Perintöriita, miten ratkaista
Tuli tuosta sukumökki-ketjusta mieleen, että palstaltahan voisi kysyä neuvoa tähän ongelmaan, tai ainakin vähän purkaa vittuuntumista.
Eli isovanhempani testamenttasivat meille kolmelle lapsenlapselle tasan kesähuvilan Etelä-Suomessa. Siskoni on ilmoittanut haluavansa muuttaa sinne asumaan (talo on rekisteröity pysyväksi asunnoksi). Ongelma vain on, että hän ei suostu ostamaan minun osuuttani siitä, perustelulla että saan käyttää taloa halutessani! Helppohan se on tehdä tuollainen lupaus, kun hän tietää että en halua käyttää sitä taloa. Ja koska osa siitä on siskoni ja veljeni (ulkomailla asuva veljeni ei ole ilmaissut mitään kiinnostusta asiaan), en pysty myymään osuuttani. Siskoni haluaa siis asua talossa josta minä ja veljeni omistamme osan, ja näin estää meitä myymästä osuuksiamme, mutta ei myöskään halua ostaa niitä osuuksia meiltä.
Pitäisikö vain alkaa järjestämään lautapelikerhon kokoontumisia, laneja ja ryyppäjäisiä siellä kun kerran saan käyttää halutessani?
Kiitos tosi paljon vastauksesta <3 Tämä auttoi paljon ja olen jo selittänyt nämä asiat muille osakkaille. Nyt näyttäis yhteistyökykyä sitten löytyvän.... vihdoin!