Miksi joku haluaa sektion?
Ymmärrän jos on jokin ongelma miksi ei voi synnyttää alateitse, mutta ilman fyysistä syytä en ymmärrä. Sektiossa on korkeampi kuolleisuus äideillä kuin alatiesynnytyksessä, joten en ymmärrä miten se pelkoon auttaa.
Kommentit (24)
En minä ainakaan pelkää synnytykseen liittyvää kipua vaan sitä, että joko itselle tai lapselle tulee pysyviä vakavia vammoja. Tyyliin pidätyskyvyn menetys loppuelämäksi tai lapselle aivovaurio. En välttämättä pidä kuolemaa kovinkaan huonona vaihtoehtona noille, etenkin kun riski on paljon, paljon pienempi.
Osanotto viestin 21 kirjoittajalle. Ihan kamalaa.
Itseäni pelottaisi antaa päätäntävalta leipääntyneelle kätilölle ja mahdollisesti joutua tilanteeseen jossa minun tai lapsen elämä on pilalla siksi, että kätilön ammattitaito petti. Liian usein kuulee erilaisista virhearvioista.
Vierailija kirjoitti:
Halusin lapsen, joka ei kuole hapenpuutteen aiheuttamien ongelmien takia ennen 2v ikää. Esikoinen jämähti synnytyskanavaan (iso koko) ja koska kätilön mielestä synnyttäminen on ihana kokemus, niin lasta väännettiin ulos niin kauan, että hänestä jäi jäljelle pelkkä kuori.
Toista lasta odottaessani kerroin haluavani elävän lapsen ja lääkäri totesi, että elihän se edellinenkin. Lapsen kannalta alatiesynnytys kuulemma olisi tärkeä. Vastasin, että esikoinen sai jo kokea sen, jos nyt olisi minun vuoroni saada lapsi sairaalasta kotiinkin.
Lue aloitus.
Halusin lapsen, joka ei kuole hapenpuutteen aiheuttamien ongelmien takia ennen 2v ikää. Esikoinen jämähti synnytyskanavaan (iso koko) ja koska kätilön mielestä synnyttäminen on ihana kokemus, niin lasta väännettiin ulos niin kauan, että hänestä jäi jäljelle pelkkä kuori.
Toista lasta odottaessani kerroin haluavani elävän lapsen ja lääkäri totesi, että elihän se edellinenkin. Lapsen kannalta alatiesynnytys kuulemma olisi tärkeä. Vastasin, että esikoinen sai jo kokea sen, jos nyt olisi minun vuoroni saada lapsi sairaalasta kotiinkin.