Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koulu vaatteet epulle ja nelkille - arvatkaapa paljon maksoi

Vierailija
31.07.2019 |

Sinne meni lomarahat... Veikkauksia.

Kommentit (130)

Vierailija
21/130 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan jonkun kuukkin?

Vierailija
22/130 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tiedä, mutta ketjuliikkeiden vaatteet on ihan pa*kaa, colleget polysterilla pilattuja jne. Suututti ihan, kun oltiin puolipäivää kierretty hömppämömppiä sun muita ja etsimällä etsienkään ei löydetty mitään kunnollista. Eniten harmittaa se, että 9 v tyttö on kokoa 134 ja näköjään nyt sitten kokoa teini! Kaikki söpöt pikkutyttöjen vaatteet loppuu kokoon 128. Mun 9v on pikkutyttö, ei per*eshortseja, napatoppeja tai olkapään paljastavia paitoja tarvitseva teini.

Kotiin tultua tilasin popilta, Noshilta, Blaalta ja Aarrekidiltä kunnollisia ja kestäviä perusvaatteita. Hitosti meni rahaa alennusmyyntihinnoista huolimatta, mutta ei mahda mitään.

Kuhan vaan avauduin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/130 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eppu, toppu, kolkki, nelkki, viikki, kuukki.

Vierailija
24/130 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiviäkin kiinnostaa eppu ja nelkki.

Ja siltikin sinun piti klikata ketjua ja jopa kommentoida

Vierailija
25/130 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mina mene sosu hakeman raha ja ostaa enole koluvaate

Vierailija
26/130 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eppu ja nelkki on selvästikkin mamman lapsilleen antamia nimiä.[/

Eivät ole mamman keksimiä, vaan Jyväskylän opettajankoulutuslaitoksen lanseeraamia jo 70-luvulla; eppu, toppu, kolkki, nelkki, viikki ja kuukki :)

Vierailija
27/130 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo lomaraha-juttu oli huijausta, kun toimeentulotuella ei sellaisia ole. Ei ne maksaneet mitään, kun lokkeilit ne anopilta tai serkun kummin kaimalta.

Vierailija
28/130 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö niillä ollut mitään vaatetta ennestään?

Vierailija
29/130 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidillä jäänyt koulut käymättä. Kouluvaate on yhdyssana

Vierailija
30/130 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiviäkin kiinnostaa eppu ja nelkki.

Ja siltikin sinun piti klikata ketjua ja jopa kommentoida

Tietenkin. Halusin tietää mitä ovat eppu ja nelkki. En tosin tiedä vieläkään, mutta eläviä olentoja tuskin, sillä erisnimet kirjoitetaan isolla.

Kirjoitustaidoton ihminen ostaa mielikuvitushahmoille/sohvatyynyille/what ever kouluvaatteita!

Vierailija
31/130 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ainakaan oo paljon mennyt noihin lasten syys vaatteisiin, alennuksesta löytyi 14e takki ja housut, HM -40 ja-60 %hyllystä ostin kasan mekkoo ja paitaa nää oli jonkin 3-6e kpl, sitten ne Lindex in ota 3maksa 2 kannattaa hyödyntää aina, Citymarketissa oli kanssa noi -40 ja-70 % tarjoukset, näistä tuli kanssa ostettua paitaa ja sukkaa, prinsessa lenkkarit lähti vaan 9e. lla ja näissäkin oli -60% ja ihan viking-lenkkarit ym. on siellä monesti alessa, nää mitkä lapsi itse valitsi ei ollut mitään huippu merkkiä, mutta enemmän mä panostan siihen että itse tykkää, enkä siihen laatuun aina niin täysiä, vaikka noita halpoja saa sitten yleensä ostaa parit sen syksyn aikana, ku ne viikkarit taas kestäisi vielä seuraavalle.... Ja mulla meni joku 80e ehkä näihin kaikkiin... Eli ei paha yhtään...

Vierailija
32/130 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en tiedä, mutta ketjuliikkeiden vaatteet on ihan pa*kaa, colleget polysterilla pilattuja jne. Suututti ihan, kun oltiin puolipäivää kierretty hömppämömppiä sun muita ja etsimällä etsienkään ei löydetty mitään kunnollista. Eniten harmittaa se, että 9 v tyttö on kokoa 134 ja näköjään nyt sitten kokoa teini! Kaikki söpöt pikkutyttöjen vaatteet loppuu kokoon 128. Mun 9v on pikkutyttö, ei per*eshortseja, napatoppeja tai olkapään paljastavia paitoja tarvitseva teini.

Kotiin tultua tilasin popilta, Noshilta, Blaalta ja Aarrekidiltä kunnollisia ja kestäviä perusvaatteita. Hitosti meni rahaa alennusmyyntihinnoista huolimatta, mutta ei mahda mitään.

Kuhan vaan avauduin...

Tuo on niin totta, että ne lasten vaatteet siirtyy liian aikaisin sinne teinien puolelle, vaikka nykyään osa onkin todella varhaiskypsä, mutta saisi kyllä niitä kokoja olla sinne 140cm asti ihan niillä pikku lasten kuoseilla, niille ketkä vielä haluaa olla lapsia...

Vierailija
33/130 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun sait lapsellesi halvalla lapsiorjan tekemät vaatteet.

Vierailija
34/130 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä olen aina ihmetellyt, kun ihmiset valitaa kuinka paljon mennyt kouluvaatteisiin. Ei meillä erikseen osteta koulun alkuun vaatteita. Niitä ostetaan kun tarvitaan. Kyllä meillä ihan lomallakin lapset kulkee perus siistissä vaatetuksessa, joilla kehtaa mennä kouluunkin. Toki ulkovaatteita yms kalliimpia yritän katsoa valmiiksi alennusmyynneistä

Vierailija
35/130 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän on vaikea vastata, miten määrittelee "kouluvaatteet"? onko se niinku kuinka monet hameet/housut ja paidat ja kengät, vai ne ekana koulupäivänä päälle laitettavat.

Reppuihin on mennyt satanen, penaaleihin 15€

Sit ne kuteet päälle. 

Vierailija
36/130 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla ainakaan oo paljon mennyt noihin lasten syys vaatteisiin, alennuksesta löytyi 14e takki ja housut, HM -40 ja-60 %hyllystä ostin kasan mekkoo ja paitaa nää oli jonkin 3-6e kpl, sitten ne Lindex in ota 3maksa 2 kannattaa hyödyntää aina, Citymarketissa oli kanssa noi -40 ja-70 % tarjoukset, näistä tuli kanssa ostettua paitaa ja sukkaa, prinsessa lenkkarit lähti vaan 9e. lla ja näissäkin oli -60% ja ihan viking-lenkkarit ym. on siellä monesti alessa, nää mitkä lapsi itse valitsi ei ollut mitään huippu merkkiä, mutta enemmän mä panostan siihen että itse tykkää, enkä siihen laatuun aina niin täysiä, vaikka noita halpoja saa sitten yleensä ostaa parit sen syksyn aikana, ku ne viikkarit taas kestäisi vielä seuraavalle.... Ja mulla meni joku 80e ehkä näihin kaikkiin... Eli ei paha yhtään...

Piti lukea ihan toisenkin kerran, että missä kohtaa tulee ensimmäinen piste. 😄 Ja tulihan niitä sitten lopussa ihan useampi peräkkäin........

Vierailija
37/130 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ihan hyvät vaatteet valmiiksi, jotka voi sinne kouluun laittaa. Uudet lenkkarit ja verkkarit ja muuta urheilukamaa alennusmyynneistä koulua varten, ehkä jotain kyniä vielä pitää ostaa.. Rahaa meni kahdelle n. 150 €. Ei paha minusta lainkaan.

Vierailija
38/130 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä olen aina ihmetellyt, kun ihmiset valitaa kuinka paljon mennyt kouluvaatteisiin. Ei meillä erikseen osteta koulun alkuun vaatteita. Niitä ostetaan kun tarvitaan. Kyllä meillä ihan lomallakin lapset kulkee perus siistissä vaatetuksessa, joilla kehtaa mennä kouluunkin. Toki ulkovaatteita yms kalliimpia yritän katsoa valmiiksi alennusmyynneistä

Sama juttu. En ole ikinä ostanut kouluvaatteita. Yleensä koulun alkaessa on menty ihan samoilla kesävaatteilla kuin kesälläkin, ja kaapissa on vaatteita joka säälle.

Vierailija
39/130 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Eput ja kuukit ällöttää

Vierailija
40/130 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä kyllä jo loppukevät sinnitellään pikkusen liian lyhyillä lahkeilla ja hihoilla, siis sellaisilla, että vielä kehtaa käyttää ja on ihan siistit, mutta kasvuvarat on käytetty. Kesäksi leikkaan reikäisistä housuista ja legsuista kotikäyttöön shortseja, edelliskesän virttyneet t-paidat siirretään yöpaidoiksi, kotikäyttöön tai leikkaan räteiksi ja kesäksi ostetaan parit uudet shortsit, mekot ja muutamat t-paidat. Koulujen alkaessa on siis joka vuosi tilanne, että vaatekaapit on aika tyhjät. Ne alkukesästä ihan ok paidat ja housut ovat käyneet liian lyhyiksi ja kierrätettävissä olevat siirrän sisarusten kaappeihin tai kirppiskassiin, ja käytännössä kaikille on ostettava jotain uutta. Meillä on kyllä kouluvaatteet ja kotivaatteet erikseen juuri siitä syystä, että kouluvaatteet pysyisi ehjinä ja siisteinä koko vuoden. Uutta ostetaan vain näin koulujen alkaessa - tästä on vain tullut tapa, se ajankohtahan voisi yhtä hyvin olla vaikka tammikuu - ja vuoden aikana tehdään korkeintaan kirppariöytöjä. Meille tämä on ollut järkevä ja toimiva tapa, vaatteiden ostaminen pysyy kohtuudessa ja kaikki tulee käytettyä. Ainoastaan kenkiä ostetaan heti kun vanhat käy pieneksi tai rikkoontuu, niiden kanssa ei sinnitellä.