Suositelkaa mulle uutta huulirasvaa pinkin Labellon tilalle
Eli olen huulirasva-addikti, ja mun suureksi järkytykseksi pinkin Labellon koostumus on menty muuttamaan ihan täysin. Ennen se kesti huulilla miltei koko päivän ja tuoksui kaiken lisäksi tosi ihanalta. Uusi Labello on sen sijaan öljymäistä ja makukin on suorastaan kamala. Oikeastaan härski. Jos tiedätte jotain vanhaa pinkkiä Labelloa muistuttavaa huulirasvaa, niin vinkatkaa mulle:)
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Labello on kauheaa skeidaa.
Halppis-huulirasvoista tykkään ACOn Lip Cerat-huulirasvasta.
Tykkäsin vanhasta pinkistä Labellosta, mutta tämä uusi kirvelee ja polttaa huulia. En tajua, mikä aine sen voi tehdä:(
Mä käytän ihan tavallista sheavoita jos huuliin rasvaa tartten. Mikään addikti en ole, joten addiktoivista labelloista ei tietoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tykkäsin vanhasta pinkistä Labellosta, mutta tämä uusi kirvelee ja polttaa huulia. En tajua, mikä aine sen voi tehdä:(
Labellon ja muiden huulirasvojen on sanottu sisältävän syöpääaiheuttavia aineisosia. Niitä ei siis kannata käyttää.
Labello Soft Rose (jos tämä on se "pinkki") sisältää myös allergioisivia ja herkistäviä ainesosia kuten benzyl alcoholia ja citronellol-hajusteita.
Ehkä olet herkistynyt hajusteille, siksi luulet että koostumus on muuttunut? Muuten, mikä koostumuksessa on muuttunut faktisesti?
Kannattaa vaihtaa tuotetta hajusteettomaan ja turvalliseen. Ehkä kosteuttava huulikiilto, sellainen toimii mulla. Huulirasvaa en enää tarvitse, mutta jos tarvitsen käytän pelkkää vauvaöljyä.
Laveralla on ihan saman näköinen pinkki puikko, sellaista käytän itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Labellon ja muiden huulirasvojen on sanottu sisältävän syöpääaiheuttavia aineisosia. Niitä ei siis kannata käyttää.
Labello Soft Rose (jos tämä on se "pinkki") sisältää myös allergioisivia ja herkistäviä ainesosia kuten benzyl alcoholia ja citronellol-hajusteita.
Ehkä olet herkistynyt hajusteille, siksi luulet että koostumus on muuttunut? Muuten, mikä koostumuksessa on muuttunut faktisesti?
Kannattaa vaihtaa tuotetta hajusteettomaan ja turvalliseen. Ehkä kosteuttava huulikiilto, sellainen toimii mulla. Huulirasvaa en enää tarvitse, mutta jos tarvitsen käytän pelkkää vauvaöljyä.
Sen muuttunut koostumus on ihan aistein havaittavissa. Haju on eltaantunut ja koostumus öljyinen. Lisäksi pakkauksessa lukee "new formula". Muutaman käyttökerran jälkeen mun huulet olivat kuin tulessa. Ikinä aiemmin mikään huulirasva ei ole aiheuttanut mulle tällaista reaktiota.
En ole koskaan käyttänyt huulirasvaa enkä tiedä niistä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen muuttunut koostumus on ihan aistein havaittavissa. Haju on eltaantunut ja koostumus öljyinen. Lisäksi pakkauksessa lukee "new formula". Muutaman käyttökerran jälkeen mun huulet olivat kuin tulessa. Ikinä aiemmin mikään huulirasva ei ole aiheuttanut mulle tällaista reaktiota.
Tässä on INCI:
Octyldodecanol, Ricinus Communis Seed Oil, Cera Alba, Cocoglycerides, Butyrospermum Parkii Butter, Hydrogenated Castor Oil, Helianthus Annuus Seed Cera, Mica, Persea Gratissima Oil, Simmondsia Chinensis Seed Oil, Rosa Gallica Flower Extract, Rosa Damascena Flower Oil, Ascorbyl Palmitate, Tocopherol, Glycerin, Aqua, BHT, Benzyl Alcohol, Benzyl Benzoate, Citronellol, Parfum, CI 77891, CI 77492, CI 15850
Octylodecanol voi aiheuttaa ärsytystä, mutta harvinaista. Jos sulla ei ole allergioita noita kasvipohjaisia rasvoja kohtaan, sitten syy voi olla kuten jo sanottu nuo hajusteet (Benzyl alcohol, citronellol, ruusuöljy).
Vaihda hajusteettomaan tuotteeseen kuten Blistex Sensitive.
Itse addiktoiduin Hurrawin huulirasvoihin vaikka hyvin suurella epäluuloisuudella kokeilinkin niitä. Osa niistä on aivan ihana tuoksuisia ja sopivat minulle mielettömän hyvin atoopikon kuiville huulilla. Nyt ennen käyttämäni huulirasvat kuten Blistex ja juurikin tuo Labello tuntuvat muovisilta, jättävät kalvon huulille, eivät sula kosteuttamaan.
Acon vaaleansininen puikko (saa apteekista). On vienosti vaniljainen tuoksu ja hyvä tuntuma huulilla.
Ei voi yleistää ettei Labelloa kannata käyttää! Itse käytän jatkuvasti pinkkiä Labelloa ja olen todella tyytyväinen ! Eli minun huulille sopii tosi hyvin. Se riippuu ihan huulista ja käyttäjästä mikä käy millekin ja kellekin.
Vierailija kirjoitti:
Itse addiktoiduin Hurrawin huulirasvoihin vaikka hyvin suurella epäluuloisuudella kokeilinkin niitä. Osa niistä on aivan ihana tuoksuisia ja sopivat minulle mielettömän hyvin atoopikon kuiville huulilla. Nyt ennen käyttämäni huulirasvat kuten Blistex ja juurikin tuo Labello tuntuvat muovisilta, jättävät kalvon huulille, eivät sula kosteuttamaan.
Kaikissa noissa huulirasvoissa on aika pitkälti samoja aineita. Ihmiset reagoivat mielikuviensa mukaan, eivät faktojen. Mitään "muovista" ei noissa tuotteissa ole, se on vain sun kuvitelmaa.
Jos haluaa että huulet kosteutuvat, on rasvan tarkoituskin jäädä siihen pintaan, muuten kosteus haihtuu. Jos huulivoide imeytyy täysin huuliin, se ei myöskään suojaa ihoa. Huulivoiteen on tarkoituskin jättää iholle suojaava kalvo.
Myös se, että valitsee minkä ihonhoitotuotteen vaan pelkästään hajusteen perusteella osoittaa ettei ymmärrä miten kosmetiikka toimii. Hajusteet ovat pelkkä myyntikikka, johon ihmiset lankeaa. Hajusteet itse asiassa heikentävät tuotetta, varsinkin koska hajusteet ärsyttävät, allergisoivat ja kuivattavat ihoa.
Hydracolor huulirasvat ovat hyviä, eivät sisällä parabeeneja ja ovat allergiatestattuja. Niissä on myös aurinkosuoja. Itse käytin nuorempana Blistexiä, ja jouduin rasvaamaan huulia jatkuvasti, huulirasva myös usein kirveli. Kun vaihdoin tähän Hydracoloriin, nuo ongelmat loppui. (Saa ostettua mm. Sokokselta)
Vierailija kirjoitti:
Ei voi yleistää ettei Labelloa kannata käyttää! Itse käytän jatkuvasti pinkkiä Labelloa ja olen todella tyytyväinen ! Eli minun huulille sopii tosi hyvin. Se riippuu ihan huulista ja käyttäjästä mikä käy millekin ja kellekin.
Olen eri mieltä. Jos tuote (kuten Labello Soft Rose) sisältää hajustetta, jonka EU:n kosmetiikkadirektiivi määrää niin allergisoivaksi, että yhdisteen nimi pitää erikseen merkitä, voi minusta täysin huoletta suositella ettei kukaan käyttäisi sellaista tuotetta.
Hajusteille nimittäin herkistyy sitä todennäköisemmin mitä enemmän ja useammin niitä käyttää.
Herkkis kirjoitti:
Hydracolor huulirasvat ovat hyviä, eivät sisällä parabeeneja ja ovat allergiatestattuja. Niissä on myös aurinkosuoja. Itse käytin nuorempana Blistexiä, ja jouduin rasvaamaan huulia jatkuvasti, huulirasva myös usein kirveli. Kun vaihdoin tähän Hydracoloriin, nuo ongelmat loppui. (Saa ostettua mm. Sokokselta)
Hydracolorit sisältävät itse asiassa "muovia" esim. nylonia ja kyllä myös parabeenejä on ainakin classicissa. Niissä on myös samoja haitallisia hajusteita kuin esim. Labellossa.
Se että sanotaan että on "allergiatestattu" on yhtä tyhjän kanssa. Pitää olla allergiatunnus. Muuten on ihan samaa kamaa kuin muutkin.
Hydracolorissa on myös lanoliinia, joka on herkistävä aine monelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikissa noissa huulirasvoissa on aika pitkälti samoja aineita. Ihmiset reagoivat mielikuviensa mukaan, eivät faktojen. Mitään "muovista" ei noissa tuotteissa ole, se on vain sun kuvitelmaa.
Jos haluaa että huulet kosteutuvat, on rasvan tarkoituskin jäädä siihen pintaan, muuten kosteus haihtuu. Jos huulivoide imeytyy täysin huuliin, se ei myöskään suojaa ihoa. Huulivoiteen on tarkoituskin jättää iholle suojaava kalvo.
Myös se, että valitsee minkä ihonhoitotuotteen vaan pelkästään hajusteen perusteella osoittaa ettei ymmärrä miten kosmetiikka toimii. Hajusteet ovat pelkkä myyntikikka, johon ihmiset lankeaa. Hajusteet itse asiassa heikentävät tuotetta, varsinkin koska hajusteet ärsyttävät, allergisoivat ja kuivattavat ihoa.
Tulipa erikoinen kommentti, tuntuu että luit rivien välistä aika paljon sellaista mitä en sanonut. Ensinnäkin sanoin että tuntuvat muovisille, juuri sen kalvon vuoksi, en että ne ovat muovisia. Itse pidän ehdottomasti sulavasta tunteesta enemmän kuin kalvosta, vaikka silloin joutuukin käyttämään huulivoidetta huomattavasti useammin. Kalvo voi olla vaikka miten suojaava, mutten pidä siitä tunteesta. Ok?
En ole myöskään valinnut pelkän hajusteen perusteella huulivoiteitani, mutta ap itse nosti tuoksun aloituksessaan esille, joten jatkoin samasta aiheesta.
Sinänsä kosmetiikkaluennoissa ei toki ole mitään vikaa, anna mennä vaan, varmasti jotakuta kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Siis en ole mielestäni yleistänyt, vaan puhunut ainoastaan omasta kokemuksestani:) Onkohan sulla käytössä pinkin Labellon uusi versio (24h melt-in)? Mulla ongelmat alkoivat nimenomaan sen myötä, vanhaan olin todella erittäin tyytyväinen. Jos käytät uudistettua pinkkiä, niin huomaatko tuoksun muuttuneen radikaalisti? Lisäksi voide sulaa huulilta hirveän nopeasti ja sitä saa olla lisäämässä jatkuvasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis en ole mielestäni yleistänyt, vaan puhunut ainoastaan omasta kokemuksestani:) Onkohan sulla käytössä pinkin Labellon uusi versio (24h melt-in)? Mulla ongelmat alkoivat nimenomaan sen myötä, vanhaan olin todella erittäin tyytyväinen. Jos käytät uudistettua pinkkiä, niin huomaatko tuoksun muuttuneen radikaalisti? Lisäksi voide sulaa huulilta hirveän nopeasti ja sitä saa olla lisäämässä jatkuvasti.
Tuoksu on siis jonkinlainen härskin ja ummehtuneen välimuoto.
Paljon kiitoksia teille kaikille, jotka olette suositelleet mulle uutta huulirasvamerkkiä. Näin toivottavasti vältyn uusilta virhehankinnoilta:)
Ap