Meidän mökki on kuulemma ankea
Meillä ei ole mitään jättiterasseja, on vain yksi telkkari, en tykkää polyrottingista, enkä muutenkaan halua tavaraa ja krääsää ja somistetta.
Tykkään simppelistä, puhtaasta ja laadukkaasta, mutta näköjään se tulkitaan köyhäksi.
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos se on täynnä k*senkeltaisia mäntyhuonekaluja ja seinät, katto, ovet ovat samaa keltaista pyöröhirttä, niin joo, ankea on.
Ei ole. Siistit kauniit perintöhuonekalut, paljon tilaa, olen sentään ammattisisustaja. Mutta kaikki piperrys ja väkerrys puuttuu. Ja ne kamalat jättitanssilavamaiset terassit. Polyrottinki ja palju.
Ap
Ottaako siis ammattisisustajaa päähän, että jotkut eivät pidä sinun sisustuksestasi?[/
Ei ota. Huono käytös kyllä. En minäkään mene toisen kotiin ja ala haukkua, jos maku on toinen kuin itselläni.
Et ole siis koskaan saanut aikaisemmin kritiikkiä työstäsi? Luulisi, että pystyt käsittelemään tämän asian ilman av:lle aloitustakin, koska sinulla on tuollainen työ.
Ei minun oma rakkaudella laitettu mökkini ole työ eikä asiaton haukkuminen ole kritiikkiä.
Ap
Koska et vastannut mitään noihin kysymyksiin grillistä tai saunasta, niin ilmeisesti ei ole niitäkään. Joten kyllä, minäkin haukun sinun mökkisi ankeaksi.
On kuule kunnon grilli ja on kunnon kesäkeittiö. On kaksikin saunaa. Toinen sisällä ja toinen hienossa rantamökissä.
Ja vaikkei olisikaan niin ne on sitten minun valintojani omalle mökilleni.
Ap
Ap
Mutta kuitenkin meni ihon alle kommentit sun mökistä, kun teit tämän aloituksen.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelisin lähestymään aihetta niin, että mökin sisustus tulee aina olemaan kaukana kodin sisustuksesta. M
Mitä se tarkoittaa?
Että pitäisi pyrkiä vastakkaiseen tyyliin kuin kotona?
Olen ajatellut jotain tosi pientä 2-4 h pöytää, mutta pitäisi varmaan olla kaksi sohvaa, joilla voi lekotella. Se vie jo paljon tilaa. Lisäksi joku senkki irtotavaroille ja kirjahylly? Tulee ahdasta...
Vierailija kirjoitti:
Mutta kuitenkin meni ihon alle kommentit sun mökistä, kun teit tämän aloituksen.
Tietenkin meni. Törkeä epäystävällinen käytös tuppaa menemään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suosittelisin lähestymään aihetta niin, että mökin sisustus tulee aina olemaan kaukana kodin sisustuksesta. M
Mitä se tarkoittaa?
Olen ajatellut jotain tosi pientä 2-4 h pöytää, mutta pitäisi varmaan olla kaksi sohvaa, joilla voi lekotella. Se vie jo paljon tilaa. Lisäksi joku senkki irtotavaroille ja kirjahylly? Tulee ahdasta...
Noh, te tarviitte isomman mökin.
Minkälainen on av-laisten mielestä paras mökkisisustus? Mitä olisi pienessä (30-40.neliön) mökissä, jos saisitte sisustaa kädet vapaasti? Oletetaan, että sauna on erikseen eri rakennuksessa.
Kuka sinun mökkiäsi ja sisutustasi on haukkunut? Huomaatko ap, arvoisa sisustusuunnittelija, itseäsi ja sisustustyyliäsi puolustaessasi haukkuvasi samalla muiden tyyliä? Rumat jättiterassit, kamalat polyrottinkikalusteet ja palju.
Vierailija kirjoitti:
Kuka sinun mökkiäsi ja sisutustasi on haukkunut? Huomaatko ap, arvoisa sisustusuunnittelija, itseäsi ja sisustustyyliäsi puolustaessasi haukkuvasi samalla muiden tyyliä? Rumat jättiterassit, kamalat polyrottinkikalusteet ja palju.
En minä hauku muiden tyyliä tai koteja vaan minulle saarnattiin että täällä pitäisi olla tuollaiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se tarkoittaa?
Kannattaa hankkia vähintään neljän hengen pöytä, jos teitä on siellä mökillä useinkin enemmän kuin 2 henkilöä. Meillä on pyöreä, halkaisijaltaan 100cm pöytä, jonka ääreen mahtuu hyvin neljä ja melko vaivattomasti kuusikin istujaa.
Divaanikulmasohvaan mahtuu kolme - neljä istujaa. Kattoon ripustettava korituoli vie vähän lattiatilaa ja voi sijaita keskemmälläkin huonetta, jolloin seinätilan voi jättää käyttöön.
Mitä aiotte mökillä tehdä? Muuta kuin lekotella sohvalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä hauku muiden tyyliä tai koteja vaan minulle saarnattiin että täällä pitäisi olla tuollaiset.
Ja mitä sitten? Anna asian olla ja jatka elämääsi.
Ainahan niitä mielipiteitä riittää, suuntaan ja toiseen. Niillä ei ole oikeastaan mitään väliä. Eri ihmiset haluaa eri asioita. Joidenkin mielestä mökin kuuluu olla aika askeettinen. Toisten mielestä ei. Minä kuulun niihin joille mökki on nautiskelukeskus, jossa on kaikki mukavuudet. Kyllähän jotkut sukulaisetkin on sitä mieltä ettei se mikään mökki edes ole vaan omakotitalo maalla. Että eivät ikinä haluaisi sellaista vaan pitää saada joku pieni, vaatimaton mökki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mitä sitten? Anna asian olla ja jatka elämääsi.
Älä lue jos noin häiritsee.
Onko timanttituijia , kuorikatetta , valkoiseksi maalattua lattiaa , mustaksi maalattua saunaa , paljua...?
:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"No minä inhoan niitä, enkä halua mökilleni sellaista. Täällä on englantilaistyyppinen piha. Ja terassikin on, mutta ei sellaista rumaa kaukaloa." Minusta tuo on haukkumista.
Ei minkäänlainen sisustus ankeaksi tee. Mutta jos ei ole saunaa, uintikelpoista rantaa (ei tarvi mitään hiekkarantaa olla, mutta turvallinen uimiseen), grilliä, mahdollista istuskella (ts. ei penkkejä joita ottaa ulos tai ei tasaista maata missään) ja oleskella ulkona, metsää lähellä, puutöitä. Huom, ei tietenkään tarvitse olla noita kaikkia yhdellä mökillä, mutta ankeaahan se on, jos ei ole mitään tekemistä.
Kyllä palju ja riittävän iso kesäkeittiö muurikkapannuineen kuuluvat normaalin perheen mökkiin. Myös kaupasta ostetut kaapistot keittiössä ovat osa tavallista mökkisisustusta. Vanhat ”perintö” kalusteet ja muu kulunut roska on sitten niiden köyhien ja muutenkin mielisairaiden mökkejä varten.
Vierailija kirjoitti:
Ainahan niitä mielipiteitä riittää, suuntaan ja toiseen. Niillä ei ole oikeastaan mitään väliä. Eri ihmiset haluaa eri asioita. Joidenkin mielestä mökin kuuluu olla aika askeettinen. Toisten mielestä ei. Minä kuulun niihin joille mökki on nautiskelukeskus, jossa on kaikki mukavuudet. Kyllähän jotkut sukulaisetkin on sitä mieltä ettei se mikään mökki edes ole vaan omakotitalo maalla. Että eivät ikinä haluaisi sellaista vaan pitää saada joku pieni, vaatimaton mökki.
On meillä mukavuudet, on kaksi suihkua, sisävessat, ilmastointi, kalliit astiastot, viinikellari, kaikki mahdollinen mukavuus.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei minkäänlainen sisustus ankeaksi tee. Mutta jos ei ole saunaa, uintikelpoista rantaa (ei tarvi mitään hiekkarantaa olla, mutta turvallinen uimiseen), grilliä, mahdollista istuskella (ts. ei penkkejä joita ottaa ulos tai ei tasaista maata missään) ja oleskella ulkona, metsää lähellä, puutöitä. Huom, ei tietenkään tarvitse olla noita kaikkia yhdellä mökillä, mutta ankeaahan se on, jos ei ole mitään tekemistä.
On kaksi saunaa, oma niemi luonnonhiekkarannalla, grilli, tasainen tontti, useampi istuskeluryhmä, omaa metsää, puutöitä.
Eikä täällä kai kenenkään muun tarvitse mitään tehdä. Minunhan tää on.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kyllä palju ja riittävän iso kesäkeittiö muurikkapannuineen kuuluvat normaalin perheen mökkiin. Myös kaupasta ostetut kaapistot keittiössä ovat osa tavallista mökkisisustusta. Vanhat ”perintö” kalusteet ja muu kulunut roska on sitten niiden köyhien ja muutenkin mielisairaiden mökkejä varten.
Missä sanottiin ettei täällä olisi kunnollista keittiötä? Täällä on itse asiassa kolme keittiötä. Varsinainen, vierassiiven ja rantamökin.
Paljun ihanuutta en edelleenkään ymmärrä.
Ap