Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko keittiön kaapit pakko ostaa valmiina? Eikä ne voi nikkaroida itse?

Vierailija
01.08.2019 |

Meillä kaikki padat ja pannut on valurautaa ja luulen ettei joku Ikean kaappi kestä niiden painoa. Keittiöremontti on kuitenkin luvassa.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko ostaa. Ihan hyvin voi nikkaroida itse. 

Vierailija
2/20 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin ne voi nikkaroida itse. Ei muuta kuin vasara käteen ja hommiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata tehdä itse. Ehdottomasti Ikeasta. Vahvistaa sitten niitä jos kuormitus on normaalista poikkeavaa.

Sitäpaitsi keittiökaapeissa maksaa ovet eniten.

Vierailija
4/20 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei voisi nikkaroida itse? Monihan nikkaroi kokonaisia talojakin ihan itse. 

Vierailija
5/20 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään nimessä! Johan lakikin sen kieltää.

Vierailija
6/20 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti voi. Me ollaan itse tehty keittiöt kahteen asuntoon. Ei muuten Ikeat, Puustellit ym. näiden jälkeen houkuttele.

Vierailija
7/20 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"vasara ja nauloja...."

Vierailija
8/20 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puusepällä voi myös teettää, jos hinta ei ratkaise.

Vierailija
9/20 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tehtiin keittiön nurkkaan itse sellainen vanhanaikainen huoneen korkuinen ruokakomero, puurunkoinen ja paksut puuhyllyt. Maalattu helmiponttipaneelivuoraus. Ei notku hyllyt painavimpienkaan kattiloiden tai paistinpannujen alla ja nielee ihan tolkuttoman määrän tavaraa, sinne saa kaikki kuiva-aineet, isot kattilat ja kodinkoneet, palautuspullot..yms. Yläkaappeja ei laitettu ollenkaan.

Vierailija
10/20 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi ite kuin että joku ulkomaalainen niggaroisi ne kallillaa paikalleen ja vielä väärin.

Vierailija
11/20 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me tehtiin keittiön nurkkaan itse sellainen vanhanaikainen huoneen korkuinen ruokakomero, puurunkoinen ja paksut puuhyllyt. Maalattu helmiponttipaneelivuoraus. Ei notku hyllyt painavimpienkaan kattiloiden tai paistinpannujen alla ja nielee ihan tolkuttoman määrän tavaraa, sinne saa kaikki kuiva-aineet, isot kattilat ja kodinkoneet, palautuspullot..yms. Yläkaappeja ei laitettu ollenkaan.

Onko näyttää kuvaa vastaavasta? Tai jos otat itse kuvan niin laita se muualle kun aijaa.comiin.

Vierailija
12/20 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se vain on! Kyllä normaalien ihmisten keittiössä on kaupasta ostetut tavalliset kaapit. Jollain köyhillä tai muilla mielenterveysongelmaisilla on sitten niitä romukaappeja.

Vierailija
13/20 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voi tehdä itse. Välineet, joilla saa sahattua vanerilevyä siististi ja liimattua kaiken kasaan sekä maalattua, maksaa noin 80 000€. Ne myös vaatii aika ison (lämpimän) tilan.

Eli voi kyllä, mutta kannattavuuden kanssa on vähän niin ja nöin.

Vierailija
14/20 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko näyttää kuvaa vastaavasta? Tai jos otat itse kuvan niin laita se muualle kun aijaa.comiin.

Aika pitkälti tällainen, ovi on meillä vanha komeron peiliovi

https://cached-images.btdmtech.se/lleassetsprod/s6/2015/02/Helena-Hedkv…

Vierailija
15/20 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs siinä jos taidot riittää

Vierailija
16/20 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietysti voi. Me ollaan itse tehty keittiöt kahteen asuntoon. Ei muuten Ikeat, Puustellit ym. näiden jälkeen houkuttele.

Ap. tarkoittaa kokonaan itse tehtyjä runkoja jne. Sinä olet vaan koonnut toisten tekemät keittiöt.

Kun tekee keittiön itse pitää tilata mm. mitoilla sahattua levyä. Kukaan tuskin ostaa keittiötään varten levysirkkeliä , on hiukan kalliimpi juttu ja vaatii ison tilan. Levyjen sahausten jälkeen levyn reinaan pitää liimata pinnoituskaista. Tämän jälkeen levyihin pitää porata erikosruuvieille reijät ja ei tahdo ihan porakoneella saada riittävän suoria reikiä. 

Suitten pitää vielä ostaa tai tehdä ovet ja siihen se runkojen "tee se itse" hyöty meneekin, jos sitä koskaan olikaan.

Vierailija
17/20 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos välttämättä haluaa tehdä keittiön itse niin kannattaa tehdä puusta ja uhrata aikaa muutaman vuoden vapaa-ajat. 

Puinen keittiö ei ole kaunis mutta kalliita ne on. 

Voisi ajatella niin että ei pyrkiksikään tekemään normaaleja ovellisa kaappeja kaikista kaapeista.

Vierailija
18/20 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei voisi nikkaroida itse? Monihan nikkaroi kokonaisia talojakin ihan itse. 

Tehdäänhän junaradan kiskotkin, miksi ei vosi tehdä rannekelloa samalla lailla?

Niin?

Vierailija
19/20 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nikkaroikaa vaikka alkuun yksi linnunpönttö, sen jälkeen vaativampiin suorituksiin.

Vierailija
20/20 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan sitä nikkaroida, jos on työkaluja, taitoja ja silmää tehdä. Mutta kyllä se hermoja vaatii ja on hidasta, jos ei ole tottumusta. 

Mä tein mökille liimapuulevystä, mutta ei siitä montaa kaappia jaksanut vääntää. Onneksi ei tarvinnut. Kolme alakaappia ja tiskipöydän alakaappi sekä yläkaappi, ja yksi vitriinikaappi, mihin laitoin ovet talon vanhoista 50-luvun ikkunoista. (Edelliset versiot oli 70-luvun lastulevyä. ) Loput kamat on avohyllyillä, mm. kattilat ja sitten on mummolasta emännänkaappi. Rakenteeltaan ne oli hyvin simppelit. 

Kotiini otan mieluummin tehtaalta. En todellakaan jaksa ajatella, että vääntäisin 20 kaappia itse. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi