Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitä teet kun löydät sammuneen?

Vierailija
01.08.2019 |

Otsikossa kysymys. Mitä teet, kun löydät ulkona maassa makaavan henkilön, joka on selkeästi päihtymystilan vuoksi sammuneena.

Olen näitä muutamia bongannut ja olen koittanut herätellä näitä. Kun henkilö ei tokene, olen soittanut 112 ja jäänyt odottelemaan poliisia. Mutta mitä tekee poliisi? "Kiitos, me jatketaan tästä" ja kun olen jatkanut matkaa, niin alta minuutin päästä poliisi kurvaa pois paikalta ja epeli jatkaa retkottamista.

Mulla on noussut kysymys mieleen, että olenko ylipäätään toiminut oikein. Häke ja poliisin resurssit ovat rajalliset. Ok, ei nuo narkit ja humalaiset kai kuole, jos ne tuntuvat siinä ihan hengittelevän ok. Sen sijaan olen joutunut seisomaan ja ihmettelemään tilannetta monia monia minuutteja (5-15min) ja vähän pelkäämään, että jos kuitenkin odotellessa henkilö tokenee sen verran ja käy mun kimppuun. Olen kyllä vikkeläjalkaisempi kuin kuka tahansa päihtynyt, mutta ihan noin lähtökohtaisesti en pidä tästä ajatuksesta.

Miten te toimisitte / toimitte?

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu niin tapauksesta. Nyt viimeksi tilasin häkestä miekkataksin, kun sen verran sekavia huuteli ennen nukahtamistaan. Ei kiinnosta päästä mahdollisia psykooseja seuraamaan liian läheltä.

Nuoren bilettäjän varmasti herättäisin ja huolehtisin kotiin.

M42

Vierailija
42/44 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vien hänet kotiini, laitan sormuksen sormeen ja sanon hänen herättyään että me ollaan nyt naimisissa ja sä olet mun mieheni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs luulet? ;)

Vierailija
44/44 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti hoidan velvollisuuteni ja soitan hänelle apua. Mitä toivoisit itse samassa tilanteessa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yhdeksän