Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä Antti Holman "Auta Antti" -podcastissa viehättää?

Vierailija
30.07.2019 |

Kuuntelin kokeeksi pari jaksoa.
Ei pudonnut minulle.
Mutta kysynkin, mikä sinusta oli niin hauskaa ja koukuttavaa?

Voin paljastaa myöhemmin, mitä ajattelin koko sarjasta.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on jotenkin intiimi tunnelma. Tuntuu, että Antti puhuu juuri meille, sarjan kuuntelijoille, joka on hyvin pieni joukko (tiedän siis kyllä sen, että Auta Antti on yksi Suomen suosituimmista podcasteista, mutta kuvailen nyt sitä tunnetta). Antti puhuu tosi rehellisesti ja suoraan, ja hänellä on elämänkokemusta sekä hankittua taitoa eritellä asioita. Antti on hauska ja hänellä on miellyttävä puheääni. Podcastissa myös käsitellään isojakin asioita. Itkin, kun kuuntelin kuolema-jaksoa, tosin osittain myös siksi, että jaksossa haastateltu syöpään kuoleva Roni oli nuoruudessa kaverini.

Vierailija
2/33 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, sitä on vaan jotenkin mukava kuunnella. En nyt älyttömän koukuttavaksi sanoisi, mutta ihan mielelläni kuuntelin. Tykkään sen äänestä ja ne ”älä kirjoita viestiä jossa lukee esimerkiksi....” on saanut mut yleensä nauramaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, kiitti kommenteista.

Minulla kai on aina ollut työkavereina homoja, joten minusta Antin jutut on sellaista 'homohuumoria'. Eli tuo suorasukaisuus ja nasevat läpät, joista moni tuntuu tykkäävän, on minun korvaani sellaisia, joita joku työkaverinikin voisi letkautella. Minusta Antilla on siis paljon sellaista 'homoläppää'.

Sisällöllisesti taas minusta jutut olivat kyllä nokkelia ja analyyttisiäkin - pidän siis Holmaa kyllä lahjakkuutena, mutta ainakin ne jaksot, jotka itse kuuntelin, eivät tuoneet johonkin asiaan mitään sellaista, mitä en olisi jo tällä keski-ikäistyvän elämänkokemuksella ajatellut. Ehkä siis joku 20-35v., joka ei ole jotakin asiaa ennen päässään ruotinut, saattaa siten kuulla Antilta jotain tosi freesiä ajatusta?

Olen siis itse kriittinen kuuntelija siinä mielessä, että odotan, että podcast herättää ajatuksia, sellaista, mitä en ole aiemmin tullut ajatelleeksi. Tällaisia podcasteja kyllä on.

ap

Vierailija
4/33 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se sarja ole erityisen hahhah-hauska, eikä siinä olekaan kyse siitä. Mukava tunnelma, rauhoittava ääni. Älykäs ja monenlaisia asioita elämässään kokenut mies tarinoi, sitä on kiva kuunnella. Antti Holma on virkistävän rehellinen, ja kertoo avoimesti monista peloistaan. Olen saanut sarjasta uudenlaisia näkökulmia elämään, ja saanut jonkinlaista rauhaa tehdä asioita omalla tavallani.

Vierailija
5/33 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama kuin ap.lla. En ole päässyt noihin podcasteihin kiinni, koska niissä Antti on roolissa ( mielestäni).

Sen sijaan haastatteluistaan tykkään kovasti ja Novan aamussakin oli hyvä.

Ja se ohjelmansa Maastamuuttajat oli ihan huippu🤗Tulisipa siihen jatkoa.

