Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viinanhimo ja alkoholismi

Vierailija
02.08.2019 |

Luon tämän, koska olen alkoholisti.
Tappava, kuolemaan johtava asia.
Sanon"asia" koska se on myös diagnosoitu sairaudeksi. Sairaudelle on yleensä jonkinlainen hoito tai parannus erilaisin lääketieteellisin toimenpitein.

Tähän ei ole.

Olen ollut alkoholisti n. 30 v. mutta en ole ymmärtänyt sitä kuin vasta n. 10 v. ajan.
Olen yrittänyt etsiä siihen hoitoa..ja sen kautta paranemista.

Sitä ei ole. Ei kertakaikkiaan ole.

Avaan tämän, koska minulla, jo parantumattomalla alkoholistilla, on suuri huoli niistä nuorista..tai olkoot minkä ikäisiä tahansa, ketkä juovat paljon. Mikä on paljon?
En tiedä sitä milloin veteen piirretty raja ylittyy toisilla helpommin.
Mutta se on varmaa: kun se ylittyy, olet menettänyt jotakin.

En tiedä mitä.
En kertakaikkiaan tiedä.

Kun huippujuristi, siis huippu euroopan tasolla, kirjanpitäjä tilitoimistossa, konsulttifirman pääjohtaja..tai kadunlakaisija.

Kaikki ovat täsmälleen samalla viivalla.

Hoitolaitoksissa on läpileikkaus eri ammattikunnista.

Tällä asialla ei ole MITÄÄN merkitystä älykkyyden suhteen, ei siis mitään.

Avaankin keskustelua tästä asiasta, joka on esim Suomessa miesten toiseksi yleisin kuolinsyy.
Ei siis mikään kevyt asia.
Ja..pyydän...ei mitään vitsejä tähän..ja toivon moderoinnin valvovan tätä ketjua erityisesti.

Itse olen täysin voimaton.
olen lukenut varmaan kaikki kirjat alkoholismista.
Ei mitään apua..
Silloin kun viinan himo iskee, se iskee.
Ei vain yhdellä tavalla, vaan demoneja on niin monta kuin on tarpeen.
Kaikki iskevät eri tavoin.
voi pärjätä kahta..kuutta vastaan..mutta.

Lopulta häviät.

Olisi hyvä kuulla muiden, tämän asian kanssa olevien, mielipiteitä, kommentteja, sanomisia.
ohjeitahan tähän ei ole, jos olisi..niin.

Sinänsä hankala aihe, koska alkoholisti ainoastaan tietää nämä pirut ja demonit.
Niitä ei kirjoista opita, ei mitenkään.
mutta on hyvä kuulla ei alkoholistien mietteitä tästä asiasta.

Loppuviimein, tulin juuri 7 pv. katkolta ja olin kauhuissani kun sieltä lähdin.
Siis kauhuissani.
Kämpillä oli 24 päkki, joka jäi silloin..itkin ja purin huuleni verille, kävelin 5 tuntia ympäri kaupunkia ja hoin itselleni että...ne tietää jotka on kokeneet tämän.

Tulin kämpille. Demonit iskivät päälle joka suunnasta.
Hiki valui ja olin kontallani..tarkoitus oli heti viedä se päkki roskikseen.

Ei onnistunut..

Jos joku sanoo, ettei alkoholisteja pidä "hyysätä" niin se on hänen mielipiteensä. En edes tiedä, mitä on hyysääminen.

Toivon asiallista keskustelua, koska aihe on tappavan vakava.
Jos edes yhdenkään..yhdenkään jotenkin toimivan ajatuksen saadaan kehitettyä tässä, antaisin tulevan lottopottini jaettavaksi kaikille.

Tässä rahalla ei ole mitään merkitystä.

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena vanhemmat antoi minun maistaa saunaoluesta.

11v vedin vanhemman kaverini kanssa kännit, kiljua ja kaljaa.

16v koulun kesälomalla join joka viikonloppu, kummatkin päivät.

20v juopottelin jo arkenakin joskus.

22v join joka päivä.

25 valmistuin ammattiin ja kymmenen vuotta meni niin että viikot selvänä, viikonloppuisin vähintään se yhden kerran kännit. Onnistunut viikonloppu oli jos sai molempina päivinä juoda.

Nyt 36 vuotiaana olen viimeisen parin vuoden aikana ollut kännissä ehkä 5 kertaa. Vain jos on jotkut kekkerit.

Viikonloppuisin saatan olla ilman tai juoda kolme bisseä illalla ja mennä nukkumaan. 12pac riittää kuukaudeksi.

Pisin kokonaan alkoton aika on ollut noin vuosi. Silti joka ikinen päivä tulee sellainen olo että ”olisipa kiva vetää kännit”.

Melkein 20v elämästäni olen ollut alkoholin suurkuluttaja.

Jos jonkun neuvon annan nuorille, haluan sanoa että pysykää erossa alkoholista. Dokaamisessa ei ole mitään hienoa. Älkää ottako edes sitä yhtä.

Onneksi nykypäivänä nuorten asenneilmapiiri on enempi alkoholikielteinen.

Minun nuoruudessani juomista ihannoitiin ja paras ukko/akka oli se joka joi eniten ja useimmiten.

Olkaa ilman alkoa ja vaikka urheilkaa.

Vierailija
42/42 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi aiheuttaa suurimmalle osalle aktiivikäyttäjistään 10 - 15 vuodessa heroiiniriippuvuuteen verrattavan riippuvuuden, josta hyvin harva pääsee eroon ennen kuolemaansa. Joka suurimmalla osalla myös johtuu suoraan alkoholista ja sen aiheuttamista sairauksista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kuusi