Abortin tehneet
Oletteko puhuneet (aikuisille) lapsillennen asiasta?
Kommentit (12)
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä?
niin, sitäpä tässä kysyin. "Saako" ihmisellä olla raskaita salaisuuksia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä?
Tietysti saa, miksei saisi? En välttämättä kertoisi edes kumppanille, jos kyseessä olisi joku nuoruudessa tapahtunut juttu. (Abortti ei muuten automaattisesti ole mikään raskas salaisuus)
Tietysti ihmisellä saa olla salaisuuksia. Sanoisin, että on jokaisen vahva oikeus, olla laulamatta kaikkia asioitaan ympäriinsä. En kertoisi lapsilleni abortista. Pitäisi olla todella vahvat perusteet kertomiselle, esim. jos oma lapsesi pohtii aborttia, niin siinä olisi peruste käydä asiasta keskustelua.
Ei ole vielä aikuisia lapsia. Tämä on sillä tavalla mietityttävä asia itselleni, että itseäni on vaivannut äitini tekemä abortti, siitäkin huolimatta että olen itsekkin keskeyttänyt yhden raskauden. En haluaisi ladata lapseeni mitään ajatuksia onko tämä hyvä vai huono asia. Haluan että hän saa pohtia asian itse valmiiksi ja muodostaa mielipiteensä puhtaalta pöydältä. Väkisinkin siihen tulee vahvoja tunnelatauksia jos kerron että olen itse tehnyt abortin ja on vaikeampi muodostaa se oma mielipide. Tulee sellainen olen äidin puolella tai äitiä vastaan tunne. Ehkä kerron sitten kun hän on jo mielipiteensä saanut selväksi. Lähempänä kolmeakymppiä ehkä.
Mun kaverin äiti avautui hänelle vasta aikuisiällä että tällä olisi todennäköisesti sisarus, mutta silloisessa elämäntilanteessa abortti oli ainoa vaihtoehto eikä olisi jaksanut aloittaa adoptioprosessia. Kaverille tämä tuli aluksi järkytyksenä vaan sanoi kuitenkin lopulta ymmärtäneensä äitinsä syyt olla pitämättä toista lasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä?
Tietysti saa, miksei saisi? En välttämättä kertoisi edes kumppanille, jos kyseessä olisi joku nuoruudessa tapahtunut juttu. (Abortti ei muuten automaattisesti ole mikään raskas salaisuus)
Tottakai on tunteettomia ihmisiäkin.
Mikä raskas salaisuus? Itse kun tein abortin 17 vuotiaana niin se oli pelkästään helpotus. Kertaakaan en ole katunut ja siitä on kuitenkin jo 12 vuotta aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä?
Tottakai on tunteettomia ihmisiäkin.
Joopa joo. Ja sinun mielestä abortti on tietysti m urh a?
Ei ole tullut mieleenkään, että kertoisin lapsilleni joskus minulle teininä tehdystä abortista. En keksi yhtään syytä, miksi näin tekisin. En koe salaavani heiltä mitään ja mitä he tästä tiedosta hyötyisivät?
Miehenikään ei tiedä asiasta. Tapahtui kauan ennen kuin hänet tapasin.
Kyllä ihmisellä saa olla asioita, joita ei muille kerro varsinkaan silloin kun ne eivät liity näihin muihin ihmisiin millään tavalla.
En. Eikä tiedä miehenikään. Itse asiassa asiasta ei tiedä ketkään muut kuin terveydenhuollon henkilöt jotka on olleet prosessissa mukana.
Ei kaikkia asioita tarvitse kertoa kellekään. Ei tämä minulle mikään raskas salaisuus ole, mutta ei myöskään asia jota näen tarpeelliseksi kertoa kellekään. Mokasin nuorena ja tulin etelänlomalla raskaaksi, ja hoisin homman pois päiväjärjestyksestä koska yh-elämä ei sopinut elämänsuunnitelmiini nuorena yliopisto-opiskelijana.
Lapseni ei ole vielä aikuinen.
Äitini on kertonut meille abostistaan. Samoin äiti on kertonut myös mummin abortista.
Miksi ihmeessä?