Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertokaa mielipide häiden alkoholitarjoilusta

Vierailija
02.08.2019 |

Olen siis kaasona ja hommaani on kuulunut myös alkoholitajoilun suunnittelu. Olen itse absolutisti, mutta olen saanut vinkkejä alkoholinkäyttäjältä. Morsiuspari haluaa yllättyä häissään, mutta eivät halua pihistellä. Onko tämä määrä ok normaalin tai kohtuukäyttäjän mielestä?

Alkumaljoina kuohuviiniä 2,5 dl per vieras.
Alkusnapseina 1 dl Koskenkorvaaa per vieras.
Ruokajuomana 5 olutta per vieras.
Jälkiruokaviiniä 2,5 dl per vieras.
Iltajuhlaan boolia 6 dl per vieras.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis miksi ihmeessä absolutisti suunnittelisi alkoholitarjoilun. Mikä tätä palstaa VAIVAA?!?!?

Tylsyys. Haluamme ruokkia trollia kun ei muutakaan tekemistä ole.

Mies kattoo tossa vaan Kalevan kisoja telkkarista. Naisten hyppylajeja. :/

Vierailija
22/35 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan liikaa.

Mää laittaisin

- alkumaljan

-Ruuan kanssa lasillinen tai kaksi viiniä tai 1-2 pulloa olutta

-Joku yksi annos vielä kakun kanssa

En taatusti yhtään enempää, ettei porukka humallu liikaa. Tuossakin on jo liikaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissä häissä, joissa minä olen ollut, viiniä on kaadettu kaksi lasia kullekin vieraalle. Jos joku on halunnut lisää, sitä on voinut ostaa omalla rahalla baarista. Mutta jos et halua tätä, niin puoli pulloa viiniä vierasta kohti pitäisi riittää ruokajuomaksi.

Vierailija
24/35 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule, tuossa on jo ilman boolia 12 annosta alkoholia per nassu. Porukka on siis räkäkännissä, mikä ei välttämättä ole tarkoitus.

Ja ainakin itse juon hyvin vähän olutta, joten ruuan kanssa olisi hyvä olla vaihtoehtoisesti tarjolla viiniä. Snapsit ovat turhia, niitä kun sakki vetelee tyhjään mahaan niin kohta on noutaja vanhemmilla ihmisillä....

25/35 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sehän riippuu ihan menusta. Eli millainen on menu?

Perinteinen pitopöytä eli paisti, perunat, juurekset, leivät jne. Tämän kanssa kuulemma sopii sahti eli olut. Lisäksi salaatti- ja kalapöytä. Kahvipöytä juusto- ja kermakakuilla, pavlovalla yms.

Ok.

Voit vähentää alkuskumpasta reilusti, varaa 1,5 dl per vieras, skumppalasihan on pieni.

Snapsiannos on 4 cl, eli sitä voit myös vähentää reilusti.

Olut ja booli varmaan määrinä ok. Varaa myös siideriä ruokajuomaksi niille, jotka eivät oluesta välitä.

Kompaan edellistä mitä tulee määriin. Jälkiruokaviiniä en ymmärrä (en ole viini-ihmisiä). Vaihtaisin sen likööri/konjakkiin.

Iltabooli kannattaa tehdä niin, että jokainen saa pari-kolme annosta vahvempaa ja sitten lisätään plissin osuutta.

Ohis: Sahti on eri kuin olut.

Vierailija
26/35 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Desi kossua :DDDD

Vierailija
27/35 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan varmasti hääpari just antaa absolutistille tämän alkoholitehtävän. Ihan loogista ja fiksua.

Vierailija
28/35 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät juo esim. Kossua.

Vierailija
29/35 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvä juoda päänsä täyteen tehtyään ison virheen. Myös vieraiden on hyvä juoda filmi poikki.

Vierailija
30/35 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh. Ja olutkin on vielä nelosta.

Ehdottomasti pitäisi kyllä olla oluen lisäksi lonkeroa ja siideriä, koska kaikki eivät olutta juo.

Vierailija
31/35 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhumattakaan että kaikki joisi 4 olutta. Huoh. Olen ehkä surkea syömään ja juomaan mutten pysty kuvittelemaan itseäni juoden kuin yhden.

Vierailija
32/35 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sellainen 14-20 alkoholiannosta illassa per vieras.. melkoset häät. Riippuen boolin vahvuudesta siis...

30 - 40 alkaa olla jo aika rai rai. häät kestää kumminkin sen 8h -12h

Vierailija
33/35 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hox kirjoitti:

Kaikki eivät juo esim. Kossua.

Absolutistit. toki jallua olisi hyvä olla vaihtoehtona.

Vierailija
34/35 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kiitos kommenteista. Ei hääparikaan käytä yleensä alkoholia. Häissä on niin paljon hommaa hoidettavana että se ottaa vastuun joka pystyy. Ehkä pitää rajoittaa tarjottavia. Snapsi jäänee pois. Katsotaan huomenna :)

Vierailija
35/35 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häiden normaali tarjoilu:

- alkumalja max 1,5 dl skumppaa, lapsille ja 5-10 % aikuisista samannäköistä alkoholitonta (Pommac, muumilimu tms.)

- viiniä 1-2 lasia ruuan kanssa, sekä punaista että valkoista. Ehdottomasti myös alkoholitonta juomaa!

- illalla boolia ja/tai kalja/siideri/lonkerotölkit, muistakaa myös alkoholittomat juoma! Eli käytännössä limua. Tarjolle myös kaikki päivältä jäänyt juoma.

Snapsi ei ole pakollista, ei myöskään kahvin kanssa mikään alkoholi. Ennemmin kuitenkin se kuin snapsi! Myöskään booli ei ole pakollista, mutta jotain alkoholijuomaa on tapana olla illalla tarjolla.