Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lomallelähtöpullat / -karkit työpaikan taukohuoneeseen

Vierailija
31.07.2019 |

Mistä ihmeestä tälläinen tapa tulee, että lomalle lähtiessä pitää kiikuttaa työkavereille jotain hyväskää? Ei kiinnostais kutun v*tun vertaa, mutta pakko kai se on, kun muutkin näin tekevät ja tästä juontuen sosiaalinen paine...... On tuskin varaa ostella itsellekään mitään ylimääräistä, niin sitten pitää olla muka höveliä duunikavereille, jotka nyt eivät ole sen enempää kuin... no duunikavereita.

Sama juttu synttäreillä. Kollegat tuovat töihin jotain kakkuja ja leivonnaisia, kun heillä on synttärit?!? What? Eikö pitäisi olla niin päin, että synttärisankarille muut tuovat jotain eikä päin vastoin.

En ymmärrä ja en jatka jälkimmäistä perinnettä. Ensimmäiseen on paineet, koska loma kolkuttelee.............

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En myöskään ymmärrä määräaikaisen työntekijän tulisi toimittaa muille VAKINAISILLE työntekijöille lähtiäiskakut/pullat/keksit/karkit mitälie... 

Vierailija
2/21 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän firmassa toimitaan tilanteen mukaan: joskus joku tuo jotain, usein ei. Kun firmamme oli kooltaan ehkä neljäsosa nykyisestä, käytäntö oli paljon yleisempi mutta kasvun myötä monille on tullut sellainen olo että pitääkö tässä nyt viisikymmentä ihmistä "ruokkia". Ihan ymmärrettävää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota en oo minäkään koskaan ymmärtänyt, että synttärisankari tuo herkut juhlapäivänään. Miksi? Muidenhan sitä sankaria pitäisi muistaa. Onko kyse siitä, että todennäköisesti muut eivät näkisi vaivaa aikuisen synttäripäivän vuoksi, varsinkaan jos kyse ei ole "pyöreiden" täyttämisestä, ja tuo on ainoa tapa jolla sankari saa vähän huomiota osakseen?

Vierailija
4/21 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä oo ainakaan vieny mitään. Ei se oo mikään pakko.

Vierailija
5/21 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei sitä tarvi ymmärtää. Tuokoon ne jotka niin tahtoo. Älä tuo jos ei taho. Ja kun ei ikinä tuo mitään (tai aio tuoda) ei kyllä voi syödäkään muitten tuomisia. Eihän sitä kukaan estä tai sano mut itse en kehtais syödä ainakaan.

Vierailija
6/21 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tuon mieluummin lomalta tuliaisia.

Vierailija
7/21 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

tykkään ite syödä niitä joten tuon myös jos on aihetta

Vierailija
8/21 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran oon vienyt suklaarasian mutta muuten en yleensä vie. Mä en kestä vaan sitä henkistä painetta kun lihavat naiset nappaa suklaan ja sitten päivittelee kuinka ei pitäisi syödä jne. Tulee lapsuus mieleen kun äiti oli aina laihdutus kuurilla. Terveelliset tuomiset ovat taas turhan kalliita

Vierailija
9/21 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväskää?

Yhtä karmiva sana kuin nami aikuisen suusta kuultuna.

Vierailija
10/21 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä melko pienessä firmassa, missä olen ollut keikkatöissä, lomallelähtöherkut on tulleet vastaan. Pari ekaa vuotta kun olin, ei tullut vietyä itse mitään, mutta kun aloin muuttua tutummaksi kasvoksi, aloin viedä pitempien keikkajaksojen lopuksi ihan perus täytepullapitkoja kaupasta. Tunnelma siellä on nähdäkseni, että kun jollain loma on alkamassa, ihmiset vilkuilee taukotilan pöydälle herkemmin, olisiko jotain tarjolla, mutta jos ei, ei siitä mitään selän takana puhuta. Ei ole mielestäni ongelmallista, kun on ymmärretty, että jokainen tuo kykynsä mukaan, eikä meillä mitään superleipojia tuolla ole ollutkaan. Joskus jotkut tuo herkkuja jonkun muun juhlistuksen tiimoilta, mutta ei tosiaan ole pakollista.

Vierailija
11/21 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vein vain silloin, kun täytin pyöreitä. Meillä on tapana kerätä lahjakortti tms. pyöreitä vuosia täyttäville, niin silloin on mielestäni kohteliasta leipoa tai ostaa jotain hyvää kahvipöytään. Pienempinä juhlapäivinä tai lomalle lähtiessä en ole vienyt mitään. Ehkä veisin jotain, jos olisin jäämässä äitiyslomalle tms. pitkäksi aikaa pois, mutta tavalliselle kesälomalle jäädessä ei mielestäni tarvi viedä mitään. Sittenhän olisi kaikkina kesäperjantaina kahvihuone täynnä pullaa jos kaikki lomallejäävät toisivat... :D

Vierailija
12/21 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se vaan julkisella puolella, jossa ihan aikuisten oikeasti tuodaan karkkia/pullaa taukohuoneeseen oman yksikön väelle melkeinpä joka päivä? Ei edes tarvitse olla mikään synttäri tai lomallelähtöpäivä. Olen suurimman osan urastani tehnyt eri julkisissa työpaikoissa ja tuo yhteinen karkin/pullan hankinta ja syönti on ollut ihan yleistä hommaa. :D Enkä ole itse asiassa meidän alalla nähnyt minkään yksikön taukohuonetta sellaisena, ettei siellä olisi ollut jotain hyvää tarjolla pöydällä.

Vierailija
13/21 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tuollainen tapa ja se on oikein kiva. Ne tuo jotka tuo, ei siinä ole sen kummempaa. Joku saattaa innostua leipomaan jotain ja tuo maistiaisia muillekin. Kesälomien kunniaksi meillä syödään usein jätskit. Loput saa sitten pakastimeen niin sieltä voi syödä niitä myöhemminkin esim me jotka viime viikon helteellä töissä olimme, tyhjensimme pakastinta :D

Vierailija
14/21 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole tuollaista tapaa, typeråä!

Muistan kun joskus läksin vakipaikasta, olin ollut 15vuotta siellä.

Huikkasin vain MOI! Ei sen kummempaa, sehän oli vain työpaikka.

Vierailija
15/21 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se vaan julkisella puolella, jossa ihan aikuisten oikeasti tuodaan karkkia/pullaa taukohuoneeseen oman yksikön väelle melkeinpä joka päivä? Ei edes tarvitse olla mikään synttäri tai lomallelähtöpäivä. Olen suurimman osan urastani tehnyt eri julkisissa työpaikoissa ja tuo yhteinen karkin/pullan hankinta ja syönti on ollut ihan yleistä hommaa. :D Enkä ole itse asiassa meidän alalla nähnyt minkään yksikön taukohuonetta sellaisena, ettei siellä olisi ollut jotain hyvää tarjolla pöydällä.

Eli läskiä porukkaa kaikki;D

Vierailija
16/21 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiköhän tämä tapa ole hiipumassa. alle nelikymppiset ei oikein tuo mitään herkkuja töihin. silloin kun juhlistetaan, lähdetään ulos syömään.

Vierailija
17/21 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä millaisessa kunnallisessa bs hommassa te olette, mutta omassa duunipaikassa talo tarjoaa kakku kahveet tms syntymäpäivinä. Lomalle lähtee porukkaa harva se päivä niin vaikea sitä huomioida talon puolesta. ja kyllä, kahvinkin saa ihan talon puolesta eikä tarvitse sumppi polettia kerätä.

Vierailija
18/21 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai joo ja vielä nuo "lomaltapaluukarkit" tai tuliaiset erikseen...... Ja sitten jos sattuu vielä olemaan sen ikäistä porukkaa, että joku on koko ajan raskaana tai on rippi- tai yo-juhlia tai pyöreitä synttäreitä tai ihan mitä vaan minkä varjolla kerätään jatkuvasti jotain kolehtia. Juuei. Olin aiemmin isossa firmassa, jossa olisi saanut olla käsi ojossa koko ajan johonkin suuntaan ja tietysti kauhea häpeä, jos oma nimi ei sitten luekaan kortissa, kun ei ole lahjoittanut rahaa... sain varmaan tässä mielessä kusipään maineen, mutta köyhällä ei ole varaa lahjoa kaiken maailman puolituttuja.

Vierailija
19/21 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavinta on aina seurata kuinka nopeasti  herkut häviävät "parempiin suihin". Mammat vetävät kilpaa torttua naamaan ja sitten voivotellaan, kun on läskiä lanteilla. Miksiköhän.............?

Vierailija
20/21 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen julkisella puolella ja meilläkin on aina kahvihuoneessa jotain hyvää. :D 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi