Pitkät hiukset aikuisella naisella
Sopiiko? Vai pitääkö hiukset leikata lyhyiksi heti lasten syntymän jälkeen? Ja jos pitää, niin missä iässä on korkea-aika siirtyä ns. "aikuisen hiusmalliin"?
Kommentit (18)
Nykyään saa pitää ihan millaisia hiuksia huvittaa, missä iässä vaan.
Kunhan et ite kompastu tahi lapsesi hirty hiuksiisi nii ok.
Minulla on pitkät ruskeat hiukset. N58
Minulla on puoleen väliin selkää ulottuvat paksut luonnonkiharat hiukset ja ne kasvavat ihan hurjana koko ajan, joten kasvakoon. N45
Papan äidillä oli pitkät hiukset loppuun saakka.
Kunnioitan perinteitä jos ne päässä suinkin pysyvät.
Minulla on boamaiset lähipuiston poppeleihin kietoutuneet silkkiset, mutta paksut, ylelliset kiiltävät ja luonnollisen harmajat mummohiukset, jotka yltää päiväntasaajalle asti!
Vosu 95v.
Ap, tervetuloa nykyaikaan. Yhteiskunta ei enää edellytä 40-vuotiaita naisia pukeutumaan rouvamaisesti eikä myöskään leikkauttamaan hiuksiaan.
En pitäisi pitkää tukkaa ainakaan auki enää sanotaanko 70+ v. Toki jokainen saa pitää sellaisia hiuksia kun haluaa, mutta kontrasti tosi pitkän (varsinkin jos on vielä blondatut) tukan ja ryppyisen naaman välillä on hassu omaan silmääni. Viisikymppinen voi mielestäni hyvin pitää vielä pitkää tukkaa.
Ei ole mitään tiettyä ikää, jolloin hiukset pitäisi leikata. Riippuu paljon tyylistä ja ruumiinrakenteesta sekä ennen kaikkea kasvonpiirteistä, millainen hiusmalli pukee parhaiten. Vanhetessa kasvonpiirteet valahtavat, joten ei niitä roikkuvia leukaperiä ja kaulahelttoja kannata korostaa kasvattamalla hiuksia. Pitkät hiukset vanhentavat entisestään kaikkia yli 40-vuotiaita, etenkin kun ne monesti roikkuvat vapaina. Kamalin on puhkiblondattu, hoitamattoman näköinen hampputukka. Jos on pitkät hiukset, ne pitäisi pitää joko nutturalla (vanhentaa kyllä myös) tai siistillä niskaponnarilla. Korkea ponnari näyttää vanhemmalla naisella lähinnä huvittavalta. Kauniisti leikatut polkkamallit eri pituisina tai sitä lyhyemmät hiukset sopivat useimmille naisille hyvin ja toimivat kasvoja kohottavasti. Aivan lyhyet, miesmäiseksi nyrhityt leikkaukset vaativat todella sirot kasvot ja ruumiinrakenteen.
Ei missään tapauksessa sovi.
Aikuisena kuuluu olla ruma.
Viimeistään lapsen saamisen jälkeen sinäkin olet AIKUINEN ja se tarkoittaa, että meikkaamisen on loputtava, tukka lyhyeksi ja mielellään painoa ihan p-leesti lisää.
Kaikki ketkä eivät tätä tajua, ovat ihan jälkeenjääneitä kakaroita.
Oikein oksettaa kun näkee pitkiä hiuksia tai korkeita korkoja joillakin nelikymppisillä. Hyi olkoon.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on boamaiset lähipuiston poppeleihin kietoutuneet silkkiset, mutta paksut, ylelliset kiiltävät ja luonnollisen harmajat mummohiukset, jotka yltää päiväntasaajalle asti!
Vosu 95v.
Ai että nauroin! Itellä ärsyttää just tämä piirre näissä tukkakeskusteluissa, että heti kaikki UPEAhiuksiset ilmoitttautuvat jonossa että minulla on, eiku minullapas, mutta minun tukalla voisi vaikka narua hypätä :D
Omalla mummollani oli aina pitkät hiukset. Toki ne olivat jo ohentuneet kuten yli 90 vuotiaille usein, mutta ne oli johonkin puoleen selkään asti, hopeiset ja nutturalla. Mummo kuoli 10 vuotta sitten.
mun mummalla on ollu lyhyt tukka koko aikuisiän eikä edelleenkään aio kasvattaa pitkää tukkaa ja ikää 90+
Mä pidän pitkiä hiuksia niin kuin kuin pysyvät päässä. Ihan sama jos jonkun mielestä ei sovi, pitäkööt mielipiteensä kunhan ei tule päin naamaa veetuilemaan. N48
Mummollasi on ollut juuri sellaiset hiukset ja kampaus, johon minäkin pyrin ja toivon, että en vanhetessa kaljuunnu pahoin.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on puoleen väliin selkää ulottuvat paksut luonnonkiharat hiukset ja ne kasvavat ihan hurjana koko ajan, joten kasvakoon. N45
Ollaan kaksoisolentoja, ikäkin täsmää, mutta minä näytän kiharoilleni saksia aina säännöllisin väliajoin ja se todella auttaa. En halua, että lettini valloittaa koko maailman. Tai ainakaan tukkii pölynimuria. Tai viemäriä.
Voi kuule, olen vanhustenhoitaja osastolla, ja just tänään aamusta kiharsin erään 80 v. naisen puoleen selkään ulottuvat harmaat kutrit. Ai että, näytti upealta, (vaikkeivät mitenkään ole edes erityisen paksut) ja parasta oli nähdä kuinka mummeli oli tyytyväinen.
Pidä pitkä tukka jos tykkäät!
Sä saat pitää ihan koko ikäsi just sellaisia hiuksia kuin haluat ja missä mielestäsi haluamaltasi näytät.
Ja niin me muutkin.