Ärsyttääkö muita sellaiset ihmiset jotka hokee "meidän perhe"
"Meidän perheessä me ei.." "Meidän perhe kävi tänään" Yleensä ärsyttäviä kolme nelikymppisiä mammoja
Kommentit (27)
Kaverini alkoi hokea meidän perhettä muutettuaan poikaystävänsä kanssa kimppaan. Heillä ei ollut lapsia eikä edes eläimiä. Olimme samassa työpaikassa ja työpöytämme olivat vastakkain, joten sain kuulla sitä kyllästymiseen saakka. Hän kertoi muun muassa vähän tutummille asiakkaille, mitä "meidän perheelle" kuului.
Kyllä ärsyttää. Ihan kuin perhe olisi jotenkin ylhäinen ja kohotettu asia, vaikka kuka tahansa vatipää osaa lisääntyä. Ollaan niin aikuisia, niin aikuisia kun on PERHE.
No mikä siinä niin ärsyttää? :D Ihan normaali käsite mun mielestä ja usein hyvin käytännöllinenkin.
Myös kaikki mainokset, joissa mainitaan "koko perheelle"
Meidän perhe ei kyllä tällaisesta ärsyynny.
Huomaan usein miten yksi katkera yksinhuoltaja ei kestä kuulla tuota meidän perhettä. Vi*tuuntuu silminnähden ja nakkelee niskojaan.
Ärsyttää jonkin verran vaikka yritän olla ärsyyntymättä. Menee ehkä mielessäni samaan kategoriaan kun tyypit jotka pariuduttuaan alkavat puhua "me olemme sitä mieltä, että...". Ihan kuin oma persoona katoaisi, vaikka siitä ei varmaan ole kyse. Ovat varmaan ihan onnellisia perheestään. Puhukaa toki, kunhan ette tule arvostelemaan minun perhemuotoani:).
Varmaan eronneet ärsyyntyy. Muilla ei varmaan ole syytä ärsyyntyä.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan eronneet ärsyyntyy. Muilla ei varmaan ole syytä ärsyyntyä.
Mulla tuli aloituksesta mieleen biisi "Our House" (Madness), ja mietin jo että jospa tästä tulisi kalevauva-ainesta. Ja piti mennä youtubesta kuuntelemaan biisi.
Kommenteissa oli "33 dislikes came from people who don't have a house".
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ärsyttää. Ihan kuin perhe olisi jotenkin ylhäinen ja kohotettu asia, vaikka kuka tahansa vatipää osaa lisääntyä. Ollaan niin aikuisia, niin aikuisia kun on PERHE.
Ja varsinkin kun kaikilla on yleensäö perhe, vaikkeivat edes lisääntyisi.
Kyllä minulla on aina ollut perhe.
Niillä ihmisillä on vinksahtanut perhekäsitys. Oikeaa perhettään saattavat kutsua "sukulaisiksi" mutta joku jota köyritään on mukamas perhettä.
Meidän perhe usein myös kulkee kaikkialle yhdessä. On turha kuvitella kutsuvansa vain yhtä perheenjäsentä kylään kun sieltä tulee aina heidän perhe kokonaisuudessaan.
Ihme asioista ihmiset ärsyyntyy! Mulle toi on ihan normaalia että omasta perheestä puhutaan "perheenä"! Aika outoa olisi sanoa, että lähden ens viikolla yhtien tuttujen kanssa laivalle!?!
Kuulostaa katkeran ihmisen napinalta..
Jotkut ottavat jopa treffeille lapsensa mukaan...
Ei se oo se, et puhutaan perheestä, vaan puhutaan perheestä ikäänkuin yhtenä subjektina, vaikka kyseessä on useampi erillinen ihminen.
"Meidän perhe tykkää mökkeillä viikonloppuisin" eli äiti (se joka puhuu näin on muuten aina se äiti) tykkää sisustaa ja laittaa pihaa, äijä sietää koska voi juoda olutta mut oikeesti olis mieluummin kotona, teini valittaa koko ajan kun ei oo seuraa ja nuorempi viipottaa pitkiinsä sama missä on. Mut näin se vaan meidän perhe on yksimielinen mökkeilyfaniudessaan.
Meitittely on hirveää.
Enemmän ärsyttää ”meidän neiti”. Tulee aina mieleen sellainen ärsyttävä tärkeilevä näsäviisas nirppanokka. Ja niinhän ne yleensä ovatkin.
Mun yks kaveri puhuu itsestään / perheestään / miehestään sukunimellä. Me Salmelat sitä sun tätä, ei meillä Salmeloilla vaan noin tehdä, Me Salmelat tästä nyt otetaan ja lähdetään. Me Salmelat oltiin vähän illanvietossa.
Eipä siinä mitään, senkun sanoo, olenpahan vaan pannut usein merkille.
Olette ilmeisesti sinkkuja? Minä kävin tänään... saako sanoa me kävimme tänään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja varsinkin kun kaikilla on yleensäö perhe, vaikkeivat edes lisääntyisi.
Kyllä minulla on aina ollut perhe.
Onko se meidän perhe vai sinun perheesi?
Juu, oikein ällöttää. Samat hokevat "meidän isäntää", "meidän emäntää", "minun vaimoa" tai "minun miestä" kuin merihädässä. Huvittavia junttiaivoja.