Miksi lihava on lainsuojaton, ja monet katsovat oikeudekseen pilkata heita?
Sillä jokainen ihminen on laulun arvoinen. Kun kaikki ihmiset eivät mahdu samaan muottiin. Miksi lihavuus aiheuttaa niin paljon inhoreaktioita?
Kommentit (79)
Kyllä kait kaikkia selkeästi valtavirrasta poikkeavia pilkataan... Esim. vammaisia matkitaan jne.
Ite oon läski ja enemmän koen sivuuttamista tai ohi katsomista kuin ihan suoraa pilkkaa.
Lihavuus antaa mielikuvan elämänhallinnan puutteesta
Lihavuus kuitenkin aika epämiellyttävän näköistä jos rehellisiä ollaan. Ja 98% tapauksista itse aiheutettua, korkeintaan 2% johtuu geeneistä/sairaudesta. 98% lihavista voisi olla hoikkia syömällä vähemmän. Joten kyllähän sitä vähän kummaksuu miksi tekee itsestään epämiellyttävän näköisen? Tosiasiassa kyse on riipuvuudesta, herkuilla/ahmimisella haetaan hyvää oloa kuten huumeesta koska jostain syystä ei elämästä muuten saa hyvää oloa.
Älä valehtele, eivät lihavat ole mitään lainsuojattomia. Jos rekka ajaa lihavan yli suojatiellä, niin yhtä lailla poliisi tapausta tutkiin niin lihavan kuin laihankin kohdalla.
Koska ihminen haluaa aina nousta laumassa päätä ylemmäksi muita. Jollain tavalla se pitää toteuttaa. Syitä löytyy kyllä.
En ole vielä kertaakaan elämässäni (ikää minulla 55 vuotta), etta olisin kuullut kenenkään pilkkaavan toista lihavaksi tai liian laihaksi, Ei edes selän takana.
Voi olla, että olen niin ankara luonteeltani ja kurittaisin arvostelijan ja siksi ei kukaan urputa minun kuulteni mitään.
Olin jo lapsena sellainen, että jos näin että jotakin kiusataan koulussa ulkonäen ja tai muun syyn takia kävin kiusaajan kimppuun.
Koska ällöttävä kasa lardia ja lihavuus kertoo ihmisen ahneudesta.
Ylipaino on idiotismia.
Kuvittelepa mielessäsi huomattavan lihava, tupakoiva, voimakkaan tunnustuksellisen uskonnollinen, äänekäs persuliini!
Minkälaisia mielikuvia heräsi?
Rakastuitko?
Vai kävikö mielessä, edes hetkellisesti jotakin niin rumaa ja väkivaltaista, ettet ikinä kehtaisi julkisesti myöntään ajatelleesi mitään sellaista?
Aivan.
Tupakasta on hankala luopua ja liikakiloista on hankala päästä eroon, mutta mitäs läksit?
Ennakoiden on elämä paljon helpompaa, mutta osalle se nyt ei vaan sovi.
Vahvat pystyvät silti vielä pelastautumaan, siinä vaiheessa kun tajuvat tilanteensa.
Miten sinä toimit?
Sullotko lisää suklaata naamariisi tätä ketjua lukiessasi, vai olisitko valmis elämäntapamuutokseen?
Vierailija kirjoitti:
Lihavuus kuitenkin aika epämiellyttävän näköistä jos rehellisiä ollaan. Ja 98% tapauksista itse aiheutettua, korkeintaan 2% johtuu geeneistä/sairaudesta. 98% lihavista voisi olla hoikkia syömällä vähemmän. Joten kyllähän sitä vähän kummaksuu miksi tekee itsestään epämiellyttävän näköisen? Tosiasiassa kyse on riipuvuudesta, herkuilla/ahmimisella haetaan hyvää oloa kuten huumeesta koska jostain syystä ei elämästä muuten saa hyvää oloa.
Puhumattakaan lisääntyneestä riskistä sairastua vakavasti (en viitsi luetella, tästä on ollut paljon juttuja jo).
Ei aivan noin. Yhtä lainsuojaton on lyhyt mies. Häntä saa pilkata surutta ja voi kysyä miksi niin?
Ihminen ei voi valita eikä vaikuttaa pituuteensa. Samassa perheessä , jossa on useita lapsia pituusero voi olla 20- 25cm. Voi olla, vaikka on sama isä. Naapurini synnytti aikoinaan kaksospojat ja heillä on aikuisena tuo 25cm pituusero.
Lihavuuteen voi sentään jotain vaikuttaa, mutta ei pituuteensa.
Minusta lyhyydestä pilkkaaminen on junttimaista, sivistymätöntä. Kuin myös on lihavuudesta pilkkaaminen.
Vaikka en ole itsekään ihan kukkakeppi, niin kyllä valitettavasti silmäni osuvat aina siihen jättiperseiseen, hehtoreisiseen ja ihraiseen eteenpäin keikkuvaan ihmiseen. En sano mitään, mutta mielessäni ajattelen hieman ikävästi. Olen pahoillani, mutta en voi ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Älä valehtele, eivät lihavat ole mitään lainsuojattomia. Jos rekka ajaa lihavan yli suojatiellä, niin yhtä lailla poliisi tapausta tutkiin niin lihavan kuin laihankin kohdalla.
Niin ja vaikka tutkittavaakin on enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Laihuuskin on epämiellyttävän näköistä jos rehellisiä ollaan. Ja 98% tapauksista itse aiheutettua, korkeintaan 2% johtuu geeneistä/sairaudesta. 98% laihoista voisi olla normaalimman näköisiä syömällä enemmän. Kaikkein paras on näiden äärilaitojen välimalli, eli normaali vartalo.
Ruman pläskin haukkuminen saa pläskin laihduttamaan.
Itsehillinnän puutteesta johtuva lihavuus ei ole ok.
Yleensä kaikkia normaalista poikkeavia vähintäänkin katsotaan pitkään. Yhtä lailla muut ulkonäöllisesti poikkeavat saavat paljon epäasiallista kohtelua osakseen. Lihavat eivät suinkaan ole ainoa kohderyhmä. Itselläni on ulospäin näkyvä vamma ja siitä olen joutunut kuulemaan koko ikäni ja sietämään ihmisten tuijotusta. Edes lääketiede ei pysty vammaani parantamaan. Lihavuudelle sentään pystyy tekemään itse jotain, jos tilanne ei miellytä.
Jokainen ihminen on laulun arvoinen??? Mikä ihmeen laulu nyt tähän läskeyteen kuuluu?
Ihan joka gramma siitä ylipainosta on mennyt etuhampaiden välistä vapaaehtoisesti. Katsoppa kuvia 80-luvulta. Ei siellä näy läskejä.
Tsemppaa kirjoitti:
Jokainen ihminen on laulun arvoinen??? Mikä ihmeen laulu nyt tähän läskeyteen kuuluu?
Ihan joka gramma siitä ylipainosta on mennyt etuhampaiden välistä vapaaehtoisesti. Katsoppa kuvia 80-luvulta. Ei siellä näy läskejä.
Hah! Kyllä 80-luvullakin oli ylipainoisia. Ei ehkä ihan yhtä paljon kuin nykyään, mutta ei ne silloinkaan olleet mikään harvinaisuus.
Itsehän koen lyhyyteni (165cm) takia harva se päivä alenkatsomista ja naureskelua. Ja uskaltauduppa esimerkiksi joihinkin juhliin niin jäät auttamatta jalkoihin - "normaali"pituiset ja pitkät eivät edes vaivaudu katsomaan alaspäin vain törmäilevät surutta ja poistuvat paikalta pihahtamatta.
Niinpä, laihat vastaavat tähän, että kyllä heitäkin arvostellaan kuivan kesän oraviksi, mutta siinä on aina mukana ihailua, miten onnistuukin olemaan noin hoikka.
Lihavuutta pidetään heikkoutena ja heikkoa on helppo kiusata.