Ei helkkari, en löydä töitä hoitoalan ulkopuolelta!!
Haluan pois hoitoalalta, en vaan kertakaikkiaan jaksa sitä enää.
Olen kohta vuoden etsinyt muita töitä, viimeiset puoli vuotta IHAN mitä vaan muuta, hain jopa siivousalan työpaikkaa joka osa-aikainen, ei vaatinut mitään koulutusta ja palkka alle 9 €/tunti, mutten saanut sitäkään!!
Joo, asun suht syrjässä, mutta en pysty muuttaa pois, koska lasten koulut ja kaverit täällä ja miehellä hyvä vakityö josta ei ymmärrettävästi halua pois.
Mitä hittoa teen?!
Kommentit (17)
Sellaista se on, tervetuloa todellisuuteen. Ainoastaan isoissa kaupungeissa on mahdollisuus vaihtaa työpaikkaa tuosta vaan, jos entinen työpaikka on huono.
Ala tekemään keikkaa. Välillä pidät taukoa kun oikein kyrsii.
Jatka uuden työn etsimistä. Tarkista vielä, onko hakemuksesi sellainen, että siitä näkyy, kuinka paljon haluat hakemaasi työtä ja kuinka hyvä olisit siinä työssä.
Yksi vaihtoehto on yrittäjäksi ryhtyminen, mutta se ei kaikille sovi eikä ehkä ole helppoa. Ainakin se vaatii pitkää harkintaa.
Onko teillä päin mahdollisuutta oppisopimuskoulutukseen? Voisiko joku sellainen onnistua?
Mikä asia sinusta hoitoalalla tuntuu pahimmalta? Löytyisikö sieltä kuitenkin joku erilainen työ, jossa viihtyisit? Esim. jos työ vanhainkodissa ei miellytä, voisi alkaa vaikka perhepäivähoitajaksi?
Olin muutama vuosi sitten samassa tilanteessa, täysin väsynyt vuorotyöhön ja sairaalaahommiin sairaanhoitajana.
Lähdin takaisin kouluun: vuodessa sain terveydenhoitajan pätevyyden (lähiopintoja 4-6/kk), lisäksi opiskelin työterveyshoitajan pätevyyden (maksullinen) ja nyt työterveyshoitajana aion vielä hakea esimieskoulutukseen.
Pidän taas työstäni enkä edes tiedä mikä muu ala olisi aikuisiällä kiinnostanut niin paljon, että olisin aloittanut alusta.
Kannattaa siis opiskella lisää jos vain motivaatiota löytyy!
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos yrität suhtautua vanhaan työpaikkaasi ihan uudella tavalla? Otat huumorilla ja ihan tietoisesti yrität tehdä siitä sellaisen, että voit nauttia työnteosta. Jos pomo on huono, sano se hänelle. Jos työkaverit on ilkeitä typeryksiä, sano sekin ääneen joka kerta kun loukkaavat sinua. Pinnistele työpaikan ilmapiirin parantamiseksi. Jos homma loppuu potkuihin, pääsetpähän ainakin pois.
Ei vika ole pomoissa eikä työkavereissa, vaan itse työssä. Väkivaltaisia, ilkeitä hoidettavia joka työvuorossa, kamalia ja raskaita hoitotoimenpiteitä (visvaa valuvien makuuhaavojen ja hautumien hoitoa, paskan siivousta asiakkaasta ja ympäristöstä), huonot työasennot joihin ei useinkaan pysty kauheasti vaikuttaa, ja niistä johtuvat säryt ja vaivat. Kiire, valittavat ja kyttäävät omaiset. Näitä tuttuja juttuja hoitoalalta, en vaan enää kestä.
Työpistettä olen vaihtanut jo sen mitä pikkupaikkakunnalla pystyy, mutta mikään ei ole hyvä.
Tuntuu ettei ole mitään ulospääsyä!
ap
Eikö kohtuullisen ajomatkan päässä löytyisi muunlaista hoitotyötä kuin osastohoitoa?
Täällä toinen. Yksi ehto uudelle työpaikalle on, että siinä ei ole jokavuotista pakkoa ottaa influenssarokotus! Muut rokotukset vielä menevät, kun niitä tulee harvemmin. Liikaa nivelsärkyjä:(
Hoitaja,kokki,opettaja tai siivooja siinä hommat jotka kannattaa kiertää kaukaa.Itse kun katselen monitoreista että koneet toimii ja yhdessänäyyössä pyörii netflix on kyllä huippu homma ja vajaa 5000 palkka kuukaudessa :)Ammattikoulu pohjalta että tasan ei mene nallekarkit :)
Mikä olet koulutukseltasi, siis sh vai lh? Ja mihin olet suuntautunut opinnoissa?
Vierailija kirjoitti:
Eikö kohtuullisen ajomatkan päässä löytyisi muunlaista hoitotyötä kuin osastohoitoa?
Oöen ollut mm. kotihoidossa ja vammaispuolella, mutta ihan yhtä kamalaa kaikissa.
Kuten aloituksessa sanoin, haluan pois hoitoalalta, en kestä enää sairaita, vaativia, hankalia hoidettavia, sairauksia, hoitamista. Olen aivan totaalisen kypsä tähän alaan!
Kyllä kohta otettava ja lähdettävä, työttömyyden uhallakin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Hoitaja,kokki,opettaja tai siivooja siinä hommat jotka kannattaa kiertää kaukaa.Itse kun katselen monitoreista että koneet toimii ja yhdessänäyyössä pyörii netflix on kyllä huippu homma ja vajaa 5000 palkka kuukaudessa :)Ammattikoulu pohjalta että tasan ei mene nallekarkit :)
Niin ja ammatti on mikä??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos yrität suhtautua vanhaan työpaikkaasi ihan uudella tavalla? Otat huumorilla ja ihan tietoisesti yrität tehdä siitä sellaisen, että voit nauttia työnteosta. Jos pomo on huono, sano se hänelle. Jos työkaverit on ilkeitä typeryksiä, sano sekin ääneen joka kerta kun loukkaavat sinua. Pinnistele työpaikan ilmapiirin parantamiseksi. Jos homma loppuu potkuihin, pääsetpähän ainakin pois.
Ei vika ole pomoissa eikä työkavereissa, vaan itse työssä. Väkivaltaisia, ilkeitä hoidettavia joka työvuorossa, kamalia ja raskaita hoitotoimenpiteitä (visvaa valuvien makuuhaavojen ja hautumien hoitoa, paskan siivousta asiakkaasta ja ympäristöstä), huonot työasennot joihin ei useinkaan pysty kauheasti vaikuttaa, ja niistä johtuvat säryt ja vaivat. Kiire, valittavat ja kyttäävät omaiset. Näitä tuttuja juttuja hoitoalalta, en vaan enää kestä.
Työpistettä olen vaihtanut jo sen mitä pikkupaikkakunnalla pystyy, mutta mikään ei ole hyvä.
Tuntuu ettei ole mitään ulospääsyä!ap
Missä ihmeessä mahdat olla töissä? Itselleni on tullut todella harvoin väkivaltaisia tai ilkeitä asiakkaita vastaan. Yleensä potilaat ovat ihan jees, ja jos eivät ole, ainakin heillä on se selitys, että ovat sairaita. Työkaverit taas on ihan jotain muuta.
Tein hoitoalalla töitä viisi vuotta. Jotkut työkaverit saivat useamminkin nyrkistä, potkuja, tönimistä, hampaat lihaansa tai kokivat lähentelyä. Minä onnistuin pitämään välimatkaa, ennakoimaan ja väistämään, mutta koin oloni turvattomaksi, kun sai olla koko ajan olla varuillaan. Yksi syy vaihtaa alaa! Huumeissa olevat, sairaat, dementoituneet, pervot tai hullut olivat arvaamattomia.
Onko sun mahdollista jatkaa hoitoalalla?
Esim. keikkatyöläisenä eri paikassa. Työt ei varmana seuraa kotiin.
Tai opiskella hoitoalaa eteenpäin? Terveydenhoitajaksi? Hoitaa terveitä.
Surullista, vaikka ymmärrettävää. Herää, Suomi. Tuollaista tilannetta ei tarvitsisi olla, jos hoitajien määrä tuplattaisi. Makuuhaavatkin vähenisivät ja potilaiden ja hoitajien ahdistus.
Elämme maana jossain pimeällä keskiajalla, vaikka yritämme pitää yllä kulisseja.
Hammashoitajaksi? Luulisi olevan ihan kohtuullinen työ.
Päiväkodissa olisi ainakin erilaista verrattuna nykyiseen.
Joku puhelinmyyntityö ehkä sopisi kotona tehtäväksi?