Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ruotsalaiset pitävät jenkki-räppäriä vangittuna kuukausikaupalla jonkun pikku katunujakan vuoksi?

Vierailija
02.08.2019 |

Minusta aika kohtuutonta, kun lopputuloksena on ehkä pikku sakko tms. Ei ihme, että Trumpin ihmettelee.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä yksi Trumpin tweeteistä:

Very disappointed in Prime Minister Stefan Löfven for being unable to act. Sweden has let our African American Community down in the United States. I watched the tapes of A$AP Rocky, and he was being followed and harassed by troublemakers. Treat Americans fairly! #FreeRocky

Donald J. Trump (@realDonaldTrump) July 25, 2019

Tuossa siis esitetään että ASAP olisi syytön, koska häntä provosoitiin. Ikävä kyllä, oikeusvaltiossa ei voi tehdä rikosta ja olettaa pääsevänsä kuin koira veräjästä vain siksi että toinen osapuoli provosoi.

Ja USA:ssa on käyttäydytty kuin ASAP olisi laittomasti vangittu rikoksesta. Ei, häntä vasta syytetään ja sen ajan hän joutuu olemaan tutkintavankeudessa eli varmistetaan ettei hän mm. pakene oikeudenkäyntiä tai mahdollisen rangaistuksen täytäntöönpanoa.

Se, että Trump edes kuvittelee, että hän voi puuttua oikeusvaltion oikeusistuimen toimintaan "kilauttamalle kaverille" ja että todisteeksi ASAP:n syyttömyydestä riittää instagramvideo, on aivan käsittämättömän pelottavaa. Eikö USA:n presidentti ymmärrä oikeusvaltion perusperiaatteita?

USA:ssakin vallan kolmijako on äärimmäisen keskeinen periaate, jolle sekä liittovaltion että osavaltioiden hallinto perustuu. Jos on kertaalleen lukenut USA:n perustuslain, huomaa että heti alussa, artikloissa 1-3, määritellään juuri vallan kolmijako. Se tarkoittaa että presidentti (tai pääministeri Ruotsin tapauksessa), joka edustaa toimeenpanovaltaa, ei voi puuttua oikeusistuimen edustamaan oikeusvaltaan.

Miksi näin on USA:ssakin säädetty? Koska se ylläpitää demokratiaa ja estää sitä että yhdestä toimijasta tulisi muita voimakkaampi. USA:ssa tämä tunnetaan Checks and Balances -termillä: jokaisella kolmella vallan toimijuudella on itsenäinen valtaoikeus, johon muut tiomijat eivät puutu.

Se, että USA:n istuva presidentti on näin totaalisen pihalla valtion hallinnon perusasioista, on järkyttävää.

Vierailija
42/48 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos esitetään väite on väitteelle esitettävä kysyttäessä lähdekin. Muuten väite on ainoastaan väite. Väittely 101.

Sinulle on monta kertaa vastattu, että lähde on Twitter. Oletko hieman hidas?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko riita A$APin ja Jafirin välillä alkoi siitä, että Jafir oli pusutellut henkivartijan kanssa vaikka Jafir oli tehnyt rakkauden valat A$APin kanssa ja kihlaus oli suunnitelmissa. Siitä huolimatta oli pusuteltu salaisesti ja asia tullut sitten ilmi ja A$AP pettynyt rakkaudessa!

Vierailija
44/48 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansainvälisillä keskustelupalstoilla on spekuloitu juurikin tuolla salarakastumisella!

Vierailija
45/48 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Medialähteissä on tuo asia todettu jo melkein varmaksi usean tutkijan toimesta koska valokuvamateriaali pussailusta.

Vierailija
46/48 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taas luin, että Jafir olisi ihastunut johonkin A$APin seurueen naisjäseneen ja sitten olisi tullut mustasukkaisuusdraama koska A$APin rakkaus Jafirin.

Vierailija
47/48 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse taas luin, että Jafir olisi ihastunut johonkin A$APin seurueen naisjäseneen ja sitten olisi tullut mustasukkaisuusdraama koska A$APin rakkaus Jafirin.

Jos sä toisien kanssa vain meet

Muuten sauhuta saat, suo mä kieltele en

Mutta muista jos virheen sä teet

Se on kerrasta poikki sanon suoraan sen

Sua mä toisien kanssa en jaa

Paras miettiä ootko nyt onnellinen

Sä et anteeksi toista naista saa

Ettei miehinen ylpeys kolhuja sais

Talon herrana kukkoilla voit

Kun sun maineesi kärsivän en haluais

Juo jos tahdot kuin ennenkin joit

Mutta hurmurin elkeet ne mulle ei käy

Varo ettei sen merkkejä näy

Auta armias sua, jos sä pettäisit mua

Leppäkeihäänä lentäisit pois

Kaapin paikan sä kernaasti määrätä saat

Ja mä kiltisti täyttäisin sen

Ja jos sä toisien nähden sä käskyjäs jaat

Niin mä siitäkään suuttuisi en

Ole herra, mut herrana käyttäydy myös

Ja mun kanssani vietä myös yös

Auta armias sua, jos sä pettäisit mua

Silloin laulusi laulettu ois

Vierailija
48/48 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin ne afg aanit aloitti tapp elun. Kuka tietää kenen naisen perään ne seuraavaksi oli lähtenyt. Olivat kour ineet naisia jo. Ja niin tavan tallaajaa ei olisi vankilaan laitettu kapakkatappelun vuoksi kuukaudeksi muutenhan täällä ois kaikki vankilassa jo. Muuten ne ma mut jotka rais kaa lapsia joka reikään ei laiteta vankilaan eikä saada vankeuteen kun jo menevät seuraavaan maahan hakee tpaikkaa.

Ei noilla ole mitään väliä.

Et selkeästi tunne oikeutta ollenkaan. Oli kyl huvittavaa ku syytetyt todistajat keskenään väitteli kumpi oli toista provonnu enemmän millään tolla ei ole mitään väliä missään vaiheessa oikeudenkäyntiä.

saanee loppupeleissä 2v5kk ehdotonta tuomiota. Josta istuu kolmasosasta puoleen.