Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko avoimen yo:n opinnoissa järkeä, jos ei saa tutkintoa?

Vierailija
01.08.2019 |

Otsikossa kysymys. En tule koskaan pääsemään sisään mutta opintoja kasassa 100 op. Vähän motivaatio hukassa kun toisaalta haluaisin suorittaa lisää mutta onko tämä vain ajan ja rahan haaskausta? Olen reilu 40-v.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävä pääsi opiskelemaan haluamaansa (erittäin kovasti haluamaansa!) ainetta avoimen kautta. Ko. opiskelijoita kun joka vuosi on aivan himskatin vähän. Aikaa hänelläkin meni useampi vuosi...

Itse olen huvikseni opiskellut avoimessa erilaisia opintokokonaisuuksia useamman vuoden aikana, nyt n. 85 op. Joskus mietin yliopistoon siirtymistä, mutta aineyhdistelmäni ovat niin outoja sekä eri tiedekunnista, ettei ole vielä ollut kelpoinen mihinkään. Aivan oma vika tietysti, koska olen valinnut vain kiinnostavia aiheita. :D

On ollut hyötyä uutta työtä hakiessa. Aina haastattelussa on kysytty, miksi opiskelen ja parikin kertaa on huomautettu sen olevan 'merkki siitä, että haluaa kehittää itseään ja osaamistaan'. Toki näinkin. Minulle sillä on yleistiedollinen merkitys sekä se, että edes muutamana iltana viikossa teen jotakin järkevää ja hyödyllistä. ;)

Vierailija
22/25 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi mutta mua naurattaa nää avoimen muka akateemiset opiskelijat. Ette ole samalla viivalla meidän oikeiden, pääsykokeet läpäisseiden kanssa milloinkaan. Joten ihan turhaan edes yritätte.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin yliopistoon avoimen väylää jo vuonna 1997. Silloin se oli harvinaista. Menestyin hyvin opinnoissa sekä avoimessa että yliopiston puolella, mutta jostain syystä pääsykokeissa epäonnistuin kerta toisensa jälkeen. Onneksi oli avoin.

Vierailija
24/25 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi mutta mua naurattaa nää avoimen muka akateemiset opiskelijat. Ette ole samalla viivalla meidän oikeiden, pääsykokeet läpäisseiden kanssa milloinkaan. Joten ihan turhaan edes yritätte.

Et opinnoissaan erota ketkä samalla kurssilla istuvat ovat tutkinto-opiskelija ja ketkä avoimella reitillä. Mikäli eivät itse kerro sitä

Vierailija
25/25 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän enää pääsykokeita edes tule olemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi