Hulluin naapurisi?
Kommentit (80)
Lestadiolaispariskunta ja uskovainen mies. Eivät ole lähimmäistään rakastavia vaan itse piruja.
Vierailija kirjoitti:
Viereisen rivitalon mielenterveyspotilas hiippailee yöt ja päivät takapihamme kautta. Etsii tupakantumppeja muiden pihoilta ja sotkee. Ei usko puhetta eikä huutoa, alkaa mennä hermo.
Saako sinne jotain puolentoista metrin korkuisen aidan?
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin olen se hullu naapuri. Menetän hermoni usein pelatessa pleikkarilla ja tämän takia jotkut naapurit alkoi katsomaan vähän kummasti yhdessä edellisessä kämpässä. Välissä onnistuin asumaan kerrostalossa melko hiljaa mutta taas on rivarissa riistäytynyt käsistä ja luultavasti kuuluu tuohon pihatielle ja seinänaapurin etuovelle asti vähintään vaimeana ikkunan tuuletusräppänän kautta, vaikka seinät onkin vankat eikä naapurista ole kuulunut edes kakaroiden riehumiset. Vaikuttaisi olevan sellainen juttu, että kun tiesin kerrostalossa olevan heikot äänieristykset, niin onnistuin hillitsemään itseni. Mutta näissä muissa kämpissä missä en kuule naapureista mitään, oletan että äänieristys on hyvä ja ns. vapaudun. Olenkin aina sanonut naapureiden metelistä kärsiville hissukoille, että möykätkää takaisin kun se naapuri ei välttämättä tiedä että äänet kuuluu niin hyvin. Mutta eiväthän he viitsi, murjottaminen ja halveksuva katsehan toimii paljon paremmin.
Jos laittaisi sellaisen pehmopallon suuhun.
Varmaankin minä olen se merkitty, koska mua ei kiinnosta siis pennin vertaa naapureiden asiat, tulot tai menot, vaikka eräs yrittää niistä mulle aina ohi kulkiessaan supatella, katsoo mua niin oudoksuen, kun vastaan vain että "keliä se vaan pitelee"
V. J., joka säilyttää tavaroitaan muiden tiellä rapussa:
Mä en tunne naapureitani,
siis näitä uusia. Välttelen
viimeiseen saakka. En
puhu talon väestä edes
serkkuni kanssa. He ovat
ikäänkuin ilmaa minulle.
Selvittämättömät asiat
ja ei-toteutunut oikeus
on muuri välillämme. x
Kyllä yleisesti ottaen naapurikyttääjät ovat olleet hulluimpia.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä onko hulluja mutta yks kävelee ympyrää 4 tuntia kerrallaan pihassa silloin tällöin ja yläkerrassa asuva nainen alkaa nauramaan huutamalla klo 4 aamulla ja sitä kestää iltaan asti ja raahaa tavaroita aamusta iltaan lattiäa vasten ja vastapäisen talon asukas tappelee iltaisin itsestään ja käy 10min välein rappukäytävässä sytyttämässä valot..joskus aina kantaavat sen ambulanssiin poliisien kanssa😀
"raahaa tavaroita aamusta iltaan lattiaa vasten" -> Kyseessä on vuodesohva. Ne pitävät kolinaa aina kun ne aamulla suljetaan, ja illalla kun ne taas avataan.
Naapuriin muutti äksy nuorehko laivatyöläinen, murjottava mies. Joskus kuulin porraskäytävästä askelia, joku kulki edestakaisin käytävällä varmaan 10 minuuttia, aina välillä jonkun ulko-ovi avautui ja sulkeutui. Myöhemmin hän paljasti karvansa: siirteli lasten rattikelkkoja ja polkupyöriä pinoihin, koska ne olivat aina muka hänen tiellään, vaikkeivät olleet hänen kulkureitillään.
