Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viinanhimo ja alkoholismi

Vierailija
02.08.2019 |

Luon tämän, koska olen alkoholisti.
Tappava, kuolemaan johtava asia.
Sanon"asia" koska se on myös diagnosoitu sairaudeksi. Sairaudelle on yleensä jonkinlainen hoito tai parannus erilaisin lääketieteellisin toimenpitein.

Tähän ei ole.

Olen ollut alkoholisti n. 30 v. mutta en ole ymmärtänyt sitä kuin vasta n. 10 v. ajan.
Olen yrittänyt etsiä siihen hoitoa..ja sen kautta paranemista.

Sitä ei ole. Ei kertakaikkiaan ole.

Avaan tämän, koska minulla, jo parantumattomalla alkoholistilla, on suuri huoli niistä nuorista..tai olkoot minkä ikäisiä tahansa, ketkä juovat paljon. Mikä on paljon?
En tiedä sitä milloin veteen piirretty raja ylittyy toisilla helpommin.
Mutta se on varmaa: kun se ylittyy, olet menettänyt jotakin.

En tiedä mitä.
En kertakaikkiaan tiedä.

Kun huippujuristi, siis huippu euroopan tasolla, kirjanpitäjä tilitoimistossa, konsulttifirman pääjohtaja..tai kadunlakaisija.

Kaikki ovat täsmälleen samalla viivalla.

Hoitolaitoksissa on läpileikkaus eri ammattikunnista.

Tällä asialla ei ole MITÄÄN merkitystä älykkyyden suhteen, ei siis mitään.

Avaankin keskustelua tästä asiasta, joka on esim Suomessa miesten toiseksi yleisin kuolinsyy.
Ei siis mikään kevyt asia.
Ja..pyydän...ei mitään vitsejä tähän..ja toivon moderoinnin valvovan tätä ketjua erityisesti.

Itse olen täysin voimaton.
olen lukenut varmaan kaikki kirjat alkoholismista.
Ei mitään apua..
Silloin kun viinan himo iskee, se iskee.
Ei vain yhdellä tavalla, vaan demoneja on niin monta kuin on tarpeen.
Kaikki iskevät eri tavoin.
voi pärjätä kahta..kuutta vastaan..mutta.

Lopulta häviät.

Olisi hyvä kuulla muiden, tämän asian kanssa olevien, mielipiteitä, kommentteja, sanomisia.
ohjeitahan tähän ei ole, jos olisi..niin.

Sinänsä hankala aihe, koska alkoholisti ainoastaan tietää nämä pirut ja demonit.
Niitä ei kirjoista opita, ei mitenkään.
mutta on hyvä kuulla ei alkoholistien mietteitä tästä asiasta.

Loppuviimein, tulin juuri 7 pv. katkolta ja olin kauhuissani kun sieltä lähdin.
Siis kauhuissani.
Kämpillä oli 24 päkki, joka jäi silloin..itkin ja purin huuleni verille, kävelin 5 tuntia ympäri kaupunkia ja hoin itselleni että...ne tietää jotka on kokeneet tämän.

Tulin kämpille. Demonit iskivät päälle joka suunnasta.
Hiki valui ja olin kontallani..tarkoitus oli heti viedä se päkki roskikseen.

Ei onnistunut..

Jos joku sanoo, ettei alkoholisteja pidä "hyysätä" niin se on hänen mielipiteensä. En edes tiedä, mitä on hyysääminen.

Toivon asiallista keskustelua, koska aihe on tappavan vakava.
Jos edes yhdenkään..yhdenkään jotenkin toimivan ajatuksen saadaan kehitettyä tässä, antaisin tulevan lottopottini jaettavaksi kaikille.

Tässä rahalla ei ole mitään merkitystä.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholismia on mahdollista hoitaa ja siitä voi toipua. Sanon näin koska olen itse toipunut ja nähnyt satojen muiden toipuvan. Viinanhimoon ja "demoneihin" auttaa vain raitis aika. Alku on yhtä helvettiä, mutta ajan kanssa helpottaa ja tilalle saa jotain paljon parempaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ollut noin viis vuotta siinä pisteessä että tiedän lopettamisen olevan mun ainoa pelastus. Lykkään sitä joten voi olla että henki tässä menee. Työn ja perheen hoidan. Erittäin paha tilanne. Erittäin paha. Vaikka hoidan arjen asiat niin viina vie ihan täysin.

