Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rumat kuvat kaverista - Miksi jotkut lataa sellaisia nettiin?

Vierailija
02.08.2019 |

Onko teillä kaveria, joka joskus lataa rumia kuvia kavereistanne nettiin kaikkien nähtäville?
Kuvatekstissä lukee sitten jotakin tyyliin: "Pirkko se vaan on aina niin kaunis.", "Taas nättinä..." jne.

Minulla muutama kaveri jotka tekevät tällaista. Ovat todella mukavia muuten, mutta mielestäni tuo rumien kuvien laitto on passiivis-aggressiivista vihaa ja jopa kiusaamista sitä kohdetta kohtaan josta kuva on ladattu varsinkin silloin kun kuvatekstissä on jokin imelä kehu, vaikka kuva on selkeästi epäonnistunut.

Eivätkö he itse tajua etteivät muut ole tyhmiä ja ymmärtävät kuvat piikkinä henkilölle. Lisäksi osa ei edes poista näitä kuvia, vaikka pyytäisi.

Rumat kuvat kaverista - Miksi jotkut lataa sellaisia nettiin?

Vaihtoehdot

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole.

Mutta esim . Iltalehdet tekevät tuota. Varsinkin Madelainesta etsitään aina joku mahd.hirveä kuva, joka kyllä myydään jonkun "asian" varjolla.

Vierailija
2/36 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse postaa kenestäkään mitään kuvia ilman lupaa, mutta minulla on yksi ystävä jonka kanssa tehdään näin toisillemme (luvan kanssa). En näe sitä kiusaamisena, vaan sarkastisena heittona kavereiden välillä.

Eikä tarkoitus todellakaan ole piikitellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut. Minun ystävistäni 95% ei ole kovin kuvauksellisia.

Vierailija
4/36 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauneus on katsojan silmässä

Vierailija
5/36 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltapäivälehdet tekee tuota usein. Jostain huippumallista laitetaan mahdollisimman epäedustava kuva.

Vierailija
6/36 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka on sitte kaunis, onko pakko olla kaunis. Eikö ruma ihminen kelpaa.

Jos kuva on vitsiksi tarkoitettu , se on sellainen. Ei probleema.

Maailma on myös rumille

Vierailija
7/36 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole.

Mutta esim . Iltalehdet tekevät tuota. Varsinkin Madelainesta etsitään aina joku mahd.hirveä kuva, joka kyllä myydään jonkun "asian" varjolla.

Totta. Kertoo meistä ihmisistä, kun lehtiäkin myydään toisen epäonnistuneilla kuvilla.

Ei paljoa päätä pakota, kun jutut saadaan jonkun epäonnistuneista kuvista.

Minä en ole joutunut uhriksi, mutta kaverini on. En olisi uskonut tämän erään kaverin olevan pohjimmiltaan niin huonokäytöksinen. Mukava kaikille yleensä. Mutta niinhän se on, nämä osaa piilottaa ilkeytensä. Tulihan se selville myös tuosta ketjusta, jossa kysyttiin mitä muut ei ikinä heistä uskoisi. Jotkut mukavaa esittävät sanoivat vihaavansa ihmisiä.

Vierailija
8/36 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iltapäivälehdet tekee tuota usein. Jostain huippumallista laitetaan mahdollisimman epäedustava kuva.

Iltapäivälehdet eivät postaa kuvia yleensä ilman lupaa. 

Vierailija
9/36 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Veljen vaimo tekee minulle tuota sen lisäksi että kommentoi asioitani ja tekemisiäni muutenkin tuolla sävyllä. Ollaan veljeni kanssa korkeakoulutettuja ja melko varakkaasta perheestä kun veljen vaimo taas on normaalista pienituloisesta hoitaja/rekkakuski perheestä mutta korkeakoulutettu hänkin ja kova tekemään itsestään ja omista asioistaan numeroa. Bloggaa ja tekee kakkea muutakin trendikästä ja pitää huolen että kaikki tietävät kuinka he matkustelevat, sisustavat, veneilevät ym. Niillä, jotka eivät tee tuota samaa ei hänen mukaansa ole elämääkään eikä etenkään noita asioita. En ole viitsinyt hänelle kertoa että vain nousukkaat tekevät tuota. Muut, joiden elämässä tuollaiset asiat eivät ole mitään erityisempiä saavutuksia eivät niistä pidä meteliä vaikka tekisivätkin samoja asioita. Eivätkä etenkään kiusaa ja panettele niitä, joilla ei ole niihin mahdollisuutta tai halua. 

