Hautajaisissa naisilla kuuluu olla hiukset kiinni, mutta mulla on niin lyhyet ettei yllä kiinni koin pikkuponnarille
Joten en saa mitään hienoa hillittyä kampausta.. mulla on luonnonkiharat ja mikä tää pituus olisi... Öö lyhyt polkka?
Miten laitan hiukset?
Kommentit (40)
Miksi pitäisi olla kiinni? Kampaa vaan ja laita lakkaa, vaikka jokin hiuskoru jos välttämättä "kiinni" haluat laittaa.
Ei tietenkään lyhyen tukan tarvitse olla kiinni. Mikä tahansa hillitty ja asiallinen kampaus käy. Esim. vaikka ihan hiukset auki mutta sillä tavalla ettei ole kovin näyttävästi pörhötetty isoksi kiharapilveksi.
En ole kuullutkaan tuollaisesta säännöstä ja aina olen ollut hautajaisissa hiukset auki.
Jätät auki jollet muuta voi. Kun itsellä oli niin lyhyt tukka että sain noin puolet kiinni ja loput hapsottivat miten sattui, ei ollut juuri muuta vaihtoehtoa kuin pitää auki.
Eiköhän tuo ohje ole tarkoitettu pitkätukkaisille.
Onpa tyhmä sääntö. Kyllä jumala jyrähtää jos on hiukset aseteltu väärin/vääränlaiset. Onneksi en kuulu kirkkoon enkä ole enkä usko kirjauskontoihin.
Ei mikään määrittele, että pitäisi olla hiukset kiinni. Riittää, että ne siististi kammattu. Pannoilla ja pinnellä saa lyhyemmätkin hiukset aisoihin.
En ole kuullut ko. säännöstä ikinä...
en ole koskaan moista ns sääntöä kuullutkaan
Missä uskontokunnassa tällainen sääntö on? Evankelis-luterilaisessa kirkossa hautajaisiin voi mennä myös hiukset auki.
https://www.menaiset.fi/artikkeli/lifestyle/kauneus/ihanaa-ja-ihan-lyhy…
Ei paras esimerkki, mutta ei tuollaisiakaan hiuksia oikein mitenkään saa kiinni. Silti ei varmasti kukaan pidä epäsopivana, jos menisivät hautajaisiin hiuksen auki.
Onko tää joku peruukkikauppiaan tekemä sääntö?
Vierailija kirjoitti:
Onpa tyhmä sääntö. Kyllä jumala jyrähtää jos on hiukset aseteltu väärin/vääränlaiset. Onneksi en kuulu kirkkoon enkä ole enkä usko kirjauskontoihin.
Ei liity uskontoon vaan hautajaisetikettiin.
Mutta hiukset kiinni neuvo, on vain pitkille hiuksille.
Tee hillitty pinnikampaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei liity uskontoon vaan hautajaisetikettiin.
Mutta hiukset kiinni neuvo, on vain pitkille hiuksille.
Tee hillitty pinnikampaus.
Ja siinä on kyse siitä, ettei hiukset ole naamalla.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää sotkea uskonto kaikkeen, olen minäkin ateisti, mutta kunnioitan kaikkien kulttuureja yms käyttäytymissääntöjä. Esim vaikka nyt sitten kirkossa pukeutumiseen tarkoitettuja sääntöjä.
Se että kunnioittaa toista osoittaa että olet sivistynyt ja muita ajatteleva.
Muuten saat pukeutua ihan miten vaan.
Ja esim just muslimimaahan mennessä käyttäydytään heidän tapaan.
Vieraalla vieraan tavoin.
En ole moista sääntöä kuullut. Sen kyllä olen kuullut, että hautajaisissa aikuisella naisella on hattu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää sotkea uskonto kaikkeen, olen minäkin ateisti, mutta kunnioitan kaikkien kulttuureja yms käyttäytymissääntöjä. Esim vaikka nyt sitten kirkossa pukeutumiseen tarkoitettuja sääntöjä.
Siksi koska pohjimmiltaan tässä on kyse juuri siitä sairaasta uskosta. Vainajan kunnioituksella mitään tekemistä. Tuo sääntöö alistaa ja asettaa miehen naisen yläpuolelle. Tämä sääntö kuuluu samaan kastin kuin naisen pitää olla hiljaa seurakunnassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi koska pohjimmiltaan tässä on kyse juuri siitä sairaasta uskosta. Vainajan kunnioituksella mitään tekemistä. Tuo sääntöö alistaa ja asettaa miehen naisen yläpuolelle. Tämä sääntö kuuluu samaan kastin kuin naisen pitää olla hiljaa seurakunnassa.
Voi huoh.
Hiusneulat on keksitty.