Osa paranee osa ei. En tiedä kumpaan ryhmään kuulun.

Vierailija
4/42 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D

Vierailija
5/42 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholismi on synnynnäinen ja parantumaton sairaus johon auttaa vaan absolutismi ja päivittäinen rukoilu ja aa-kerhossa käynti.

Vierailija
6/42 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
7/42 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En valitettavasti osaa sanoa parannuskeinoja. Olen seurannut muutamaa alkoholistia sivusta ja kovaa se on. Molemmat ovat olleet ns.hyvissä töissä. Toinen sinnitteli eläkkeelle, toisella on vielä muutama vuosi. Raittiina sinnittelee välillä ja sitten taas repsahtaa täysin. Oletko kokeillut A-klinikkaa ja AA-kerhoa? Jos on rahaa, niin hoitolaitoksia on, jossa voi olla pitempään kuin muutaman päivän, Minnesota jne.

Vierailija
8/42 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholismiin auttaa l-glutamiini ja liikunta.

Vierailija
9/42 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh. Alkoholi on hyvä päihde.

Suomalainen sim.pan.ssi geeni ei vain kestä sitä. Tälle ihmisrodulle progressiivisuus on joku huume kuten rockista ja kaikki on heille sotaa.

He eivät vain kestä nahoissaan rakentaa sellaista yhteiskuntaa jossa ihmisillä olisi sananvapaus niin jopa ihmiset käyttävät tästä alkoholia väärin.

Vierailija
10/42 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen tätä kirjaa erittäin lämpimästi. Allen Carr on nero.

https://www.adlibris.com/fi/kirja/the-easy-way-to-control-alcohol-97818…

Terveisin nykyisin raitis

Vierailija
11/42 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys kuuluu: Miksi kotona on ollut alkoholia, jos olet lähtenyt hoitoon?

Vierailija
12/42 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa elämääsi muuta sisältöä kuin viina.

Vierailija
13/42 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholismi johtuu NAc:n matalasta dopaminergisestä aktiivisuudesta

Vierailija
14/42 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
15/42 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ollut minnesota-hoidossa?

Vierailija
16/42 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
17/42 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen, joka on kerran ollut humalassa, ja aikoo olla joskus uudestaankin, on alkoholisti.

Viinan himo syttyy ensimmäisestä kerrasta ja säilyy läpi elämän.

Toisilla tuo himo on vahvempi ja toisilla heikompi.

Joillekin riittää, että on kännissä kolme kertaa vuodessa, Juhannuksena, Uutena Vuotena ja Vappuna. Ja saunakaljat muutaman kerran viikossa ja ruuan kanssa hyvää viiniä ja Cafe avec muina juhlapäivinä.

Samaa alkoholismia se on kuin olla kännissä joka päivä vaikka lasolia ryyppäämällä.

Aina pitää saada alkoholia, kun sitä on kerran maistanut. Päivittäin, viikottain, kuukausittain tai vuosittain.

Jotkut tekevät päätöksen olla juomatta enää ikinä ensimmäisen kerran jälkeen. He ovat toipuvia alkoholisteja. Kaikki muut ovat alkoholisteja ja sairaita. Hoito sairauteen on täydellinen absolutismi. Se ei paranna sairautta, mutta estää taudin uusiutumisen.

Vierailija
18/42 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on rahaa sijoittaa omaan hoitoon.Suosittelen.www.avominne.fi .Siellä suurin osa raitistuu.Ja pysyy myös raittiina.

Vierailija
19/42 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetas nyt toi itse sääli ja suhauta tölkki auki!

Vierailija
20/42 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, alkoholismi on sairaus, mutta siitä voi toipua, mutta vastuu on itsellä. Katkot ovat itsensä prkeleen luomia paikkoja, siellä alkoholisti pumpataan täyteen vitamiineja, lääkkeitä ja ruokaa, ja jo taas jaksaa dokata hyvin. Katkolta ei saavu raitis juoppo, vaan sekakäyttäjä.

Ap, vaikka lukisit kaikki maailman kirjat alkoholismista, et tule selättämään sairauttasi, kun et ymmärrä, mitä on olla raitis. Kun saat ajatuksesta kiinni, voit alkaa toipumaan.

Ja kyllä rahalla voi raitistua helpommin kuin ilman rahaa... Surullinen fakta.

Mä itse olen ollut raittiina useamman vuoden, enkä tiedä yhtään helpompaa elämää kuin tämä, ilman päihteitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän viisi