Vierailija
10/36 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka on sitte kaunis, onko pakko olla kaunis. Eikö ruma ihminen kelpaa.

Jos kuva on vitsiksi tarkoitettu , se on sellainen. Ei probleema.

Maailma on myös rumille

Mielestäni kauneus on katsojan silmissä ja jokaisesta saa kauniita kuvia. Osa kuvista on selvästi epäonnistuneita. Jos ottaa tällaisen epäonnistuneen kuvan ja korostaa sitä kehumalla kauniiksi ja jakamalla sen, on se mielestäni erikoista. Miksi jakaa sellainen kuva, joka on selkeästi epäonnistunut henkilöstä. 

Vierailija
11/36 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hih. Kuka uskoo tuota?

Vierailija
12/36 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tilanteeseen voi olla pari syytä.

1. Kuva on oikeasti "ruma" tai epäedustava ja "kaveri" haluaa näpäyttää julkaisemalla kuvan. Tämä on ilkeää enkä haluisi tämäntyyppisiä ihmisiä kaveripiiriini.

Esimerkki Kim Kardashianista joka itkee kuvassa epäedustavasti:

https://the-hollywood-gossip-res.cloudinary.com/iu/s--LhQnjXpg--/t_slid…

2. Kuva onkin ryhmäkuva - näissä aina joku näyttää rumalta, joten kuvan julkaisija yleensä valitsee kuvan jossa useimmat ovat onnistuneet. Silloin sille epäonnistuneelle voi tulla olo että hänelle kettuillaan, vaikka kyseessä on vain se että siinä kuvassa missä juuri hän olisi kauneimmillaan, on kolmella muulla silmät kiinni.

3. Kuva ei ole instagram-poseeraustasoa, mutta ei myöskään ruma. Kohde ei ole upeimmillaan kuvassa, mutta ei myöskään millään muotoa ruma. Kohde voi loukkaantua kun haluaa julkaista itsestään vain kaikkein heruttavimpia kuvia, mutta kukaan muu kuin kohde ei oikeasti ymmärrä mitä vikaa kuvassa on.

Esimerkki Kim Kardashianista jolla hauska ilme eikä yhtään meikkiä:

https://the-hollywood-gossip-res.cloudinary.com/iu/s--eyQJ3V1i--/t_slid…

Vierailija
13/36 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole.

Trumpistakin oli ainakin alkuaikoina lähes pelkästään niitä "huulet tötteröllä"-kuvia kun haluttiin antaa mahdollisimman huono kuva. Näin sitä kansaa manipuloidaan.

Vierailija
14/36 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Kuva on oikeasti "ruma" tai epäedustava ja "kaveri" haluaa näpäyttää julkaisemalla kuvan. Tämä on ilkeää enkä haluisi tämäntyyppisiä ihmisiä kaveripiiriini.

2. Kuva onkin ryhmäkuva - näissä aina joku näyttää rumalta, joten kuvan julkaisija yleensä valitsee kuvan jossa useimmat ovat onnistuneet. Silloin sille epäonnistuneelle voi tulla olo että hänelle kettuillaan, vaikka kyseessä on vain se että siinä kuvassa missä juuri hän olisi kauneimmillaan, on kolmella muulla silmät kiinni.

3. Kuva ei ole instagram-poseeraustasoa, mutta ei myöskään ruma. Kohde ei ole upeimmillaan kuvassa, mutta ei myöskään millään muotoa ruma. Kohde voi loukkaantua kun haluaa julkaista itsestään vain kaikkein heruttavimpia kuvia, mutta kukaan muu kuin kohde ei oikeasti ymmärrä mitä vikaa kuvassa on.

