Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kutsuin kaverin lapsen mukaamme lomamatkalle - nyt kaverin vanhemmat suuttuivat, kun pitäisi maksaakin jotain.

karita
31.07.2019 |

Kutsuin lapseni kaverin meidän mukaan lomamatkalle. Eikö pitäisi olla ihan oletus, että kavertin vanhemmat osallistuvat silloin matkan kuluihin? Matkustamme ihan kotimaassa, useammalla paikkakunnalla omalla asuntoautolla. Arvioin, että lapsen ruokkimiseen menee noin 20 euroa päivässä (koska syömme myös ravintoloissa), lisäksi jyvitin asuntoauton polttoainekulut sekä leirintäalueiden kulut henkilömäärällä, samoin käytettävän kaasun.

Nyt kaverin vanhemmat käyttäytyvät kuin olisin pyytämässä kohtuuttomasti rahaa, mutta ilmaiseksi muka pitäisi ottaa jonkun toisen lapsi mukaan? Eihän se matkustaminen kuitenkaan ilmaista ole. Mielestäni summa oli kuitenkin ihan kohtuullinen, kun seitsemän päivän ruokiin, herkkuihin ja huvituksiin pyysin 200 euroa ja lisäksi polttoaine/leirintä/kaasukuluihin arviolta 150 euroa. Mielestäni kuitenkin kyse on ihan kohtuullisesta summasta, kun lapsen tuliaisrahoineen pyysin yhteensä neljäsataa euroa.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtuuttomalta kuulostaa tuo rahastus. Olisit laskenut sen jo etukäteen ja pyytämisen yhteydessä sanonut mitä reissu maksaa. Tuntuu, että tuossa halutaan reissulle yksi maksaja lisää ja samalla helpotetaan omaa oloa rahallisesti ja myös sillä että oma lapsi ei vie vanhempien aikaa ja huomiota, koska hänellä on kaveri.

Vierailija
22/46 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai oikein JYVITIT 😂😂??!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko tää provo vai ei. Itse jos kutsun jonkun lapsen kaverin mukaan, ei tulis pieneen mieleenkään pyytää siitä rahaa. Jos lapsella on omaa rahaa mukana, ok. En ala sitä kyselemään. Maksan ruuat, herkut, pääsyliput jne ihan samoin kuin omillenikin. Jos vanhemmat kysyy pitääkö antaa rahaa mukaan, kehoitan yleensä antamaan sen verran että voi ostaa jonkun itselle mieluisan muiston.

Vierailija
24/46 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luulen sitä paitsi ettei nuo rahat edes riitä, kun ottaa huomioon että matkan varrella on sekä Särkännniemi, Ähtäri Zoo, Miljoonativoli, Duudsonien puisto ja Yyteri. 

Vierailija
25/46 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heilko uusinta.

Kysyn kuitenkin mitä noi tuliaisrahat on?

Mitä lapsi nyt haluaa ostaa tuliaisia perheelleen. Eli ne eivät edes tule meille varsinaisesti, ovat vaan säilössä kun eihän lapsi osaa rahaa itse niin hyvin vielä säännöstellä. 

Tämän pyysitte? Miksi ihmeessä?

Vierailija
26/46 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinäkö päätät mitä saa ostaa, pitäkö kysyä lupa sulta saako ostaa vaikka jääkaappimagneetin

Vierailija
27/46 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloittaja kirjoitti:

Minä luulen sitä paitsi ettei nuo rahat edes riitä, kun ottaa huomioon että matkan varrella on sekä Särkännniemi, Ähtäri Zoo, Miljoonativoli, Duudsonien puisto ja Yyteri. 

Viikossa?

Vierailija
28/46 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

aloittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heilko uusinta.

Mitä lapsi nyt haluaa ostaa tuliaisia perheelleen. Eli ne eivät edes tule meille varsinaisesti, ovat vaan säilössä kun eihän lapsi osaa rahaa itse niin hyvin vielä säännöstellä. 

No ettei tule itku, kun ei saa ostettua tuliaisia vaikka meidän lapsi ostaa! Eikä tuollainen 10-vuotias vielä niin hyvin osaa rahojaan säädellä, siksi sen on meillä! 

Vierailija
29/46 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaasusta... kuolen nauruun!

Eiköhän se muksu tuota itse omat kaasunsa.

Vierailija
30/46 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

aloittaja kirjoitti:

Viikossa?

Eihän siinä ole edes jokaiselle päivälle jotain, yhtenä päivänä Särkänniemi, Ähtäri ja Miljoonativoli samana päivänä, duudsonien päivä yhtenä ja yhtenä on Yyteri. Siinä jää vielä monta päivää olla ihan vapaalla vaan leirintäalueilla! 

Vierailija
31/46 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kutsuja maksaa. Kutsutun vanhempana tosin itse maksaisin tämän ruokakulut ja antaisin käyttörahaa muihin omiin ostoksiin.

Polttoaineista, kaasu- ja lerintäaluemaksuista en kehtaisi veloittaa kyllä yhtään mitään.

polttoainekuluja tulee kuitenkin hirveän paljon, kun ottaa huomioon että asuntoauto kuluttaa niin paljon ja teemme pitkän matkan! 

Ne kulut tulee ilman sitä lastakin

Vierailija
32/46 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yyteri ja miljoonativoli ei maksa mitään.

Vierailija
33/46 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

aloittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heilko uusinta.

No ettei tule itku, kun ei saa ostettua tuliaisia vaikka meidän lapsi ostaa! Eikä tuollainen 10-vuotias vielä niin hyvin osaa rahojaan säädellä, siksi sen on meillä! 

Tottakai osaa.

Vierailija
34/46 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

aloittaja kirjoitti:

Viikossa?

Eihän siinä ole edes jokaiselle päivälle jotain, yhtenä päivänä Särkänniemi, Ähtäri ja Miljoonativoli samana päivänä, duudsonien päivä yhtenä ja yhtenä on Yyteri. Siinä jää vielä monta päivää olla ihan vapaalla vaan leirintäalueilla! 

Ei jää. Loppuaika menee autossa. Ei kai kukaan näin älyttömiä matkoja tee.

Vierailija
35/46 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanni ei nyt lähde mukaan. Mukavaa reissua teille!

Vierailija
36/46 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä silläkään on, onko tämä provo vai ei, kun näitä tapahtuu ihan oikeastikin.

Polttoainekulujen laskeminen on naurettavaa, mutta jos esimerkiksi leirintäalueella on henkilömaksu, niin niistä tietysti pitäisi maksaa jotain. Samoin ruokakuluista, jos syötte ravintoloissa.

Kutsuminen yleensä ymmärretään hieman toisin, joten sinun olisi pitänyt heti kertoa, että kustannuksia arvioit tulevan tämän verran, ja kustannukset koostuvat asioista x.

Turhaa tuosta nyt on noiden vanhempien suuttua, mutta ajattelematon oli nyt kyllä sinunkin toimintatapasi.

Vierailija
37/46 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko olla provo! Laskitko sen lapsen painon mukaan ylimääräisen polttoainekulutuksen vai miten :D

Vierailija
38/46 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä silläkään on, onko tämä provo vai ei, kun näitä tapahtuu ihan oikeastikin.

Polttoainekulujen laskeminen on naurettavaa, mutta jos esimerkiksi leirintäalueella on henkilömaksu, niin niistä tietysti pitäisi maksaa jotain. Samoin ruokakuluista, jos syötte ravintoloissa.

Kutsuminen yleensä ymmärretään hieman toisin, joten sinun olisi pitänyt heti kertoa, että kustannuksia arvioit tulevan tämän verran, ja kustannukset koostuvat asioista x.

Turhaa tuosta nyt on noiden vanhempien suuttua, mutta ajattelematon oli nyt kyllä sinunkin toimintatapasi.

Ei tosta kukaan suutu. Kiittää vaan tarjouksesta ja kertoo, että nyt ei sovi.

Vierailija
39/46 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin joskus 30 vuotta sitten tämä mukaan kutsuttu....

Bestiksen äiti pyysi, että tulisin mukaan, koska muuten ei tyttärensä halunnut lähteä.

Tosin ymmärsin, että etukäteen sopi äitini kanssa, että reissun jälkeen vanhempani maksavat minun osuuteni. Ja veikkaanpa että siellä oli kyllä laskettu minun osuudekseni kunnon hinta bensoista, ruuista ja hotelleista, vaikka olin se, joka nukkui lattialla ja joi siitä yhdestä muovimukista viimeisenä, kun se ensin oli muilla kierrätetty. Sanottiin oikein ääneen, ettei minusta sitten tule heille bakteereita, niin siksi joudun juomaan viimeisenä.

Kyllä näitäkin ihmisiä tosiaan löytyy...

Vierailija
40/46 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkoonkin provo mutta...

"Hei, ajattelin kysyä haluaisiko Lauri tulla meidän Eliaksen seuraksi kun tehdään asuntoautoreissu xx.xx.-xx.xx., tarkoituksena kiertää paikkakunnat/kohteet w, y ja f. Mukaan tarvitsisi ruokarahaa xx euroa, pääsylippuihin xx euroa ja leirintäalueiden henkilömaksuihin xx euroa. Ilmoittele jos Lauri innostuu ja teidän kuvioihin sopii!"

Näin kutsutaan, jos halutaan kutsuttu rahan kera mukaan, niin ei tartte jälkikäteen närkästellä puoleen eikä toiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kolme