Pienituloiselle sijoitusvinkkejä?
Olen 30 vuotias, ja yksi päivä rupesi hirvittämään, että säästöjä tai sijoituksia minulla ei ole yhtään, ei nimeksikään. Haluaisin alkaa kerryttää rahasäästöjä ja olisihan se mukavaa, jos homman saisi hoidettua niin että korkoakin kasvaisi. Mitä voisitte suositella, osakkeita, rahastoja? Kuukausittain käytettävä summa on vaihtelevasti 30–100 €, useimmiten lähemmäs sitä 30, kuin 100 ;) Kiitos etukäteen kaikille ketkä jaksavat laittaa vinkkejä!
Kommentit (2)
Joo, Nordnetin Suomi superrahastoon 30e/kk automaattimaksu. Siellä on kulut pienet ja nuo on melko matalalla riskillä, joten rahoista ei tarvitse aktiivisesti olla huolissaan. Automaattisiirtoa suosittelen, niin et oikeestaan edes huomaa että rahaa menee säästöön. Jos taloudellinen tilanne paranee, niin tuota summaa voi aina muuttaa/kasvattaa. Olen samaa mieltä ekan kommentoijan kanssa myös siitä, että puskurirahastoa kannattaa säästää samalla, jotta rahastosta ei tarvitse ottaa rahaa ulos - ne kun perustuu pitemmälle sijoitushorisontille (vähintään 3-5 vuotta).
Nordnetin superrahastot. 15€ kertasijoitus riittää.
Tärkeintä on että aloitat. Ja alkuun kannattaa kerätä jonkinlainen puskuritili, ettet joudu lunastamaan sijoituksia jonkin rikki menneen pesukoneen vuoksi.