Kaverilleni kävi näin kuin kohdassa 1. Hän on yksin kuvassa. Poski näyttää siinä valtavalta ja kuva on epäonnistunut ja melko ruma hänestä. Kaverini ei piittaa ulkonäköasioista, mutta jostakin syystä häntä on kehuttu kauniiksi muiden naisten toimesta. Hän sanoo nolointa sen olevan silloin kun paikalla on muita naisia kuulemassa. Haluaisi kuulemma vajota noina hetkinä maan alle, koska ei hän halua tehdä itsestään numeroa. Veikkaan kuvan julkaisija halunneen näpäyttää jotakin, mutta en ymmärrä miksi teki sen noin, koska ei kaverini ole korostanut ulkonäköään ikinä. Olisi ottanut muista kauniita kuvia ja kehunut niissä heitä kauniiksi ja jättänyt epäonnistuneen kuvan julkaisematta...

Vierailija
15/36 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hih. Kuka uskoo tuota?

Julkisuuden henkilöt, esimerkiksi poliitikot ovat eri asemassa kuin tavalliset pulliaiset, ja sitten on vielä lehdistön tehtävä viestinnässä, mikä sallii laajemmat oikeudet koska siihen kuuluu myös toimituksellinen vastuu erikseen.

Vierailija
16/36 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trumpista on aina tosi edustavia kuvia sontalehdissä kuten hesari

Vierailija
17/36 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli tuollainen kaveri. Oli niin ankeaa seuraa, että ulkoistin vuosia sitten. Mutta silloin kun oltiin parikymppisiä, niin todellakin teki tuota. Rymyreissuilla kyttäsi muita, että saa huonoja kuvia. Alkoi naurattaa sen galtsua (jonnet ei muista) katsoessa, kun kaikki muut oltiin kuvissa silmät kiinni tai puolitangossa, syömässä, tyhmä ilme, outo asento kesken jotain ja neiti itse poseerasi aina täydellisenä. Ei se ilkeily kyllä tuohon jäänyt, kuittia tuli jatkuvasti varsin ilkeällä sävyllä. Mitään itseensä kohdistuvaa ei kestänyt, muiden olemisesta kyllä tuli jatkuvaa vinoilua. "Minä olen vain suorapuheinen." "Etkö huumoria kestä?"

Vierailija
18/36 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoremmalla sukulaistytöllä on tuollainen kaveri. Olen kummankin kaveri somessa, koska ollaan oltu paljon samoissa pippaloissa. Julkaisee näteistä kavereista pelkästään surkeita kuvia, joissa on tyhmä ilme ja vttumainen kuvateksti. Itsestään filtterit tapissa selfieitä, joista ei tunnista livenä. Toiminta on turhan läpinäkyvää, selvästi huomaa mistä kenkä puristaa. En itsekään ole ollut kaveriporukan nätein ruusu, mutta ei olisi tullut mieleen alkaa kuvilla kettuilla, vaikka joskus nuorena kävi vähän itsetunnolle, että muut oli missiaineista ja itse vähän kirveellä veistetty hongankolistaja. Kaverit vaan sattuivat olemaan tosi kauniita sen lisäksi, että aivan ihania ystäviä ja loistavaa seuraa. Sinkkuna huomasin siinä olevan puolensa, koska miehiä pyöri aina seurueen ympärillä ja siinä pääsi itsekin valkkaamaan kaverien jämistä.

Vierailija
19/36 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiaa, mutta esimerkkikuvia en aivan tajunnut. Kim näyttää itkukuvassa nätiltä, ja onhan tuossa alimmassa kuvassa meikkiä? Muuten en ole hyvä erottamaan onko meikkiä, mutta huulissa ainakin selkeästi.

Vierailija
20/36 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin tuli Trump mieleen! Kuvissa hänellä on usein sellainen vähän ylimielinen/tuomitseva tai tärkeilevä tuittupääilme. Ehkä se kertoo jotain, että sellaisia kuvia hänestä saa niin helposti, mutta kuvista tulee sellainen mielikuva, että hän näyttäisi siltä suurimman osan ajasta. On vaikea uskoa, että joku olisi oikeasti sellainen. En ole Trump-fani, mutta jos kuvat vääristävät, se on ikävää.