Mistä 40 vuotias nainen löytää vaatteita?
Oikeasti, en ole vuosiin löytänyt peruskaupoista mitään. Pakko kai siirtyä nettikauppoihin.
Mistä sinä löydät vaatteita?
Haussa olisi mahdollisimman luonnonkuituisia, ajattomia vaatteita. En tarkoita kuitenkaan mitään pellavakaapuja. Tykkään että vaatteessa on vähän persoonallisuutta, ei mummokuoseja.
Järkytyn joka kerta kun kierrän läpi perinteiset hennesit sun muut, ei siellä ole yhtään mitään. Tekokuituisia jo valmiiksi saumat revenneitä oudon mallisia paitoja.
Kommentit (50)
No riippuu mihin tarkoitukseen...Your Face, Andiata, Massimo Dutti, Hugo Boss työpukeutumiseen ja sitten esim Pull and Bear, Berschka, Zara, HM jne vapaa-aikaan. Näin minulla.
Tää nelikymppinen suosii seuraavia merkkejä perusvaatteissa tyyliin neuleet, t-paidat, puserot, colleget, farkkupaidat jne.: Polo Ralph Lauren, Makia, Marc O'Polo, Nanso, Levi's, Filippa K ja Tiger of Sweden. Eli ihan niitä tavallisia merkkejä, joita kaikki Stockat ja Sokokset myy ympäri maan. Puhumattakaan nettikaupoista. Takeissa ja urheiluvaatteissa suosin Fjällräveniä, Lululemonia ja Patagoniaa. Näistä kahta jälkimmäistä on tosin vaikea (mahdoton) löytää kivijalkaliikkeistä Suomesta. Pukeudun tylsästi mustaan, valkoiseen, harmaaseen ja tummansiniseen. Tarkista aina vaatteiden materiaalin ennen ostamista. Mihinkään Onlyyn, HM:ään, Vilaan tai Cubukseen en ole suostunut astumaan jalallani sen jälkeen kun täytin kolmekymmentä.
Itse teen löytöjä nettikirppiksiltä.
Pukeudun myös persoonallisesti ja joskus tuunailen valmisvaatteista jotakin tyyliini sopivampaa.
Nettikirppiksiltä tekee löytöjä, kun vähän tietää, mitä hakee ja osa myy ulkomailta hankittuja kivan näköisiä vaatteita.
Ostan vaatteet aina Halpa-Hallista, Prismasta ja H&M:stä.
Osta Zalandolta, laitat hakutekijöihin materiaalin esim. puuvilla jne. ja laita hintahaarukkaa niin ettei kaikki 5 eurosta alkaen tule tarjolle. Varmaan löydät hyvää vaatetta ja valikoimaa löytyy. Saat laskulla 1 kk maksuaikaa ja postimaksu ilmainen, kun tilaa yli 25 eurolla muistaakseni. Tulee nopeasti noin viikossa.
Täytin alkuvuodesta 40. Olen runsaammanpuoleinen tiimalasi, ja siksi on tärkeä löytää omalle kropalle sopivasti leikattuja vaatteita.
Stockalta ja Sokokselta sekä Nudgesta ostan useimmiten. Desigual, Uhana, Vietto, Tauko, Kaino, Arela, Tiger of Sweden, Ivana Helsinki eivät ole pettäneet, jos olen löytänyt minua miellyttäviä vaatteita. Vaatteet kestävät, joten hinta on käyttökertoihin suhteutettuna edullinen. Ja aleista olen tehnyt löytöjä.
Pariisista ostin aikamoisen setin luottovaatteita muutama vuosi sitten myös, kun löysin liikkeen, jossa oli minua pukevia malleja. En ole katunut, vaikka silloin meni aikamoinen summa kerralla.
Nettikaupoissa on joskus löytöjä. Uskallan ostaa, jos mitat (ry, vy, ly) on ilmoitettu selkeästi.
Jos joku osaa suositella pitkähihaisia trikootoppeja, mieluiten ilman elastaania, otan vinkin iloisena vastaan! Mulla on ollut Vilaa ja joitain suomalaisia, mutta ketuttaa, kun se elastaani pukkaa esiin. Hihattomia kestäviä olen löytänyt alusvaateosastoilta.
Marimekon leikkaukset eivät muuten sovi minulle koskaan, vaikka kokoja riittäisi. Kokomerkinnät niissä muutenkin mitä sattuu.
No h&m nyt on niin kuraa, että siellä en ole käynyt pitkään aikaan. Mutta muutoin niin niistä kaikista muista kaupoista. No cubus on yhtä kuraa. Sokos, stokka, esprit, marimekko, kaiken maailman pikkuputiikit, desigual jne. Ja mistään nyt ei tietysti koko valikoima natsaa, mutta usein löytyy jotain päälle pantavaa. Esprit nyt ei ole kovin kestävä kamaa, mutta kestää ne farkut sen mitä muutkin ja joskus joku paitis on ok. Neuletakit olen ostanut Alpalta ja yllättäen Desigualin neuleet kestää pesua ja käyttöä tosi hyvin. Mutta samoista kaupoista mä ostan nyt yli 40 v kuin allekin.
Jos joku sanoo että etsii vaatetta ja mainitsee iäksi neljäkymmentä, minä en ymmärrä sitä niin että etsisi jotain mummovaatetta, vaan sitä että yleensä neljäkymppisellä on varaa hankkia parempilaatuisia/hintavampia vaatteita kun teineillä. Arvostavat hyviä materiaaleja, luonnonkuituja. Ja tähän tarpeeseen boozt on hyvä nettikauppa.
Tietenkin tyttäresi kaapista, niin teitä luullaan sisaruksiksi, kun menette bailaamaan nuorison suosimaan yökerhoon. Kukaan ei usko sua päivääkään yli kaksvitoseksi.
Kyllähän se vaatteiden osto vähän vaivannäköä vaatii, itse ostankin aina kun omannäköinen ja tyylinen vaate sattuu tulemaan vastaan, vaikken juuri sillä hetkellä sitä tarvitsisikaan.
Etsimällä etsimistä vältän. Mutta pidän aina silmäni auki kun liikun kaupoissa. Kun oma tyyli on hallussa, löytyy vaatteita ihan tavallisista kaupoista, Sokos, Stockmann, pikkuputiikit, ulkomaan matkat, kirpparit ja tasokkaammat second hand liikkeet. Perusvaatteet mahdollisimman ajattomia ja laadukkaita, niihin voi sitten ostaa kausittain piristystä, eikä silti tarvitse sortua halpismerkkeihin.
Lempimerkkejäni mm.
Samuji, Marimekko, Acne Studios, Hope, Totême, Filippa K, Tiger of Sweden.
Ostan pääasiassa Stocka, Sokos, eri verkkokaupat. Lisäksi tietysti kirpparit.
N39
Vierailija kirjoitti:
Sillä ei ole loppujen lopuksi mitään merkitystä, koska nelikymppiseen naiseen ei enää kukaan muu kiinnitä huomiota kuin hän itse.
Jännä, että muhun kyllä kiinnittää miehet huomiota edelleen ihan riesaksi asti. Olen 39-vuotias 3 lapsen äiti. Pukeudun vieläpä jopa "mummomaisesti", sillä tykkään klassisen vanhahtavasta tyylistä. Silti.
Sanoit ap hakevasi vähän persoonallisempaa vaatetta. Minkä tyylistä? Auttaisi jonkin verran neuvoa.
Lindexiltä oon löytäny tosi kivoja vaatteita, samoin Veromodasta. Veromodassa ei ole pelkästään teinivaatteita ja hintataso sopiva. Minä en ainakaan oo valmis käyttämään älyttömiä summia vaatteisiin, paita saa olla max 20 e minkä suostun maksamaan.
Nyt kun olen täyttänyt 40, kiinnostaa samat merkit kuin aiemminkin: Cos, Filippa K, Marimekko, Tiger of Sweden, Massimo Dutti. Nuo merkit eivät automaattisesti pue minua, tsekkaan vaan niiden alet. Henkkamaukallakin myydään verkkokaupassa laadukkaampia vaatteita, olen ostanut silkkipaidan. Olen nyt kesällä ostanut kesämekon merkkiä Only. KappAhl on minulle tosi todennäköinen farkkujenostopaikka, koska mitoitus on tällaiselle lyhyelle suuriperseiselle hyvä.
En ole erityisemmin muuttanut tyyliäni mitä tulee vaatteisiin, joita olen pitänyt kolmikymppisenä. Teltat ja mummovaatteet eivät kiinnosta. Kaikkein halvimmat rytkyt, jotka vaikuttaa sellaiselta, ettei kestä käyttöä, tosin nykyään jää kauppaan.
Vierailija kirjoitti:
Andiatalla on laadukkaita aikuisen naisen vaatteita, kannaattaa käydä myös Ritva Fallan liikkeessä. Sieltä olen tehnyt löytöjä.
Tämä on kyllä typerin provoiluyritys ja tiedät itsekin, etteivät nelikymppiset osta noista paikoista vaatteitaan elleivät ole presidentin puolisoita.
Muutenkin, ihan turha louskuttaa leukojaan täällä parikymppisten, kohta teilläkin ne parikyt vuotta on mennyt kuin siivillä ja olette itsekin nelikymppisiä.
Vastauksena aloittajalle: ulkomailta.
Miten niin löytää? Zalando ( olen tilannut about 20-30 krt tänä vuonna), Zalando Lounge, HM, Boozt.com jne. Sensalle, Obsessive.com, Other Eden, BoutiqueLoulou jne.
Kaupasta niitä vaatteita löytyy.
Löytyy kaikenikäisille ja ja kaikenkokoisille.
Kokemusta on niin arki-työ- kuin juhlavaatteistakin.
Rohkeasti alueesi parhaaseen naistenvaatekauppaan.
Mä olen 40 ja löytyy mm seuraavia merkkejä: Zara, H&M, Ralph Lauren, Mango, Calvin Klein.