Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei tule minusta äitiä vieläkään :(

Vierailija
31.07.2019 |

Sain taas keskenmenon. Se oli jo viides. Ikää on jo 39v ja mietin kannattaako enää edes yrittää.

Yritystä takana 18 vuotta ja tutkimukset on käyty. Hoitoihin ei päästä, kun ”ei ole vaikeuksia tulla raskaaksi”. En tiedä pääsisimmekö yksityiselle, mutta ei ole varaa. :(

Minusta tuntuu, että kaikki munasoluni ovat viallisia. En tiedä.

Lääkäri sanoi, että ”Muista, että tää ei oo sun vika”. Totesin vain, että ”Niin. Tää on vaan mun kehon vika”.

Tällä kertaa raskaus oli edennyt jo pidemmälle, kuin aiemmin, mutta ultrassa todettiin, että kehitys oli pysähtynyt rv 8+6.

Onko täällä yhtään kohtalotovereita? Ai edes niitä onnistumistarinoita?

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kohtalotoveri, mutta tiedän ihmisiä, joilla on keskenmenoja ja kohtukuolemia ja jotka ovat saaneet useammankin lapsen niiden jälkeen. Heitä kyllä tutkittiin ja otettiin selvää, mikä voisi aiheuttaa keskenmenot ja kohtukuolemat. Minä ainakin pyytäisin lääkäriä selvittämään, mikä voi olla keskenmenojen syynä.

Vierailija
2/53 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani puolestasi ja jaksamista. Ehkä ei kannata tänne edes ilmoitella, sehän on tiedossa että täällä on monenlaista kommentoijaa ja kaikki eivät todellakaan ole kovin fiksuja. Tunnen suurta myötähäpeää sellaisten kommentoijien puolesta :/ 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset on henkilökohtainen arvovalinta, ei perustarve, joten  niiden kuluista tulisikin vastata itse ja esim. lapsettomuuden ongelmat tulisi hoitaa yksityisellä. 

Vierailija
4/53 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritystä takana 18 vuotta ettekä ole saaneet kerrytettyä säästöjä että pääsisitte yksityiselle? Kannataako niitä lapsia sitten edes tehdä jos tuohonkaan ei ole varaa?

Vierailija
5/53 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskenmenoille voi olla syy. Pyydä tarkempia tutkimuksia! En muista sairauden nimeä mutta jokin verenhyytymiseen liittyvä juttu. Lisäksi mulla on ystäviä jotka saaneet lapsia 40- ja 42-vuotiaana, hoitojen avulla onnistuu myöhemminkin. Älä lannistu. Tuntuu tosi pahalta sun puolesta. Koita jaksaa. Toivon että asiat järjestyy ja saat vielä lapsen ❤️

Vierailija
6/53 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä odotat niiltä "hoidoilta" jos ne on hedelmöityshoitoja? Olen pahoillani puolestasi mutta sinulla ei ole ongelmia siellä hedelmöityspuolella. Ennemminkin pitäisi selvittää miksi nuin monta keskenmenoa. Jos elimistö ei pysty raskautta ylläpitämään niin ei siihen hedelmöityshoito auta.

Vierailija
7/53 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiksista ei tule äitiä ja se asia pitää vaan jossain kohtaa hyväksyä.

Vierailija
8/53 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole kohtalotoveri, mutta tiedän ihmisiä, joilla on keskenmenoja ja kohtukuolemia ja jotka ovat saaneet useammankin lapsen niiden jälkeen. Heitä kyllä tutkittiin ja otettiin selvää, mikä voisi aiheuttaa keskenmenot ja kohtukuolemat. Minä ainakin pyytäisin lääkäriä selvittämään, mikä voi olla keskenmenojen syynä.

Siis tiedossa on, että mulla on PCOS. Tutkimuksissa selvisi myös, että ovulaatio on vain 3-4 kertaa vuodessa. Kuukautiset tulee myös yhtä harvoin. Olen syönyt Teroluteja, mutta niitä ei saisi syödä yli 6kk. Olenkin yleensä saanut 3 tai 6kk ”kuurin” ja 6kk taukoa jne. Raskauden aikana niitä ei syödä.

Toinen munanjohdin oli ”tukossa”, mutta se aukesi aukiolotutkimuksen jälkeen ja sen jälkeen olenkin tullut raskaaksi.

Foolihappoa käytän, koska sen pitäisi ehkäistä keskenmenoja ja se myös auttaa sikiön selkärankaan tms.

Terolutien lisäksi en ole saanut mitään lääkkeitä.

Ylipainoa mulla on ja paino jojoilee 70-90 kilon välillä. Raskaaksi olen tullut aina, kun olen laihduttanut. Eli tällä on ainakin vaikutusta.

Tupakoinnin lopetin 9 vuotta sitten ja sitä ennen en tullutkaan raskaaksi, eli tällä on varmasti ollut vaikutusta myös.

Ap

Vierailija
9/53 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin sinulla ei ole vaikeuksia tulla raskaaksi, joten mitä ne hoidot auttaisi?

Vierailija
10/53 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pahoillani puolestasi ja jaksamista. Ehkä ei kannata tänne edes ilmoitella, sehän on tiedossa että täällä on monenlaista kommentoijaa ja kaikki eivät todellakaan ole kovin fiksuja. Tunnen suurta myötähäpeää sellaisten kommentoijien puolesta :/ 

Samat sanat täältä. Ihmiset ilmeisesti saa toteuttaa sadistisia piirteitään täällä, selvästi saavat iloa siitä että toiseen ihmiseen sattuu. Sairaita ihmisiä olemassa. Eikä mitään empatiakykyä.

Vierailija
11/53 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keltarauhashormonin käyttö alkuraskaudessa voi olla tarpeen. Itse käytin icsi hoidon jälkeen rv4-12 ja raskaus jatkui normaalisti. Itselläkin useita keskenmenoja taustalla.

Vierailija
12/53 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt en oikein ymmärrä, kuulostaa todella oudolle. Mikset ole ovulaatioinduktiohoidossa? Oletko hoitosuhteessa lapsettomuuskilinikalle?

Minullakin on pcos. Pääsin hoitoihin puolen vuoden yrittämisen jälkeen. Hoitojonon ajan (pari kk) söin teroluteja, hotosuhteessa aloitettiin heti Letrozolit eli OI-hoto kevyimmällä tavalla. Jos se ei olisi toiminut, oltaisiin siirrytty piikkeihin.

Vierailija
13/53 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis tiedossa on, että mulla on PCOS. Tutkimuksissa selvisi myös, että ovulaatio on vain 3-4 kertaa vuodessa. Kuukautiset tulee myös yhtä harvoin. Olen syönyt Teroluteja, mutta niitä ei saisi syödä yli 6kk. Olenkin yleensä saanut 3 tai 6kk ”kuurin” ja 6kk taukoa jne. Raskauden aikana niitä ei syödä.

Toinen munanjohdin oli ”tukossa”, mutta se aukesi aukiolotutkimuksen jälkeen ja sen jälkeen olenkin tullut raskaaksi.

Foolihappoa käytän, koska sen pitäisi ehkäistä keskenmenoja ja se myös auttaa sikiön selkärankaan tms.

Terolutien lisäksi en ole saanut mitään lääkkeitä.

Ylipainoa mulla on ja paino jojoilee 70-90 kilon välillä. Raskaaksi olen tullut aina, kun olen laihduttanut. Eli tällä on ainakin vaikutusta.

Tupakoinnin lopetin 9 vuotta sitten ja sitä ennen en tullutkaan raskaaksi, eli tällä on varmasti ollut vaikutusta myös.

Ap

Eli pcos on saanut hormonitoimintasi ihan sekaisin.

Karppaatko? Sitä käytetään maailmalla PCOS:n tehokkaana hoitomuotona.

Vierailija
14/53 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaadi niitä hoitoja. Alkionne täytyy tutkia, että nähdään voiko niistä saada mitään elinkelpoista aikaiseksi.

Näyttää kovasti siltä, että tarvitsette lahjamunasoluja.

Vierailija
15/53 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keltarauhashormonin käyttö alkuraskaudessa voi olla tarpeen. Itse käytin icsi hoidon jälkeen rv4-12 ja raskaus jatkui normaalisti. Itselläkin useita keskenmenoja taustalla.

Olen ymmärtänyt, että ongelmani liittyvätkin juuri keltarauhashormoniin, tai sen puutokseen. Juuri siihen tuo Terolut auttaa. Mutta sitä kun ei voi raskaana ollessa käyttää, niin onko joku vastaava valmiste? Täytyy varmaan soittaa lapsettomuuspolille tai lääkärille ja kysyä sieltä.

Kiitos tästä neuvosta! Uskon, että siitä on paljon apua ja se voi juuri olla se ratkaiseva juttu. :)

Ihana kuulla onnistumisista. Eli toivoa vielä on! :)

Ap

Vierailija
16/53 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin sinulla ei ole vaikeuksia tulla raskaaksi, joten mitä ne hoidot auttaisi?

Hoidot auttaisi siinä mielessä että nähtäisiin munasolujen, siittiöiden ja alkioiden kunto, keskenmeno kun voi johtua myös niiden huonosta laadusta..

Vierailija
17/53 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis en ymmärrä, että mikset ole aktiivisessa hoidossa, vaan odottelette niitä 3-4 sattumanvaraista vuosittaista kertaa, jolloin raskaus voi alkaa sen sijaan, että ovulaatio buustattaisiin kuukausittaiseksi/menisit IVF:ään. Onhan siinä nyt aika iso ero, että mahdollisuuksia on 2 tai 4 vuodessa tai sitten se 12.

Vierailija
18/53 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottanut paineita koska ikää oli. Ajattelin että se on tässä. Yllätysraskaus ja ensimmäinen yli 40 v. Kiitollisuudella otin vastaan mutta miehelle oli paha paikka.

Vierailija
19/53 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän julkiselle pääsee hoitoihin vuoden yrittämisen jälkeen. Sitä paitsi onhan sinulla "vaikeuksia tulla raskaaksi", koska sinulla on hedelmällisyyteen vaikuttava sairaus ja ovuloit harvoin. Ymmärtääkseni keskenmenojen syytä aletaan tutkia kolmen keskenmenon jälkeen. Kuulostaa oudolta toiminnalta. Sanon tämän siksi, että kannattaa nyt vaatia niitä hoitoja, joita sinulle kuuluisi.

Vierailija
20/53 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on 18 vuotta yrittänyt ja sinä aikana tullut raskaaksi vain viisi kertaa niin kyllä todellakin on vaikeuksia tulla raskaaksi. Vaadi hoitoja, sinun aikasi tässä asiassa alkaa käydä vähiin.