleluineen kiitos. Kävimme kiivasta väittelyä kaverini kanssa aiheesta, ja päätimme kysyä Internetin viisaimmilta henkilöiltä.
Kommentit (12)
Riippuu varmaan yrittäjästä ja miten bisnekset menee. Jos yritys pääsee listautumaan, niin puhutaan jo usein ainakin satojen miljoonien omaisuudesta, olettaen, että itsellekin on jätetty siivu osakkeista.
Kirjallisuudesta opimme, että sana on sveitsiläinen.
Olisi mielenkiintosiat tietää, että mikä takaisi sen, että Silicon valleyssä elävä ja toimiva yrittäjä tienaa välttämättä yhtään mitään. - Toki varmasti useimmat siellä yrittäjinä toimivat tienaavat "ihan kivasti" mutta ei se, että yrttäjä toimii juuri Silicon valleyssä tarkoita automaattisesti yhtään sen varmempia tuloja kuin jos yrittäjä toimisi vaikka sitten Siilinjärvellä. Voi tienata, mutta tämä johtuu muusta kuin vain yrityksen toimipaikasta.
Osaan vastauksen, olen tehnyt sellaisen jo täällä. Jos asiaa mitattaisiin nyt juuri nyt tällä hetkellä niin varmaan sveitsiläinen lääkäri, mikä on väärin ihmisen alkuperää kohtaan.
Te ette olisi kirjoittaneet tätä aloitusta ellen olisi spekulinut asiaa joskus aiemmin palstalla.
Kaikki mitä me näemme on totta.
Uskon että neanderthâľ on tienanut enemmän kuin silicon valley yrittäjä ja sveitsiläinen lääkäri yhteensä elämän aikana. Ilman tosin neandertháľ ihmistä molemmat olisivat rakentamassa vasta nyt sitä mitä nämä kaksi eri kysyttyä työntekijää tekee työkseen.
Kehitys on suurta nyky ihmiskunnassa, nyky evoluutiossa. En usko että näitä kahta työntekijää olisi sen paremmassa tilassa nyt ilman neanderthaļ ihmistä.
Ai niin kehitys... kehitys pitäisi olla tasa-painoista eikä suurta tai pientä.
Tosin patenttien omistajia pitää kunnioittaa ja kiinan sveitsiä ja euroopan silicon valleytä.
Luen hetken että voin avartaa näkemystäni...
...en jaksa kirjoittaa... kirjoitin joskus kyllä tänne mutta en jaksa avartaa ajatuksia joista olen kirjoittanut eikä minulle olla annettu yhtään sitä.
Olen tehnyt jo saman aloituksen kuin te opiskelijat. Hyvä time out kysymys. Ei sopinut kyllä tähän hetkeen.
Mitä ihmettä tässä ketjussa tapahtuu?
Sveitsiläinen lääkäri luultavasti tienaa enemmän koska sinisellä molekyyli ukolla meni pieleen CERN kokeilu ja lääkäri pelasti hänen hengen joten hän sai ruhtinaallisemmat miljoonat kuin silicon valley yrittäjä.
Tienaa siinä tapauksessa että tekee pitkän työuran ja sijoittaa viisaasti. Mutta jos Silicon Valleyn startupppaaja osuu kultasuoneen niin ei kilpailua. Tuo lääkäri Sveitsissä voisi olla keskimäärin varmempi valinta.