Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei kertonut perinnöstä

Gghyt
31.07.2019 |

Mies oli saanut ennakkoperintöä sukulaiseltaan, mutta ei kertonut siitä minulle vaimolleen mitään.

En tarkoita, että olisimme kaikesta tilivelvollisia toisillemme, mutta ihmettelen tätä, varsinkin kun itse olen kertonut perinnöistäni, joista viimeisin oli vuoden sisällä.

Olen itse asiassa hämmentynyt ja loukkaantunutkin, ettei hän jakanut asiaa kanssani.

Mitä mieltä miehen toiminnasta?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jiiuhn kirjoitti:

No jos arjessa keskustellaan kauppalistasta ja kaikesta mahdollisesta, niin onhan se kumma että ei tuollaista ennakkoperintöä mainita..

No juuri näin! En ymmärrä ap:n miehen puolustelijoita. Meillä on mieheni kanssa ”omat” rahat, erilliset asuntolainat sekä toisen kokonaan pois sulkeva avioehto, mutta siitä huolimatta (tai ehkä juuri sen vuoksi?) keskustelemme hyvin avoimesti raha-asioistamme. Pitäisin kyllä aivan pöyristyttävänä, jos mies olisi saanut perintöä eikä olisi kertonut siitä minulle. Kaivaisin miehestä vaikka väkisin irti tiedon siitä, MIKSI hän ei olisi kertonut minulle noin merkittävästä asiasta.

Vaikutat aika pimeältä.

Voisitko perustella tarkemmin? Meillä on tapana kertoa toiselle pienistäkin asioista (esim. siitä, että kävi ottamassa influenssarokotteen, sai 20 euron palkankorotuksen kuukausipalkkaan tai että söi päivällä hyvää lounasta), joten olisihan se nyt aivan hemmetin erikoista jättää kertomatta siitä, että on saanut tililleen merkittävän summan rahaa. Ja tiedän, että mieheni ajattelisi ihan samalla tavalla, jos vastaavasti minä jättäisin kertomatta perinnöstä.

No en kuule minäkään kertoisi. Siinä sulle perustelua. Enkä haluaisi, että akkani kotkottaisi kaikki finanssiasiamme ystävättärilleen.

Vierailija
22/24 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jiiuhn kirjoitti:

No jos arjessa keskustellaan kauppalistasta ja kaikesta mahdollisesta, niin onhan se kumma että ei tuollaista ennakkoperintöä mainita..

No juuri näin! En ymmärrä ap:n miehen puolustelijoita. Meillä on mieheni kanssa ”omat” rahat, erilliset asuntolainat sekä toisen kokonaan pois sulkeva avioehto, mutta siitä huolimatta (tai ehkä juuri sen vuoksi?) keskustelemme hyvin avoimesti raha-asioistamme. Pitäisin kyllä aivan pöyristyttävänä, jos mies olisi saanut perintöä eikä olisi kertonut siitä minulle. Kaivaisin miehestä vaikka väkisin irti tiedon siitä, MIKSI hän ei olisi kertonut minulle noin merkittävästä asiasta.

Vaikutat aika pimeältä.

Voisitko perustella tarkemmin? Meillä on tapana kertoa toiselle pienistäkin asioista (esim. siitä, että kävi ottamassa influenssarokotteen, sai 20 euron palkankorotuksen kuukausipalkkaan tai että söi päivällä hyvää lounasta), joten olisihan se nyt aivan hemmetin erikoista jättää kertomatta siitä, että on saanut tililleen merkittävän summan rahaa. Ja tiedän, että mieheni ajattelisi ihan samalla tavalla, jos vastaavasti minä jättäisin kertomatta perinnöstä.

Kaikki ei ole menneet naimisiin raha-asioiden takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoksen välittömästi, jos nainen haluaa kuulla "perusteluja".

Vierailija
24/24 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin aloituksessani, että sain myös itse perintöä vuoden sisällä ja tottakai kerroin siitä miehelleni. En siksi, että olisimme tilivelvollisia, vaan siksi että kerron hänelle muutkin elämäni asiat, pienemmätkin, joten miksi olisin jättänyt mainitsematta isohkoa rahasummaa.

Tein perinnölläni mitä halusin ja sama koskee tottakai miestäni. Meillä ei ole rahasta puutetta, enkä minä ole päättämässä mihin hän perintönsä käyttää.

Minusta on vain outoa, ettei hän ole edes maininnut koko asiasta, vaikka muuten jakaa asioitaan kanssani paljonkin.

Tulee vain mieleen, että mitä muuta hän voi jättää mainitsematta, kun ei tätäkään kertonut? Ja perintö ei ole pikkusumma, joten siitä ei ole kyse että jättäisi mainitsematta vain pikkusumman.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi