Lasten kesäloma on aivan liian pitkä.
Lapset pelaa päivät pitkät kännyköillä ja tietokoneella. Heräävät milloin heräävät eli ei ole mitään yhteisiä ruoka-aikoja. Ärsyttää kun venyvät ja vanuvat ja illalla saa patistella iltatoimille, että me aikuiset päästään nukkumaan. Me kun emme ole enää lomalla.
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä voisi olla 2 kk tasan ja loput jakaa kevääseen. Esim. Maaliskuusta kesäkuuhun ei ole paljon mitään lomia, lukuunottamatta yksittäisiä päiviä. Siihen joutaisi yksi viikko.
Meillä on mennyt ihan hyvin näidenkin lomien kanssa, mutta joo, siihen kevään loppurutistukseen voisi lisätä jotain kesälomasta.
Lapsien on hyvöä olka päiväkodissa vaikka kesäkuun puoleenväliin, jos ei hirveästi lomailua ja aktiviteetteja tiedossa. Toisaalta ihanaa, kun ei tarvitse aamulla lähettää päiväkotiin tai kouluun.
Ei aina tarvitse ulkomaille mennä. Pienenä breikkinä vaikka huvipuistoja, risteilyjä tai kotimaan mökkeilyä. Katkaisee kivasti kotona lomailun, ettei nyt koko kesäloma mene kotona. Kyllä mä uskon että lapsillekin kivaa, jos jotain tehdään kotiympyröiden ulkopuolellakin.
En tiedä miten muut, mutta aina me ollaan jotain tehty.
"pitäkää lomat limittäin"
Joku voisi kysyä: mitkä lomat ja kenen kanssa.
Meillä töissä on lomakausi touko-syyskuu. Kiertävät lomavuorot. Työkaverin kanssa saa vaihtaa lomapaikkoja jos kumpikin haluaa. Jos koulun kesäloma olisi lyhyempi, niin lomat osuisivat pienemmällä todennäköisyydellä koulun loman kanssa yhtä aikaa.
Meillä on mennyt ihan hyvin näidenkin lomien kanssa, mutta joo, siihen kevään loppurutistukseen voisi lisätä jotain kesälomasta.
Lapsien on hyvöä olka päiväkodissa vaikka kesäkuun puoleenväliin, jos ei hirveästi lomailua ja aktiviteetteja tiedossa. Toisaalta ihanaa, kun ei tarvitse aamulla lähettää päiväkotiin tai kouluun.
Ei aina tarvitse ulkomaille mennä. Pienenä breikkinä vaikka huvipuistoja, risteilyjä tai kotimaan mökkeilyä. Katkaisee kivasti kotona lomailun, ettei nyt koko kesäloma mene kotona. Kyllä mä uskon että lapsillekin kivaa, jos jotain tehdään kotiympyröiden ulkopuolellakin.