Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Suomalainen mies on säälittävä vässykkä", kirjoittaa Tuomas Enbuske.

N42
02.08.2019 |

Aika rajua tekstiä Enbuskelta, mutta kaipa tähän valitettavasti sisältyy totuuden siemen...:

- "Suomalainen mies on nimittäin käsittämättömän säälittävä vässykkä, joka kastroidaan viimeistään peruskoulussa."

- "Hävetkää suomalaiset miehet. Mielistelevä mies on laiska ja haluaa vain siirtää kaiken vastuun naiselle. Se on näytelmä, jossa mies haluaa päästä helpolla."

- "Tasa-arvo sekoitetaan siihen, että sukupuolia pakotetaan samanlaisiksi. Suomen mies on ahdistunut, kun se ei tiedä, miten päin olla."

Koko kolumni löytyy täältä:

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/9550a9d7-99b6-4116-ab6f-df6d2e1293ea

Kommentit (221)

Vierailija
41/221 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enbuske voi tulla kehään katsomaan kumpi on vässykkä.

Tosimies kuten Enbuske ei tyttöjä hakkaa

Tytöt hakkaavat Enbuskea.

Hakkais ne luultavasti minuakin aikansa ennen kuin luovuttaisin ja antaisin takas. Nykyään se loppu leikattais videolle ja postattais youtubeen.

Enbuske putoaisi ensimmäisestä pikkutytön lyönnistä ja menisi itkemään johonkin.

Vierailija
42/221 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hämmästyttää hänen entiset naissuhteensa. On seurustellut mm. kauniin nuoren kauppatieteilijän (ei ole ollut julkisuudessa) ja lääkärin (Emilia Lagus) kanssa. Akateemisia naisia. Ne suhteet eivät sitten kestäneet. Ehkä naiset olivat hänelle liian älykkäitä ja haastavia. Kuitenkin akateemiset ja kauniit naiset hänestä tuntuu viehättyvän vai onko se vain tietty naistyyppi?

Tai ehkä Enbuske oli näille fiksuilla akateemisille naisille hmm, pikkaisen liian, hidasälyinen ehkä? Keräili kuitenkin mukafiksuilla jutuillaan ja julkisuudellaan itseään fiksumpia naisia ympärilleen ja kun totuus naisille valkeni, naiset poistuivat kuin hauki rannasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/221 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet ongelmat yhteiskunnassa johtuu siitä että sukupuoliroolimallit on romutettu. Lapset ja perheet kärsii siitä eniten.

Nyt sitten kärvistellään.

Vierailija
44/221 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan ihan oikeilla jäljillä tämä herra on. Ainut vaan, että miehinen mies joka pitää oman päänsä, eikä suostu muuttumaan naisen vaatimusten mukaiseksi on sinkku ja sellaisena pysyy.

Vierailija
45/221 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa sitten samaa mieltä asioista tai ei, omasta mielestäni Enbuskea ei voi kyllä tyhmyydestä haukkua. Kirjoitus on kaikessa provosoivuudessaan mielestäni hyvä. En osaa tietenkään sanoa, kuvaako kirjoitus Enbusken omaa todellista ajatusmaailmaa vai ei, kukapa muu sen tietää kuin Enbuske itse.

Jotenkin olen aina saanut Enbusken kirjoituksista sellaisen kuvan, että ne sisältävät selkeästi itseironiaa, Enbuske osaa nauraa myös itselleen eikä ota itseään liian tosissaan. Uskon, että hän itsekin katsoo kuuluvansa näihin suomalaisiin "vässykkämiehiin". Ehkäpä kirjoitus oli suunnattu osittain myös Enbuskelle itselleen, kuka tietää? 

Vierailija
46/221 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enbuske vetää sneaky beta -taktiikkaa. Lienee keski-iän kriisi iskenyt.

Vierailija
47/221 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin kaupungilla ja seurasin ihmisiä. Kiinnitin huomion, koska pariskunnista suurimmalla osalla nainen vei ja mies tallusteli perässä. Seuratkaapa. En pidä sitä vääränä, vain yleisenä tapana.

Kannattaa tsekkaa myös telkkarissa ilmiö missä pariskuntaa haastatellaan niin nainen aina puhuu. Mies istuu hiljaa vieressä kuin nätti pikku puudeli.

tuo nyt on vain älykkyyttä. Eipähän sano vääriä mielipiteitä julkisuuteen.

Mies ei välitä onko hänen mielipiteensä väärä tai sosiaalisesti korrekti, koska mies on mies. Hänellä roikkuu haaruksissa kaksi kivestä. Jos te meinaatte haastatella mua niin mä sanon miten ne asiat on mun mielestä. Ja nainen voi kertoa mun jälkeen mielipiteensä. Näin.

Vierailija
48/221 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan ihan oikeilla jäljillä tämä herra on. Ainut vaan, että miehinen mies joka pitää oman päänsä, eikä suostu muuttumaan naisen vaatimusten mukaiseksi on sinkku ja sellaisena pysyy.

Sinkku joka kuitenkin pääsee naimaan naikkosia jotka elävät puutteessa ja kaipaavat vaihtelua.

Kauhea kohtalo

Vierailija
49/221 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet ongelmat yhteiskunnassa johtuu siitä että sukupuoliroolimallit on romutettu. Lapset ja perheet kärsii siitä eniten.

Nyt sitten kärvistellään.

Se ei välttämättä ole huono asia. Ihmiskunnan olisi aika kohdata loppunsa

Vierailija
50/221 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaahan kun mansplainaan miehipiteeni. Kyllä se on aina ollut niin että feministille kun ärjäisee ja näyttää kaapin paikan niin pikkarit lentää jalasta siinä paikassa.

En sitten kyllä tiedä mistä tämä johtuu. Empiria kuitenkin on osoittanut sen todeksi.

Vierailija
51/221 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on taas näitä Enbusken tarkoituksella provosoivia aivopieruja. Hänelle maksetaan niistä hyvin.

Vierailija
52/221 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lukenut Enbusken kirjoituksia enää sen jälkeen kun kertoi sympatisoivansa pedofiilejä.

Vierailija
53/221 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
54/221 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

N42 kirjoitti:

Olipa sitten samaa mieltä asioista tai ei, omasta mielestäni Enbuskea ei voi kyllä tyhmyydestä haukkua. Kirjoitus on kaikessa provosoivuudessaan mielestäni hyvä. En osaa tietenkään sanoa, kuvaako kirjoitus Enbusken omaa todellista ajatusmaailmaa vai ei, kukapa muu sen tietää kuin Enbuske itse.

Jotenkin olen aina saanut Enbusken kirjoituksista sellaisen kuvan, että ne sisältävät selkeästi itseironiaa, Enbuske osaa nauraa myös itselleen eikä ota itseään liian tosissaan. Uskon, että hän itsekin katsoo kuuluvansa näihin suomalaisiin "vässykkämiehiin". Ehkäpä kirjoitus oli suunnattu osittain myös Enbuskelle itselleen, kuka tietää? 

Samaa mieltä. Itseään hän kirjoituksissaan parjaa aika ahkerasti. Olen joskus aiemmin tuohtunut hänen mielipiteistään kunnes pääsin hänestä jyvälle. Ja kirjoituksista löytyy aina vahva totuuden siemen kuten tästä viimeisimmästäkin. Kuinka monelle mutkalle miehet ovatkaan itseään vääntäneet että naiset olisivat tyytyväisiä? Eikä nainen koskaan ole.

Vierailija
55/221 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän Enbuske itse on vässykkä, että sikäli aiheesta.

Huono, väkisin väännetty kirjoitus, mitä jaksoin silmällä.

Vierailija
56/221 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen alkanut pitää tämän Embusken jutuista. Tässä hän osuu naulan kantaan. Ihmisistä on tullut onnettomia kun sukupuoliroolit on häivytetty. Terve ihminen on mies tai nainen ja tietää roolinsa ja paikkansa.

Nykyään ihmiset ovat aivan hukassa kun he eivät enää tiedä mitä he ovat ja miten toimia.

No kuka määrittää naisen ja miehen roolit ja paikat? Katsommeko ohjenuoran jostain raamatusta? Tiukat roolit ja ennakko-odotukset tekivät monet onnettomiksi, toki olivat naisia suurimmaksi osaksi. Miksi noihin rooleihin kuuluu aina naisen alistaminen ja kontrolloiminen sekä sulkeminen kotiin muun yhteiskunnan ulkopuolelle? Minä olen nainen, äiti, suomalainen, veronmaksaja sekä äänestäjä ja asiantuntija työssäni. Olen taloudellisesti itsenäinen ja elän hyvää arkea poikani kanssa. Pukeudun miten haluan, käytän rahani miten haluan, äänestän miten haluan, teen työtä josta pidän. Se että jotkut ihmiset ovat nykyisin "hukassa" ei haittaa ollenkaan - eipä ole minun murhe, minä tiedän kyllä kuka ja millainen olen. Hienoa on nykyaika naiselle! :) Ai niin, en edes alista ketään miestä kuten eivät ystävänikään. Taitaa tällaisen enbusken kitinät olla jokin jäänne menneisyydestä....koittakaa elää tätä aikaa ja löytää oma identiteettinne ja elämänsisältö ihan itse, se on palkitsevinta ja parasta koska se on juuri sinun valintasi. N42

Vierailija
57/221 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi joku piittaa siitä, mitä setämies ja ammattiprovo Enbuske änkyttää huonosti kirjoitetuissa kolumneissaan?

Enbuskehan tosin ei itse ole setämies, vaan nuorekas, moderni ja dynaaminen mediapersoona ja älykkö. Ainakin omasta mielestään. Toki kaikki muut Enbusken ikäluokkaa edustavat miehet ovat setämiehiä.

Eikä totisesti kirjoita huonosti vaan terävästi ja lennokkaasti. Sisällöstäkin saa kukin olla mitä mieltä tahansa, joten varmasti siitä on yhtä monta mielipidettä kuin on lukijaakin.

Vierailija
58/221 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti muuten ihan paikkansa! Olen pitkään ihmetellyt tuota suomalaista tasa-arvoa, se todella ymmärretään niin että naisen Ja miehen kuuluisi olla samalaisia ja tehdä täysin sanat asiat. Minusta se tarkoittaa sitä että ovat saman arvoisia vaikka ovatkin erilaisia! Mies voi avata oven naiselle ja nainen pukeutua hameeseen kun miehensä siitä erityisesti pitää. Kumpikaan ei ole alistettu tai vähemmän arvokas.

Vierailija
59/221 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piilohomo.

Vierailija
60/221 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lexinomicon kirjoitti:

Antakaahan kun mansplainaan miehipiteeni. Kyllä se on aina ollut niin että feministille kun ärjäisee ja näyttää kaapin paikan niin pikkarit lentää jalasta siinä paikassa.

En sitten kyllä tiedä mistä tämä johtuu. Empiria kuitenkin on osoittanut sen todeksi.

Tässäkin on se hauska juttu, että jos joku random mies ärjäisee minulle ja yrittää näyttää kaapin paikkaa lähinnä huvitun. Ihan kuin hän voisi minua määrätä. Mutta jos sen tekee oma mies, määrätietoisesti mutta hellästi ja rakastavasti, se on kuuminta ikinä.

T.feministi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän