Luottokortista kysymys!
Sain kortin 5. heinäkuuta ja olen vinguttanut sitä noin 200 euron edestä, ja mietin että millon tulee ensimmäinen lasku? 23.päivä on joku katkaisujuttu jonka sovin pankin kanssa xD voiko kukaan auttaa? Onneks, tulee veronpalautukset kohta :D help mee!
Kommentit (20)
Kortilla on katkaisupäivä, johon saakka kertyneet ostot ovat mukana seuraavassa laskussa, jonka eräpäivä on myös kiinteä - 23. päivän perusteella arvioin eräpäivän olevan 15. päivä. Jos kyse on oikeasta luottokortista, maksat eräpäivänä jonkin sovitunmukaisen summan. Tämä tarkoittaa sitä, että jos luottoraja on vaikka 1000 e ja olet ostanut 500 eurolla ja lyhennät velkaa 50 eurolla, sinulla ei enää ole koko tuhatta euroa käytettävissä, koska velkaosuus (450 e) vähentää sitä. Tässä esimerkissä ei ole huomioitu korkoja ja kuluja, jotka tulevat luottokorteissa lisäksi. Jos on maksuaikakortti, niin sitten kaikki ostot pois eräpäivänä ja koko luottoraja on taas käytössäsi.
Oikea luottokortti on! Eli siis lasku tulee elokuussa ja maksan sen vain pois :) mutta onko niin että jos on erääntyvä lasku niin luottoa ei voi käyttää ennen kuin on maksanut laskun?
Vierailija kirjoitti:
Oikea luottokortti on! Eli siis lasku tulee elokuussa ja maksan sen vain pois :) mutta onko niin että jos on erääntyvä lasku niin luottoa ei voi käyttää ennen kuin on maksanut laskun?
Kyllä voi käyttää, jos ei ole vielä saavutettu luottorajaa.
Kiitoksia avusta :) Luottokortit rulaa eli visat vinkumaan xD
Vierailija kirjoitti:
Mikä mua pelottaisi? X(
No se että et selviydykään veloista ja sitten sinut hukka perii? :o
Mulla on luottoa joku 20.000e edestä
Mutku fyffee tulee tilille nii miks pelottaisi? Mä maksan laskut aina ajoissa! 200 on pikku summa xD kohta shoppailee syksyn vatteita xD
Vierailija kirjoitti:
Mikä mua pelottaisi? X(
Se, että olet aika kuutamolla. Kannattaisi selvittää muualtakin kuin täältä omaan talouteen ja raha-asioihin liittyviä asioita.
Vierailija kirjoitti:
Mutku fyffee tulee tilille nii miks pelottaisi? Mä maksan laskut aina ajoissa! 200 on pikku summa xD kohta shoppailee syksyn vatteita xD
No sit eiku visa vinkuu xD Kivoja shoppailuhetkiä! :D
Vierailija kirjoitti:
Mulla on luottoa joku 20.000e edestä
Hah! Joillakin on tosi paljon luottoa eli niillä on hyvät tulot! Mä sain luottoa kaks donaa, koska oon suht pienituloinen xD Mut vingutatko ikinä visaa monen tonnin eestä :o ja mihin jos niin teet?
20 000 luottoa etkä tajua luottokortista mitään. Onnea loppuelämään!
Fyffee tulee, fyffee tulee! Velka ei oo paha asia jos pystyy maksaa sen pois! Eli visat vinkumaan :D
Tuleeko paperilasku postitse? Teippaa asunnon postiluukku/postilaatikko tiukasti umpeen, niin posteljooni ei saa sitten jaettua sitä laskua.
Kannattaa tietty lukea se sopimus jonka on allekirjoittanut, myös ennen allekirjoittamista, mutta käytännössä tuonkin asian viimeistään oppii. Toivottavasti ei kuitenkaan kantapään kautta.
Miksi hankit luottokortin, jos et ymmärrä mitä se tarkoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi hankit luottokortin, jos et ymmärrä mitä se tarkoittaa.
Kyllä mullekin tuli yllätyksenä, että luottokorttiin oli tungettu joku pakollinen maksuturvavakuutus tms pilipalirahastus ja tietty prosentuaalinen osuus summasta meni preemiona pankille. Huomasin vasta laskun yhteydessä.
Mikäli korttien ominaisuudet mietityttää, niin niihin kannattaa toki tutustua etukäteen. Itse juuri maksuturvan vuoksi maksan aina kaikki nettiostokset luottokortilla. Myös matkavakuutus on kätevä ominaisuus. Netti on tietoa tulvillaan ja muun muassa luottokorttiheti.fi on yksi monista saiteista, joille on koottu useiden pankkien korteista tietoa. Sieltä sitten vaan lukemaan ja ihmettelemään, että miten se luottokortti oikein toimii.
Yleensä lasku tulee seuraavan kuun loppuun mennessä.