Pystytkö syömään suklaalevystä vain pari palaa tai karkkipussista pari karkkia?
Mulla on usein pussi tarjousirttareita kaapissa viikkoja ja otan vaan pari aina välillä. Ei vaan tee mieli. Fazerin levy taas menee kokonaan tai puoliksi kerralla! Mies on kaikki tai ei mitään -ihminen eikä syö kumpaakaan.
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
En. Paitsi silloin en viitsi rohmuta, jos kylässä tarjotaan suklaata tai karkkia. Tai riippuu sekin tietysti karkkien ja vieraiden määrästä, mutta paremmin kuitenkin pystyy rajoittamaan ja ottamaan vain sen oman osuuden tai vähän alle.
Mitä pahaa siinä on jos tykkää suklaasta?
Vierailija kirjoitti:
Pystyn. Päätän aina, että syön esim. kaksi palaa suklaata ja kolme karkkia, ja syön juuri sen verran. Sitten palkitsen itseni hyvästä itsehillinnästä syömällä kaikki loput, kerralla, henkeä vetämättä. Om nom nom!
Om nom nom on tyhmä fraasi.
Om mani padme hum on myös řàíšķáťťú mantra. Niitä on monen monta eri mantraa jota voi meditoida. Aasialainen sanoi näin ja hän opetti minulle pahojen henkien poistamisen mantran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En. Paitsi silloin en viitsi rohmuta, jos kylässä tarjotaan suklaata tai karkkia. Tai riippuu sekin tietysti karkkien ja vieraiden määrästä, mutta paremmin kuitenkin pystyy rajoittamaan ja ottamaan vain sen oman osuuden tai vähän alle.
Mitä pahaa siinä on jos tykkää suklaasta?
Tarkoitin sitä, että jos on vaikka suklaalevy ja 10 vierasta, otan vain 2-3 palaa, että muillekin riittää sama määrä.
Nykyään kyllä, ennen en. On ollut pakko siedättää itseni, kun perheellisenä ei vain ole mahdollista etteikö jotain karkkipäivältä jääneitä herkkuja olisi kaapissa.
Pystyn mikä on oikeastaan ihme koska olen aikoinaan sairastanut ahmimishäiriötä vuosia. Yleensä en 5-6 karkkia enempää syö koska tulee paha olo. Pieni 100g pussia karkkia voi kestää koko viikonkin.
Pystyn siis ehdottomasti! Välillä jopa unohtuu päivä rutiineista!
Tykkään eniten nyt mausta ja on tosi hyvää! Taidan ottaa varmaan kymmenennen karkin pussista.
Pystyn, mutta se tuntuu minusta ikävältä. Syön yleensä niin paljon kuin haluan.
Se ei kuitenkaan välttämättä tarkoita, että syö liikaa. Nuorempana saatoin joskus syödä yhtä kyytiä niin paljon karkkia, että tuli huono olo. Nyt en enää vuosiin ole tehnyt niin, vaan pysähdyn kuulostelemaan, miltä tuntuu ja lopetan, kun vielä on hyvä olo.
Yleensä ostan esim. suklaata tai muuta herkkua vain sen verran, minkä aion samana päivänä syödä. Minulla ei ole kaapissa herkkuja. Tämä on lapsuudenkodista peritty tapa: meillä ei ollut koskaan kaapissa mitään sokeriherkkuja, vaan jos joskus kaupasta tuotiin jotain keksejä, karkkeja tms., ne jaettiin ja syötiin heti ruoan jälkeen pois.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Pystyisin jos söisin karkkia. En tosin syö koska en pidä makeasta.
Pystyn. Päätän aina, että syön esim. kaksi palaa suklaata ja kolme karkkia, ja syön juuri sen verran. Sitten palkitsen itseni hyvästä itsehillinnästä syömällä kaikki loput, kerralla, henkeä vetämättä. Om nom nom!