Millainen keittiö on myyvin? Olen remontoimassa myyntiä varten.
Keittö on kapea ja kaikki yhdellä seinällä. Päädyssä ikkuna. Ostan sen Ikeasta. Ja tarkoituksena saada siitä myyvä. Tiedän vain, että erillinen induktioliesi ja kiertoilmauuni.
Valkoiset ovet?
Kiiltävä vai matta?
Vetimet vai ei?
Pöytätaso minkä värinen? Puukuviointi? Musta? Valkoinen?
Ja ennenkuin joku sanoo, että ei kannata rempata ennen myyntiä, niin kyllä remppaan. Asunto kun on nyt vuokralla, niin verottaja maksaa remontin.
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Valkoista ja kiiltävää. Aivan hirveän näköistä, mutta se myy. Ikealla paras hinta/laatusuhde ihan kevyesti. Sitä laittaisin.
Myös isot laatikot alhaalla on hyvä suositus, jonka jo useampi antoi,
T: Alan Mies
Kiiltävä taitaa olla jo mennyt/menossa muodista, mutta valkoista toki.
Ikeastakin saa ihan hyviä, mutta pitää ostaa ajatuksella (esim ovien vetimet ehkä hankkisin muualta, kun niissä mielestäni edullisuus näkyy erityisen pahasti). Kasaaminen on sitten se IKEAn perisynti, eli, mikäli teetät remontin, maksaa se kaappien kasailuunkin kuluva aika laskien edullisuusastetta.
Älä ainakaan mattamustaa. Ne on aivan hirveitä sormenjälki-imureita. Katso vaikka asuntojen myynti-ilmoituksia, joissa on musta keittiö. Aivan kamalia rähmäjälkiä aina, vaikka kuinka olisi asunto myynti-ilmoitusta varten puunattu ja eukalyptyksen oksat aseteltu maljakkoon. Asuntomessuilla yhdessä kohteessa oli musta keittiö ja just mun edessä joku "rajoitukset ei koske mua" -tyyppi käpälöi keittiön kaapin ovea, vaikka se oli kiellettyä, niin tuli heti mahtavat sormenjäljet oveen. Kun niitä siinä miehelle kauhistelin, niin esittelijä hyppäsi siihen kertomaan että ovet on käsitelty niin, ettei niihin jää jälkiä. Esittelijä ei ollut huomannut mua edeltänyttä käpälöijää. Minä siinä nyökkäilin että aha, vai niin ja samalla ajattelin että olipa hyvä käsittely.
Vierailija kirjoitti:
Jos ihminen on niin yksinkertainen, että uskoo ”verottajan maksavat remontin” kun asunto on vuokralla, hän ansaitsee tuhlata tahansa. (Vuokralla olevan asunnon remonttikulut saa vähennettyä verotettavasta tulosta - ei verosta. Eli sun maksaman verot pienenee kolmanneksella remonttiin köyttämästäsi summasta - ei koko summalla.)
Myyvää keittiötä sä et saa ikeasta. Sorry.
ja remonttikin pitää tehdä vasta kun vuokrasopimus on voimassa. Muuten katsotaan että remontti nostaa asunnon myyntiarvoa eli hyödyrtää omistajaa. Jos se tehdään ennen vuokralle asettamista ei verovähennystä saa ollenkaan
Kiitos teille. Eli valkoiset ovet ja isot laatikot mahdollisuuksien mukaan.
Mikä mielipide pöytätasosta? Minun silmää viehättää kontrastit, ja laittaisin tumman pöytätason, mutta onko se yleistä silmää miellyttävä? Lattia on tumma merbau-parketti. Pitäisikö pöytätason olla samaa väriä?
Jos tulen katsomaan sun kämppää ja muuten ois kiva ja mulle sopiva ja sanoisit että just rempattu,ja kysyisin mistä keittiö on ostettu ja sanoisit että ikeasta niin sanoisin guudpai samantien,vaikka kaik muu nappais. Ikea-Hyi. Kato muuaslta kauniimpia ja laadukkaampia.
yöksikeanromut kirjoitti:
Jos tulen katsomaan sun kämppää ja muuten ois kiva ja mulle sopiva ja sanoisit että just rempattu,ja kysyisin mistä keittiö on ostettu ja sanoisit että ikeasta niin sanoisin guudpai samantien,vaikka kaik muu nappais. Ikea-Hyi. Kato muuaslta kauniimpia ja laadukkaampia.
Ikean olen valinnut sen takia, että siinä on kuulemma hyvä hinta-laatusuhde. Itselläni ei ole koskaan Ikeaa ollut. En ole Ikean kuluttaja. Oma makuni on erilainen.
Asunto ei myöskään ole Ullanlinnassa, vaan lähiössä. Sitä ei tule ostamaan ihminen, joka menee imago edellä.
Kiviset pöytätasot ja massiivipuukalusteet mutta ei välttämättä puunvärisinä. Ovelliset yläkaapit ehdottomat. Sisustuslehdissä on melkein nykyisin yläkaapittomia tai avohyllyllisiä keittiöitä ja näyttäväthän ne kuvissa söpöiltä purnukoineen, mutta jokaiselle joka tajuaa mitä kaikkea romua keittiön pitää sisältää ollakseen toimiva ne ovat kauhistus.
Kaksi kunnon kokoista tiskiallasta vierekkäin. Tiskialueiden ympäristö tehty vesitiiviistä materiaalista (esim. se luonnonkivi tai teräs), ei missään tapauksessa mihinkään levyyn upotettuna.
Helposti puhdistettavaa, skandinaavista eli tylsää ja vaaleaa.
Et tule saamaan keittiöremonttisi kuluja takaisin myyntihinnassa. Mutta tee mitä haluat.
Niinku ketjussa on jo moni sanonunut, niin jotain valkosta Ikean massapaskaa, varsinkin kun kerran kämppä on jossain neukkukuutiossa. Uppoaa wt-porukkaan, kuin kuuma veitsi voihin. Vielä, jos lähiössä on joku hikinen kaljaräkälä ja siwa siinä kulmalla, niin ostaja löytyy varmasti. Laita vielä uuden keittiön takia hintapyyntö vähän yläkanttiin.
Vierailija kirjoitti:
Et tule saamaan keittiöremonttisi kuluja takaisin myyntihinnassa. Mutta tee mitä haluat.
Tulen saamaan kulut takaisin siinä, kuinka nopeasti asunto menee kaupaksi. Ja jokainen tyhjä kuukausi maksaa minulle.
Tällä hetkellä keittiö on 30 vuotta vanha. Yritin myydä sitä kerran, eikä mennyt kaupaksi. Taloyhtiön muut asunnot menivät muutamassa viikossa, vaikka hinnat olivat aika kovia.
Vierailija kirjoitti:
Niinku ketjussa on jo moni sanonunut, niin jotain valkosta Ikean massapaskaa, varsinkin kun kerran kämppä on jossain neukkukuutiossa. Uppoaa wt-porukkaan, kuin kuuma veitsi voihin. Vielä, jos lähiössä on joku hikinen kaljaräkälä ja siwa siinä kulmalla, niin ostaja löytyy varmasti. Laita vielä uuden keittiön takia hintapyyntö vähän yläkanttiin.
Valitettavasti kulmalla on uimaranta.
Ööö, kysessä on keittiö, jossa syödään - ei asuta, joten mitä väliä?
Vaalea, matta, ei vetimiä, mahdollisimman neutraali taso, jossa integroidut kodinkoneet.
Vierailija kirjoitti:
Miten joku voi edes ajatella näin juntisti, tietenkin keittiöllä on väliä ja sen ulkonäöllä.
Siisti keittiö helpottaa myyntiä, mutta omiasi et saa remontista takaisin myydessä. Varsinkaan kun sinun pitää jatkaa vuokraamista 10 vuotta jotta saat sen veroetusi hyödynnettyä, eikä siitäkään huolimatta verottaja maksa remonttiasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten joku voi edes ajatella näin juntisti, tietenkin keittiöllä on väliä ja sen ulkonäöllä.
Käytä sinä vaan aikasi keittiön pintojen tuijotteluun, itse käyn siellä syömässä ja lähden sitten tekemään jotain mielekkäämpää.
Vierailija kirjoitti:
Siisti keittiö helpottaa myyntiä, mutta omiasi et saa remontista takaisin myydessä. Varsinkaan kun sinun pitää jatkaa vuokraamista 10 vuotta jotta saat sen veroetusi hyödynnettyä, eikä siitäkään huolimatta verottaja maksa remonttiasi.
Aloin ajattelemaan samaa. Ehkä remontoin vasta asunnon tyhjentyessä. Unohdan koko verovähennyksen.
yöksikeanromut kirjoitti:
Ikean keittiöt ovat oikeasti ihan yhtä laadukkaita kuin vaikka Puustellin 5x kalliimmat tekeleet.
Olen puuseppä ja kasannut näitä. Ja tietysti purkanut eli nähnyt käytön jäljet. Ikealla on myös erittäin laadukkaat mekanismit, Blumin tavaraa näyttänyt olevan.
Vain id.iootti maksaa ylihintaa muille, paitsi jos haluat massiivipuusta rungotkin. Kaikki nämä levytavarasta tehdyt keittiöt ovat olennaisesti yhtäläisiä, mekanismit oikeastaan ratkaisevat. Ja Ikealla se puoli on enemmän kuin kunnossa.
Ihan sama millainen, koska hyvin moni alkaa ensimmäiseksi suunnitella keittiön remppaamista mieleisekseen.