Kerran katsoin ovisilmästä, kun joku taas hiippaili rappusissa. Tämä mies siellä asteli ovesta ulos, lähti kapuamaan portaita alas, kunnes yhtäkkiä kääntyi, ryntäsi ovelleen ja avasi sen avaimellaan, sulki sen ja asteli taas portaikkoon, kunnes kääntyi ja meni taas ovelle, sama reitti yli 10 kertaa. Alkoi jo huimata, en tiedä vaikka olisi marssinut siellä tunnin.
Eräässä talossa asui narkkari tyttöystävänsä äidin asunnossa.
Tyyppi tuli kerran juttelemaan kun näki minut pihalla. Silmät pullotti ja koko ajan tuli puhetta. Huomasin heti miten asiat oli. Hän kysyi että mitä teen työkseni. Huoltohommia eräässä laitoksessa ja vartijan hommia satunnaisesti. Tyyppi säpsähti. Autoni parkkipaikka oli heidän asuntonsa aivan alapuolella. Tulin tai lähdin milloin vaan niin aina oli tuuletusikkuna auki, valot päällä ja koko ajan kuului puheen pulinaa. Tyttöystävä oli laiha luuranko, säälin häntä. Lopulta tyttö kuoli ja narkkari lähti asunnosta. Narkkarista varoittivat naapurit taloon muuttaessa. Polkupyörät kannattaa lukita tai pitää omassa varastossa eikä mitään arvokkaita tavaroita kannata jättää isoon yhteiseen ulkovarastoon. Varkauksia oli tapahtunut vuosien varrella. Narkkari oli siis hulluin, kukaan täysjärkinen ei kamoja käytä koska tulee ennenaikainen lähtö niinkuin tälläkin tytöllä ja muitakin tapauksia tiedän. Kahden entisen naapurin poikaa on kuollut viime kädessä kamojen käytön seurauksena. Pikkuserkulta meni perhe ja koko elämä piloille.
Vierailija kirjoitti:
Varsinkin tupakoinnin kyttääjät. Eräs sellainen on sattunut kohdalle. Itse en polta ja pari kertaa lävähti naapurin terassin ovi ja tuuletuikkunat kiinni kun nautiskelin olutta saunan jälkeen ja räpsyttelin sytkäriä omalla terassilla rivitalossa. Meillä kävi silloin tällöin tupakoivia ystäviä. Pihalla näin tyypin niin kysyin että onko ovissa tai ikkunoissa vikaa kun tarvii paiskoa että menevät kiinni. Tarkista saranat ja säädöt. Ei vastannut mitään vaan häipyi kiireesti. Nauratti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuli sanomaan että jos koiranpentunne vielä kerran kusee yhteiseen pensasaitaan, ottaa haulikon ja ampuu koko porukan. (2 aik + 3 lasta)
Ja tuota ennen lapsemme olivat leikkineet yhdessä taloyhtiön pihalla ja olimme jutelleet niitä näitä ohimennen, vaikutti normaalilta.Laittomasta uhkauksesta poliisin puhutteluun.
Kannattaa ottaa todistajia mukaan joskus koirankusetusreissulle ja tehdä rikoilmoitus. Jos todetaan laiton uhkaus niin aseluvat lähtee melko varmasti, jos nyt tyypillä mitään aseita on.
Niitä riittää
1. Keski-iän ylittänyt juoppo pariskunta, kylpyhuoneen ikkuna oli luhtikäytävälle, se kiljun haju oli kauhea. Tappelivat tietenkin ja hajittivat paikkoja, ainoa hyvä puoli oli että lopettivat klo 21.
2. Pariskunta joka tappeli öisin baarista tultua, vaimo tappeli jopa yksin.
3. Kaksi heippalaputtajaa, yks kyyläsi ihmisten ovien takana ja ilmoitti esim jos jossain valui vessa, toinen ilmoitti ettei kerrostalossa saa sisällä palloilla leikkiä jne. Näitä oli vuoronperään kummaltakin alaovessa viikoittain, milloin mistäkin. Muttei ikinä nikotiinityynyistä hississä kaikesta muusta kyllä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varsinkin tupakoinnin kyttääjät. Eräs sellainen on sattunut kohdalle. Itse en polta ja pari kertaa lävähti naapurin terassin ovi ja tuuletuikkunat kiinni kun nautiskelin olutta saunan jälkeen ja räpsyttelin sytkäriä omalla terassilla rivitalossa. Meillä kävi silloin tällöin tupakoivia ystäviä. Pihalla näin tyypin niin kysyin että onko ovissa tai ikkunoissa vikaa kun tarvii paiskoa että menevät kiinni. Tarkista saranat ja säädöt. Ei vastannut mitään vaan häipyi kiireesti. Nauratti.
Ex-miesystävän vuokrarivarissa oli kamala vanha naapuripariskunta. Mainostivat koko ajan kaikille, että sillä vaimolla on "vakava syöpä" ja siksi heillä oli aina oikeus erityiskohteluun ja heitä piti aina kumarrella ja pokkailla ja väistellä joka paikassa, koska syöpä. Äijä ajeli autollaan sisäpihalla, hän korjasi vuokrakämpässään polkupyöriä, ja kuskasi niitä autolla koska myi ne Torissa. Naama oli aina väärinpäin. Kerran kun olin yksin tupakalla ihan pihan perällä, mahdollisimman kaukana tästä ainoasta naapurista(reunimmainen rivariasunto), se äijä hiipi meidän takapihoja erottavalle aidalle ja alkoi yhtäkkiä kailottaa, miten kehtaan polttaa tupakkaa, kun hänen vaimonsa makaa talon takapuolella ja pitää ikkunaa auki. Ja hänellä on syöpä. Vaimo on kuolemansairas! Ei kuunnellut sanaakaan mitä yritin sanoa ja rauhoitella, vaan raivosi pää punaisena. Se syöpä-vaimokin juoksi tarmokkaasti aidalle huutaamaan minulle keuhkot suorana. Livistin sisälle.
Ikinä nämä naapurit eivät huutaneet miehelleni, tai hänen pojilleen tai kavereilleen, ainoastaan minulle. Tästä on jo vuosia aikaa, en tiedä miten tuo syöpäsairas tuulettaja-pariskunta nykyään voi.
Vierailija kirjoitti:
Ok-alueella naapurissa selvästi sekaisin oleva kokee, että kaikki mun talossa ja pihalla tapahtuva on jotain pahoja viestejä hänelle. Esim pihan äänettömät syystyöt. Käy koko ajan näistä kiukkuisesti sanomassa. Juoksee vauhdilla sanomaan. Välillä uhkailee tulevansa ja käyvänsä kimppuun.
Raivoaa asunnossaan sisällä yöt itsekseen, niin että kuuluu kaikkialle. Muutti siihen vähän aikaa sitten.
Lisään viestiini, eträr hän on selvästi täysin mielenterveyspotilas ja koska on raivokas sellainen, on todella pelottava, kun näkee harhoja.
Lapsi tuikataan ovenraosta sisään pedofiileille ja juoksuttavat lasta alasti huoneistossa, menevät yhdessä kylpyyn ja sänkyyn. Myöhemmin lapsi haetaan pois.
Ei ole minun naapuri, mutta juuri oli lehdessä juttua kuinka rivitalokyttääjä ajoi 1,5-vuotiaan lapsen äiteineen pois hiekkalaatikolta. Ihan vaan sen vuoksi, kun nämä asuivat viereisessä talossa ja taapero oli halunnut tulla katsomaan muiden lasten puuhia. Tuollaisen naapurina varmasti tosi kivaa. Normaali aikuinen ei kiusaa taaperoita.
Vierailija kirjoitti:
Huonon asuinalueen merkki. Rikollisuutta, huumeita, bileitä. Joka paikassa ei ole sellaista. Normaaleilla asuinalueilla eletään rennosti omaa elämää. Ei tarvita valvontaa.
Kerää nimiä ja tapauskertomuksia muilta naapureilta ja viekää valitus isännöitsijälle.