Lasten vaatteisiin useampi satanen, paljonko teillä on mennyt/menee?
Tuli taas aika ostaa lapsille pieneksi jääneiden välikausi- ja talvivaatteiden tilalle uusia ja kylläpä niihin meneekin rahaa!
Ostin siis ulkovaatteita kahdelle lapselle ja melkein kaikki ostamani tuotteet olivat alennuksessa ja yksittäisten tuotteiden hinnat vain 5-35 euroa. Lisäksi hieman sisävaatteita, lähinnä uusia housuja, sukkia ja boksereita, sekä isommat reput päiväkotiin/esikouluun. Meni yli 300 euroa.
Molemmille piti ostaa uudet kumpparit ( yht. 30e) ja talvikengät ( yht. 65e), kurarukkaset (yht. 10e), välikausirukkaset ( yht. 15e), talvirukkaset ( yht. 15e) ja toppahousut ( yht. 60e). Toiselle lapselle lisäksi välikausitakki (35e) ja -housut (20e). Housuja ( yht. 50e), sukkia ( yht. 10e), boksereita ( yht. 20e), reput (yht. 25e)
Nyt ei onneksi tarvitse vähään aikaan mitään (jotain pientä kyllä varmaan tarvitsee vielä) ja vähän saa takaisinkin rahaa, kun myy pieneksi menneet pois.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Käytettynä ostetaan niin eipä mene paljon.
Sama täällä.Lastenkasvatuksessa vaatteet ovat niitä merkityksettömimpiä asioita.
Vierailija kirjoitti:
No mulla ei mennyt. Osaan ostaa käytettynä.
Itse tykkään ostaa uutena (mutta lähes aina alesta tai muuten mahdollisimman hyvällä hinta-laatusuhteella), koska meillä isoveljen vaatteet kiertää vielä pikkuveljelle. Useimmat pysyy senkin jälkeen onneksi ihan hyvässä kunnossa (paitsi sisähousut kuluu polvista puhki) ja laitan sitten pieneksi jääneet kirpparille, mistä saa taas vähän rahaa takaisin uusiin ostoksiin. Ainakin satasen saan nyt vanhoista vielä takaisin, kunhan laitan myyntiin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse tykkään ostaa uutena (mutta lähes aina alesta tai muuten mahdollisimman hyvällä hinta-laatusuhteella), koska meillä isoveljen vaatteet kiertää vielä pikkuveljelle. Useimmat pysyy senkin jälkeen onneksi ihan hyvässä kunnossa (paitsi sisähousut kuluu polvista puhki) ja laitan sitten pieneksi jääneet kirpparille, mistä saa taas vähän rahaa takaisin uusiin ostoksiin. Ainakin satasen saan nyt vanhoista vielä takaisin, kunhan laitan myyntiin.
Ap
Ja joskus kun löytää oikein hyvästä alesta tuotteita ja ne kestävät, niin niistä saa vielä takaisin saman mitä itse olen uutena alennuksella maksanut.
Vierailija kirjoitti:
38-koon goretex loskakelin siistimpiä kenkiä just kateltiin 12v tytölle. 99€. Nimenomaan lasten/nuorten malleja, aikuisten koot on liian leveitä.
Alesta etsiskeltiin seuraavaa kokoa vedenpitävää takkia, ei vielä löytynyt mieluisaa.
Mutta just tähän koulun alkuun ei tarvita mitään.
Suostuuko enää pitämään? Meillä ainakin on tuossa vaiheessa ollut tennarit vaan käytössä...
Ennakoin ja ostan aina alesta mahdollisuuksien mukaan. Juuri ostin ensi talveksi topat reiman loppualesta. Vk-vaatteet onneksi menevät vielä syksyn. Kahdet lenkkarit kuluneet loppuun kesän aikana, eivät kestä kuin muutaman viikon, merkistä riippumatta. Sisävaatteista kuluu housuja, joita mahdollisuuksien mukaan paikkaan kyllä. Nyt eivät enää kasva niin valtavaa vauhtia että saattaa sopia samat kaksikin kautta. Tyttö nuorempi ja nykyään pitää jo pojan joitakin vaatteita mielellään. Kyseessä 2 ja 4 aloittavat 140cm ja 164cm kokoja käyttävät lapset
No pelkkiin kenkiin meni toisella 40e+40e ja toisella 60e+70. Eccon, reimatecin ja vikingin kenkiä ostin molemmille 2 paria, toiselle vielä pitäisi hankkia kumisaappaat, niihin menee n. 30-40e. Ja kengistä en ole koskaan tinkinyt, itsellä ollut lapsena huonoja kenkiä ja jalat sen takia pilalla.
Muuten onneksi menee kevään vk-puvut ja asusteet vielä päälle. Jäi kevätkausi aika lyhyeksi täällä, niin ovat todella hyvässä kunnossakin vielä.
lapset 4v ja 7v. Kallistahan se on.
On kyllä hurjaa, miten paljon lasten ulkovaatteisiin ja asusteisiin saa uppoamaan rahaa, vaikka ostaisi alennuksista tai kierrätettynä. Meillä on myös monesti ollut haasteena löytää riittävän kestäviä ja lämpimiä varusteita, jotka oikeasti kestävät syksyn ja talven kovemmatkin kelit. Tänä vuonna päädyin hankkimaan Nordbjørn Kattegatt -vuorellisen kurahaalarin, ja täytyy sanoa, että se on ollut todella hintansa arvoinen. Se pitää vettä ja lämmittää samalla, mikä on pelastanut monta märkää leikkipäivää ulkona. Jos joku miettii panostamisen arvoista ulkovaatesarjaa, kannattaa ainakin vilkaista kokemuksia https://tenavalinna.fi/kokemuksia/nordbjorn-kattegatt-vuorellinen-kurah….
Ihan kiinnostaisi joo tietää, vaikka tämän palstan vastauksiin ei voi luottaa aina.
Jokuhan voi antaa vastauksen sen mukaan, mitä haluaisi ihmisten kulutuksen olla ja mitä haluaisi muiden luulevan olevan kohtuullista.
Jotta olisi vertsilukelpoiset, voisi vielä lokeroida perheen tulotason ja lasten iät.
Ihan vaan sen takia, että ei tule vääristymuä suuntaan tai toisen poikkeuksellisten kulutustottumusten mukaan.
Jos jollain keskitasoa runsasmpi rahanköyttö, on huono vertailukohde kuten myös sellainen, joka pyrkii halvimpaan, määrällisesti vähempään millä pärjää ja mahdollisesti aina käytettyyn vaihtoehtoon.
Ja toki oikea tapa laskea vuosikulutus jaettuna 12. Vähän eri lukemat voi olla syys-joulukuussa kun touko-kesä.
Lasten kasvatuksessa merkitsemätön asia? No ei ehkä jos:sanaa kasvatus käytetään, mutta kyllä noihin vaatetuskuvioihin liittyy lapsen elättäminen ja huolehiminen. Ei ne sinänsä merkityksettömiä ole koko kuviossa ollenkaan.
Ihan sama mitä on, kunhan on säänmukainen on totta vain alle kouluikäisille ehkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Varmaan paljon apua tyosta joszsamaq sukupuolta ja iät löhekköin. Meinaan ei kaikki ole niin sinut sellaisen unisex sex sex meiningig kanssa.
Oon aikaa sitten lakannut laskemasta. Meillä on seitsemän lasta. Osalle menee edellisen vaatteet ja osalle ei.
Käytettynä ostetaan niin eipä mene paljon.