Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joku haluaa sektion?

Vierailija
01.08.2019 |

Ymmärrän jos on jokin ongelma miksi ei voi synnyttää alateitse, mutta ilman fyysistä syytä en ymmärrä. Sektiossa on korkeampi kuolleisuus äideillä kuin alatiesynnytyksessä, joten en ymmärrä miten se pelkoon auttaa.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyihminen pelkää enemmän hallinnan tunteen menetystä, kipua ja noloja tilanteita kuin kuolemaa.

Vierailija
2/24 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnyttäminen on ajatuksena vaan jotenkin inhottava. Mitä enemmän luullut ikätovereiden juttuja synnytyksistä, sitä enemmän inhottaa. Raskausaika ja vauva taas tuntuu ihan hyviltä jutuilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No edelleenkään suunniteltuun sektioon ei liity mitään suuria riskejä. Kiireelliset ja hätäsektiot on niitä, ja nekin on seurausta epäonnistuneesta alatiesynnytyksestä.

Vierailija
4/24 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italiassa melkeen kaikki naiset synnyttää sektiolla.

Vierailija
5/24 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vauvalle taas alatiesynnytys on suurempi riski kuin suunniteltu sektio, mietipä sitä :)

Vierailija
6/24 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyihminen pelkää enemmän hallinnan tunteen menetystä, kipua ja noloja tilanteita kuin kuolemaa.

Minusta taas noilla oikein hekumoidaan nykyään, miten hallinta katosi ja pilllu repesi. Vanhempi polvi suhtautuu asiaan hallitummin.

Vierailija
7/24 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No edelleenkään suunniteltuun sektioon ei liity mitään suuria riskejä. Kiireelliset ja hätäsektiot on niitä, ja nekin on seurausta epäonnistuneesta alatiesynnytyksestä.

Kuolema on aika suuri riski, vaikka onkin harvinainen. Suunnitelluissakin on korkeampi kuolleisuus.

Vierailija
8/24 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rytmisektion?

Vierailija
9/24 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sektiossa on ihan normaalit leikkauksen riskit. Alatiesynnytyksessä on ilman muuta myös riskit, kukaan ei voi ennustaa miten se menee ja pahimmillaan se päätyy kiireelliseen sektioon tai hätäsektioon.

Sektioiden panttaukselle on tasan yksi syy: se on kalliimpaa kuin alatiesynnytys.

Synnytykset saisi siirtyä julkisen lisäksi myös yksityiselle. Minä voisin ihan hyvin maksaa itse sektioni. Mieluummin maksan sektion kun synnytän ilmaiseksi alakautta.

Vierailija
10/24 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuolema on aika suuri riski, vaikka onkin harvinainen. Suunnitelluissakin on korkeampi kuolleisuus.

Kuoleman riski on olemassa kokoajan elämässä, minkäs teet. Sitä paitsi alatiesynnytys voi myös päätyä sektioon ja tällöin kyse on jo vakavammasta tilanteesta. Lisäksi suunniteltu sektio on alatiesynnytystä turvallisempi vauvalle. Puolensa molemmissa.

Vierailija
11/24 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Italiassa melkeen kaikki naiset synnyttää sektiolla.

Miksi alapeukutettu? Ihan totta on.

Vierailija
12/24 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sektiossa on ihan normaalit leikkauksen riskit. Alatiesynnytyksessä on ilman muuta myös riskit, kukaan ei voi ennustaa miten se menee ja pahimmillaan se päätyy kiireelliseen sektioon tai hätäsektioon.

Sektioiden panttaukselle on tasan yksi syy: se on kalliimpaa kuin alatiesynnytys.

Synnytykset saisi siirtyä julkisen lisäksi myös yksityiselle. Minä voisin ihan hyvin maksaa itse sektioni. Mieluummin maksan sektion kun synnytän ilmaiseksi alakautta.

Varmasti moni mieluusti maksaisi itse sektion tai tavallisen synnytyksen. Mutta Suomi on Suomi, täällä halutaan, että julkinen hoitaa synnytykset. Outoa.

Vierailija
13/24 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä alatiesynnytyksessäkin on riskit, mutta kuolleisuus on sektiota matalampi. Leikkauksissa on paljon eroja vaarallisuudessa, joten ei ole mitään "normaalia leikkausta" Kannattaa lukea lääkärin vala jos haluat tietää miksi turhia leikkauksia vältetään.

Vierailija
14/24 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiaa ei auta toisten naisten suhtautuminen.

Sektio ei ole oikea synnytys ym. Suorastaan leuhkitaan ettei ottanut kivunlievitystä vaikka olisi ottanutkin.

Vierailija
15/24 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio synnyttää, mutta jos olisi suunnitelmissa, niin ei kuolema olisi isoin pelkoni. Sietämätön kipu olisi huomattavasti pelottavampaa.

Vierailija
16/24 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuoleman riski on olemassa kokoajan elämässä, minkäs teet. Sitä paitsi alatiesynnytys voi myös päätyä sektioon ja tällöin kyse on jo vakavammasta tilanteesta. Lisäksi suunniteltu sektio on alatiesynnytystä turvallisempi vauvalle. Puolensa molemmissa.

Miten kuoleman riskin nostaminen vähentää pelkoa?

Vierailija
17/24 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
18/24 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta eikö se vasta ole äärimmäinen hallinnan menetys, että makaat leikkauspöydällä ja muut ihmiset leikkaa vatsaasi auki? Itselläni on paha hallinnan menetyksen pelko ja suurin kammoni oli, että jos joutuu sektioon. 

Vierailija
19/24 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vaikeapa se on ap sinun rajalliselle ymmärryksellesi mitään voida.

Mulle alatiesynnytys ei olisi vaihtoehto missään nimessä. En halua tehdä sellaista, kipu, riski fyysisiin vaurioihin ja hätäsektioon.

Sain kaksi lastani suunnitellulla sektiolla, turvallisesti ja helposti. Ei kipua, ei repeämisiä ei mitään vaaroja. En halua enempää lapsia mutta kuulemma hyvin kohtu näytti voivan ja kolmas raskaus sen puolesta olisi sallittu.

Minä ymmärrän kyllä jos joku haluaa synnyttää alateitse. Vaikka ilman kivulievitystä. Minä ymmärrän että kaikki eivät ole kuten minä.

Vierailija
20/24 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten kuoleman riskin nostaminen vähentää pelkoa?

Riippuu mitä pelkää.

-Eri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä