Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lihava on lainsuojaton, ja monet katsovat oikeudekseen pilkata heita?

Vierailija
31.07.2019 |

Sillä jokainen ihminen on laulun arvoinen. Kun kaikki ihmiset eivät mahdu samaan muottiin. Miksi lihavuus aiheuttaa niin paljon inhoreaktioita?

Kommentit (79)

Vierailija
21/79 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihavuus kuitenkin aika epämiellyttävän näköistä jos rehellisiä ollaan. Ja 98% tapauksista itse aiheutettua, korkeintaan 2% johtuu geeneistä/sairaudesta. 98% lihavista voisi olla hoikkia syömällä vähemmän. Joten kyllähän sitä vähän kummaksuu miksi tekee itsestään epämiellyttävän näköisen? Tosiasiassa kyse on riipuvuudesta, herkuilla/ahmimisella haetaan hyvää oloa kuten huumeesta koska jostain syystä ei elämästä muuten saa hyvää oloa.

Laihuuskin on epämiellyttävän näköistä jos rehellisiä ollaan. Ja 98% tapauksista itse aiheutettua, korkeintaan 2% johtuu geeneistä/sairaudesta. 98% laihoista voisi olla normaalimman näköisiä syömällä enemmän. Kaikkein paras on näiden äärilaitojen välimalli, eli normaali vartalo.

Oikeasti laihoja ei juuri katukuvassa näy, joten vähän oljenkorsista yrität nyt ottaa kiinni. Taidat olla laardivalas?

Vierailija
22/79 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vain en ymmärrä, miten kukaan päästää itseään löllövalaaksi. Jokainen kuitenkin näkee itsensä peilistä joka päivä, missä kohti tulee se ajatus, että ei muuta kuin antaa mennä vaan, vaikka en näytä edes ihmiseltä enää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/79 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja ketään muutahan ei pilkata.

Vierailija
24/79 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko se laulu tässä kohtaa: ” Trikoot on riskillä rumat...”

Vierailija
25/79 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä vain en ymmärrä, miten kukaan päästää itseään löllövalaaksi. Jokainen kuitenkin näkee itsensä peilistä joka päivä, missä kohti tulee se ajatus, että ei muuta kuin antaa mennä vaan, vaikka en näytä edes ihmiseltä enää?

Helpommin tässä kuviossa tulee se kohta, missä ei näe peilikuvaansa eikä voisi vähemmän piitata siitä, miltä näyttää, koska elämässä on paljon isompiakin ongelmia. Mulla se vaihe tuli kun äidillä oli leikattu parin kilon kasvain, iskä sairastui syöpään ja paras ystävä sairastui syöpään. 

Vierailija
26/79 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruman pläskin haukkuminen saa pläskin laihduttamaan.

Ei saa. se saa masentumaan ja säikkymään ihmisiä entistä enemmän. Haukkuminen on vain ja ainoastaan helevetin huonoa käytöstä.

Vierailija
27/79 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

niih kirjoitti:

Itsehän koen lyhyyteni (165cm) takia harva se päivä alenkatsomista ja naureskelua. Ja uskaltauduppa esimerkiksi joihinkin juhliin niin jäät auttamatta jalkoihin - "normaali"pituiset ja pitkät eivät edes vaivaudu katsomaan alaspäin vain törmäilevät surutta ja poistuvat paikalta pihahtamatta.

Nyt sinulla kyllä heittää päässä ja pahasti! :D

Olen 158 cm pitkä ja en ole ikinä kokenut tuollaista, päinvastoin.

Vierailija
28/79 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen katsonut ohjelmaa hengenvaarallisesti lihava. Monella ihmisellä se ahmiminen on addiktio. Lapsuudessa koettu trauma hoidetaan syömällä, kun ei muuta osata. Ruoka tuo lohtua. Maailmassa on niin paljon asioita mitkä koukuttaa, se että on ruokariippuvuus, se näkyy, koska ihminen ei enää hallitse elämäänsä. Peliriippuvuus ja alkoholismi ei aina näy ihmisestä, mutta moni ylipainoinen ei enää välitä tai jaksa suoriutua edes perushygieniasta. Se ei ole aina yksiselitteistä että miksi joku on lihava. Miksi joku syö on vähänkuin että miksi Jeppe juo?

Vierailija
29/79 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, laihat vastaavat tähän, että kyllä heitäkin arvostellaan kuivan kesän oraviksi, mutta siinä on aina mukana ihailua, miten onnistuukin olemaan noin hoikka.

Lihavuutta pidetään heikkoutena ja heikkoa on helppo kiusata.

On se silti kummallista, miten lihavasta, joka loukkaantuu nimittelystä, on ihan ok nimitellä hoikkaa pulkannaruksi tai luuksi, jonka perässä juoksee vain koirat. Itse en ole nimitellyt ketään.

Vierailija
30/79 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavuus ei ole kaunista. Ja eniten siitä kärsii juuri hän joka ahmii eikä osaa lopettaa. Häiriö joka vaatii hoitamista, ja lihava tietää varmasti miten kiloja lähtisi se tahdonvoima vain ei riitä. Monella se ruoka on kaveri yksinäisyyteen. Moni lakkaa välittämästä kunnes terveys on mennyt. Lihavuuden hoito ja ratkaisut eivät ole niin yksinkertaisia. Sääli on myös sairautta. Tai että ymmärtää ja mahdollistaa lihavan paapomisen. Olisiko sitten ratkaisu  "läskivero".

Vierailija
31/79 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressaantunut eläimet hyökkäilevät toistensa kimppuun, eikä ihminen ole poikkeus. Ihmisillä on kova tarve tuntea itsensä paremmaksi kuin joku muu, etenkin jos itsellä on jonkinlaista ärtymystä ja ahdinkoa. Lihavaa on helppo nälviä kun lihavuutta ei voi piilottaa ja siihen liittyy paljon negatiivisia mielleyhtymiä.

Vierailija
32/79 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylipaino on idiotismia.

Kuvittelepa mielessäsi huomattavan lihava, tupakoiva, voimakkaan tunnustuksellisen uskonnollinen, äänekäs persuliini!

Minkälaisia mielikuvia heräsi?

Rakastuitko?

Vai kävikö mielessä, edes hetkellisesti jotakin niin rumaa ja väkivaltaista, ettet ikinä kehtaisi julkisesti myöntään ajatelleesi mitään sellaista?

Aivan.

Tupakasta on hankala luopua ja liikakiloista on hankala päästä eroon, mutta mitäs läksit?

Ennakoiden on elämä paljon helpompaa, mutta osalle se nyt ei vaan sovi.

Vahvat pystyvät silti vielä pelastautumaan, siinä vaiheessa kun tajuvat tilanteensa.

Miten sinä toimit?

Sullotko lisää suklaata naamariisi tätä ketjua lukiessasi, vai olisitko valmis elämäntapamuutokseen?

Painan 100 kiloa.

En ole lihonut pitkään aikaan.

Syön kulutukseni mukaan ihan normaalisti. 🤔

Ei lihava välttämättä ahmi suklaata. Aivoja saa käyttää. Ulkonäkö ei kerro yhtään mitään ruokailutavoista.

Vierailija
33/79 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

niih kirjoitti:

Itsehän koen lyhyyteni (165cm) takia harva se päivä alenkatsomista ja naureskelua. Ja uskaltauduppa esimerkiksi joihinkin juhliin niin jäät auttamatta jalkoihin - "normaali"pituiset ja pitkät eivät edes vaivaudu katsomaan alaspäin vain törmäilevät surutta ja poistuvat paikalta pihahtamatta.

Nyt sinulla kyllä heittää päässä ja pahasti! :D

Olen 158 cm pitkä ja en ole ikinä kokenut tuollaista, päinvastoin.

Oletko mies ? Jos olet nainen niin tuon ymmärtää hyvin.

Vierailija
34/79 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole ikinä kuullut, että lihavaa olisi pilkattu tai arvosteltu päin naamaa. Takanapäin tietysti on, mutta niin on varmaan kaikkia muitakin. Itse kun olin nuorena melko laiha, sain kuulla usein päivittelyä aiheesta, päin naamaa siis. Ei tuntunut kivalta !

Vierailija
35/79 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helpommin tässä kuviossa tulee se kohta, missä ei näe peilikuvaansa eikä voisi vähemmän piitata siitä, miltä näyttää, koska elämässä on paljon isompiakin ongelmia. Mulla se vaihe tuli kun äidillä oli leikattu parin kilon kasvain, iskä sairastui syöpään ja paras ystävä sairastui syöpään. 

Minulle taas samantyyppisen tilanteen kohdalla kävi niin, että koin kuinka minun piti pitää vaatteeni vielä puhtaampia ja itseni oltava paremmassa fyysisessä kunnossa kun aiemmin. En ehkä peiliä kytännyt, mutta sairaan vieressä antaa itsensä ryytyä samaan pisteeseen, kun sairas, mutta itse kuitenkin terve, olisi ollut loukkaavaa heitä kohtaan. Kohta he olisivat joutuneet huolestumaan ehkä minusta ja se olisi kyllä ollut väärin heitä kohtaan.

Vierailija
36/79 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mussa ainakaan aiheuta... Ehkä se on ns helppo tapa pilkata? Jos täytyy osoittaa vihaa, niin lihavuus on ns turvallinen ja oikee tapa pilkata, aina voi vedota tyyliin terveys syihin vaikka tarkoitus ois aukoa päätään omasta pahasta olosta käsin...?? En tiedä, koska lihavuus ei mussa herätä oikee mitää erikoisiin fiiliksii..eikä mikää muukaan ulkonäkö asia.. Ihmiset on kaikki yksilöitä.

Vierailija
37/79 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole vielä kertaakaan elämässäni (ikää minulla 55 vuotta), etta olisin kuullut kenenkään pilkkaavan toista lihavaksi tai liian laihaksi, Ei edes selän takana. 

Voi olla, että olen niin ankara luonteeltani ja kurittaisin arvostelijan ja siksi ei kukaan urputa minun kuulteni mitään.

Olin jo lapsena sellainen, että jos näin että jotakin kiusataan koulussa ulkonäen ja tai muun syyn takia kävin kiusaajan kimppuun.

Olen hoikka mies, nuorena jopa laiha.

Ihan naiset ja miehet on v*ttuilleet päin naamaa

Sinua ei varmaan kohdeltu rasistisesti? Sitä ei siis tapahdu?

Vierailija
38/79 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihavuus ei ole kaunista. Ja eniten siitä kärsii juuri hän joka ahmii eikä osaa lopettaa. Häiriö joka vaatii hoitamista, ja lihava tietää varmasti miten kiloja lähtisi se tahdonvoima vain ei riitä. Monella se ruoka on kaveri yksinäisyyteen. Moni lakkaa välittämästä kunnes terveys on mennyt. Lihavuuden hoito ja ratkaisut eivät ole niin yksinkertaisia. Sääli on myös sairautta. Tai että ymmärtää ja mahdollistaa lihavan paapomisen. Olisiko sitten ratkaisu  "läskivero".

Monella ei ole mitään ihme syitä, vaan vuosien varrella niitä kiloja vaan on kertynyt. Milloin juomista, milloin herkuista, milloin liikumattomuudesta. Kun kiloja on tullut niin ihan normi ruualla säilyy ja pysyy lihavana. Kaikille, myös laihoille, elää miinus kaloreilla on vaikeaa. Laihojen ei vaan koskaan tarvitse, eikä ainakaan kuukausia putkeen.

Vierailija
39/79 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihaviahan juuri ei saa pilkata, mutta laihoja saa. Lihavuus on yhtäläillä oma syy kuin huono tyylitaju, mistä pilkataan myös. Lihavuus on yhtäläillä oma syy kuin vaikka typerä rahankäyttö, ja heitä arvostellaan yhtäläisesti. Miksi lihavaa ei saisi arvostella, kun se lihava voi syödä vähemmän kuin kuluttaa ja näin laihtua. Tyhmää ei saa pilkata, eikä esim syöpäpotilasta, mutta että lihava niitetään samaan kastiin on jo naurettavaa.

Vierailija
40/79 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva juoppoakaan ihailee. Juoppo tai syöppö, ihan sama asia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kolme