Kuinka tärkeää on, että puolison kaverit hyväksyvät parisuhteenne?
Miehen kaverit eivät voi sietää minua, koska tietävät menneisyydestäni (villimmästä nuoruudestani) yhtä sun toista. Pitävät minua epäluotettavana ja huonona tyttöystävämateriaalina, ja ovat sanoneet sen miesystävälleni suoraan ja useampaan kertaan.
Mies on tietoinen nuoruuteni valinnoista, mutta haluaa silti olla kanssani, yhdessä olemme olleet vuoden. Ilmeisesti kuitenkin nuo kavereiden mielipiteet ovat järkyttäneet ja vaikuttaneet, koska raportoi niitä minulle.
Minulla itselläni on todella huono olla ja kärsinkin, en voi sille mitään. Olen vähän tuohtunut siitä, että miesystävä ylipäätään kertoi minulle näistä kavereiden kommenteista.
Kuinka tärkeää se on, että puolison kaverit ylipäätään hyväksyvät sinut ja parisuhteenne? Onko sillä väliä?
Kommentit (32)
Riippuu siita, haluaako se puoliso olla tekemisissa niitten kavereitten kanssa, jotka eivat hyvaksy sinua. Mun mielesta niitten kanssa tekemisissa oleminen ei olisi lojaalia meidan parisuhdetta kohtaan (puhuvat minusta epakunnioittavasti selan takana ja silti mieheni haluaisi viettaa aikaansa heidan kanssaan --> en pysty edes kuvittelemaan meidan parisuhteessa tuommoista tilannetta, mies ei suostuisi).
Jos joku mun kavereista ei hyvaksyisi mun miesta ja siita viela suoraan mulle kehtaisi tulla sanomaan niin olis entinen kaveri.
Ei ole merkitystä, kunhan kumpikaan (puoliso tai kaverit) eivät käske valitsemaan.
Ei ole suurta merkitystä, tietysti ikävämpi jos eivät pidä, mutta toisaalta ei minulla niin juntteja ystäviä ole, jotka epäilisivät kykyäni tehdä valintoja. Olen (etä)seurustellut 2 vuotta, eikä kukaan ystävistäni ole kyllä edes tavannut miesystävääni, koska haluan viettää laatuaikaa joko kahden kumppanin kanssa, tai sitten ystävieni kanssa, eikä ole mitään tarvetta näitä yhdistää. Lähisukulaiset ovat kyllä tavanneet.
Täh? Mitä se kenenkään kavereille kuuluu pätkääkään, kenet valitsee kumppanikseen. Ei ole tervettä, jos sekaantuu kaverina mitenkään muiden suhteisiin. Lienee kyse jostain mustasukkaisesta omimishalusta ja se taas on mielenterveysongelma se.
Ihmettelisin miksi mies tullaisia minulle kertoo.
Todella tärkeää. Samoin kuin se, että omat kaverini hyväksyivät puolisoni. Heidän kanssaan kuitenkin vietetään paljon aikaa ja teistä tulee toisten lastenne kummeja. Olisi piinaavaa, jos inhoaisitte toisianne molemmin puolin. Sydänystäviä ei tarvi olla, mutta toimeen pitää tulla.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelisin miksi mies tullaisia minulle kertoo.
Ma mietin tata kanssa mutta en sitten sanonut mitaan...aika ilkeaa etta kertoo. Mika on tarkoitus? Saada toiselle paha mieli vai kaantaa kavereita vastaan? Epaloogista, en tajua miehen motiivia.
Ei yhtään tärkeää. Sitä paitsi, ystäväni ovat ystäviäni juuri sen takia, että he hyväksyvät minut ja minun valintani.
N50
"Olen vähän tuohtunut siitä, että miesystävä ylipäätään kertoi minulle näistä kavereiden kommenteista."
Minusta taas olisi vain positiivista, jos mies kertoisi minulle suoraan tuollaiset asiat eikä pitäisi minua pimennossa kun kaverit selän takanaa jauhaa p*skaa. Oikeastaan se tuntuisi jo jonkinlaiselta petturuudelta jos pimittäisi tuollaiset minulta, kyllä minä haluaisin tietää. Ainakin luottaa sinulle ja on avoin. Mitä miehesi on sanonut noille kavereilleen takaisin noihin kommentteihiin?
Tottakai on tärkeää millaisia ystäviä puolisolla on. Se kertoo paljon myös puolisosta kenenkä kanssa hän kaveeraa.
Vierailija kirjoitti:
"Olen vähän tuohtunut siitä, että miesystävä ylipäätään kertoi minulle näistä kavereiden kommenteista."
Minusta taas olisi vain positiivista, jos mies kertoisi minulle suoraan tuollaiset asiat eikä pitäisi minua pimennossa kun kaverit selän takanaa jauhaa p*skaa. Oikeastaan se tuntuisi jo jonkinlaiselta petturuudelta jos pimittäisi tuollaiset minulta, kyllä minä haluaisin tietää. Ainakin luottaa sinulle ja on avoin. Mitä miehesi on sanonut noille kavereilleen takaisin noihin kommentteihiin?
Sitä hän ei ole kertonut, että mitä on kommentteihin vastannut.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Todella tärkeää. Samoin kuin se, että omat kaverini hyväksyivät puolisoni. Heidän kanssaan kuitenkin vietetään paljon aikaa ja teistä tulee toisten lastenne kummeja. Olisi piinaavaa, jos inhoaisitte toisianne molemmin puolin. Sydänystäviä ei tarvi olla, mutta toimeen pitää tulla.
Omalta osaltani totean, että en ottaisi kaveriksi enkä puolisoksi sellaista ihmistä, joka ei tule muiden ihmisten kanssa toimeen. Tavallaan näen sen ihan oletusasetuksena jokaiselle ihmiselle, jonka kanssa haluan edes olla tekemisissä. Siksi mitään erillistä hyväksyntää puolin tai toisin en vaatisi enkä näkisi tarpeelliseksi. Jos ihminen alkaa inhoamaan jotakuta, saa poistua elämästäni.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai on tärkeää millaisia ystäviä puolisolla on. Se kertoo paljon myös puolisosta kenenkä kanssa hän kaveeraa.
Tämähän onkin ihan eri kysymys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämähän onkin ihan eri kysymys.
Ei ole. En kyllä voisi seurustella kumppanin kanssa joka kaveeraa sellaisten ihmisten kanssa jotka eivät minua hyväksy.
Onneksi itselläni on se tilanne että monista puolison kavereista on tullut minunkin ystäviäni.
Jotenkin omituista teinimäistä käytöstä, jos et kuitenkaan ole mikään rikollinen etkä ole koskaan näille kavereille aiheuttanut mitään harmia. Aina kaikista ei tarvitse pitää, mutta ei aikuinen ihminen voi alkaa kaverille haukkumaan tämän kumppania jonkun "villin menneisyyden" takia :D ymmärrän, jos kyseessä olisi joku rikollinen, narkkari tms. ja siitä ns. varoittaa ystävää...
Riippuu vähän mitä tämä sinun villi nuoruutesi tarkoittaa?
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin omituista teinimäistä käytöstä, jos et kuitenkaan ole mikään rikollinen etkä ole koskaan näille kavereille aiheuttanut mitään harmia. Aina kaikista ei tarvitse pitää, mutta ei aikuinen ihminen voi alkaa kaverille haukkumaan tämän kumppania jonkun "villin menneisyyden" takia :D ymmärrän, jos kyseessä olisi joku rikollinen, narkkari tms. ja siitä ns. varoittaa ystävää...
Tietyn tyyppiset ihmiset vain ei koskaan aikuistu. Ei he hyväksy sitä että kaveri valitsee kumppaninsa itse vaan he haluavat vaikuttaa myös siihen miten kaverit omat valintansa elämässä tekee. Sanoisin että melko itsekästä enkä kyllä kutsuisi noita ihmisiä ystäviksi tai edes kavereiksi.
No, meillä oli alkuunsa ongelmia miehen kavereiden vaimojen kanssa, koska olen "niin nuori". Mies on n. 40v. ja minä olen häntä 13 vuotta nuorempi. Normaalia, että hänen ystävillään oli jo perhe, omakotitalo ja kultainennoutaja ja elämäntilanne ihan erilainen, kuin minulla. Miesten kanssa ei ole koskaan ollut mitään ongelmaa, mutta nämä vaimot olivat vähän sellaisia, etteivät halunneet tutustua ja toivat sitä jotenkin koko ajan esille, kuinka lapsellinen muka olen heihin verrattuna enkä voinut keskustella heidän kanssaan Nico-Petterin unikouluista...
Eipä koskaan mitään läheisia ystäviä tulla olemaan, mutta heidän asenne on tässä ajan myötä muuttunut parempaan suuntaan.
Riippuu siitä, puhuuko ne, että olet ollut ns. kyläpyörä vai haluavatko he oikeasti varoittaa sinusta ( sinulla on jotain psyykkisiä ongelmia yms)
Ei ole väliä, kaveri joka haukkui puolisovalintaani on nyt entinen