Vierailija
6/33 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tässä todennäköisesti puhutaankin tästä Auta Antti podcastista, jonka löysin täysin sattumalta pari viikkoa sitten ja jonka jokaisen jakson olen jo kuunnellut ja hyviksi todennut, niin silti Holman parempi podcast on Radio Sodoma, joka löytyy Yle Areenasta. Onneksi tuossa Auta Antti ohjelmassa kertoi, että seuraavana on listalla on toinen tuotantokausi Radio Sodomaan. Odotan innolla

M48

Vierailija
7/33 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellä jo mainittujen seikkojen lisäksi minuun uppoaa Antin (välillä sarkastinen) huumorintaju, verbaaliakrobatia ja teeskentelemättömyys. Hän ei vedä mitään roolia vaan on rehellisesti oma itsensä, hyvine ja huonoine puolineen.

Vierailija
8/33 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sellainen lämminhenkinen utopia tämänhetkisen dystopiaylitarjonnan keskellä. Rauhallisella äänellä puhuva New Yorkissa asuva suomalainen ukkomies vastailee pieniin ja suuriin kysymyksiin juuri niin järkevästi kuin ihannemaailmassa toivoisi kaikkien vastaavan. Ja samalla tekee sen viihdyttävällä, lempeällä ja hauskalla tavalla. Siinä on jotain lohdullista kaiken lohduttomuuden keskellä.

Vierailija
9/33 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko tämä nyt kehu vai ei, mutta keväällä elin ihan hirvittävän rankkaa elämänvaihetta ja tuo Auta Antin kuunteleminen oli suunnilleen ainoa joka rauhoitti iltaisin niin paljon että pystyin nukahtamaan. Käytin sitä siis unilääkkeenä :D En tiedä mikä siinä teki sen rauhoittavan vaikutuksen.

Vierailija
10/33 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maastamuuttajat oli pääsääntöisesti kauhea. Itseään esitteli hyvä ettei vehkeitään

Vierailija
11/33 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.seiska.fi/Uutiset/Antti-Holmalta-rohkea-paljastus-seksielam…

Tässähän sen taas näkee miten sivistyneestä ja fiksusta tapauksesta on kyse... eiku!

Vierailija
12/33 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko tämä nyt kehu vai ei, mutta keväällä elin ihan hirvittävän rankkaa elämänvaihetta ja tuo Auta Antin kuunteleminen oli suunnilleen ainoa joka rauhoitti iltaisin niin paljon että pystyin nukahtamaan. Käytin sitä siis unilääkkeenä :D En tiedä mikä siinä teki sen rauhoittavan vaikutuksen.

Minäkin olen käyttänyt nukahtamiseen monet kerrat! Olen kuunnellut jaksot muutenkin pariin kertaan, ja unilääkkeenä jaksoja sieltä täältä. Tekisipä Antti lisää podcasteja.

Vierailija
13/33 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässähän sen taas näkee miten sivistyneestä ja fiksusta tapauksesta on kyse... eiku!

Mitäs pahaa tässä nyt sitten oli?

Vierailija
14/33 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No huhhuh!

Vierailija
15/33 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok, kiitti kommenteista.

Minulla kai on aina ollut työkavereina homoja, joten minusta Antin jutut on sellaista 'homohuumoria'. Eli tuo suorasukaisuus ja nasevat läpät, joista moni tuntuu tykkäävän, on minun korvaani sellaisia, joita joku työkaverinikin voisi letkautella. Minusta Antilla on siis paljon sellaista 'homoläppää'.

Sisällöllisesti taas minusta jutut olivat kyllä nokkelia ja analyyttisiäkin - pidän siis Holmaa kyllä lahjakkuutena, mutta ainakin ne jaksot, jotka itse kuuntelin, eivät tuoneet johonkin asiaan mitään sellaista, mitä en olisi jo tällä keski-ikäistyvän elämänkokemuksella ajatellut. Ehkä siis joku 20-35v., joka ei ole jotakin asiaa ennen päässään ruotinut, saattaa siten kuulla Antilta jotain tosi freesiä ajatusta?

Olen siis itse kriittinen kuuntelija siinä mielessä, että odotan, että podcast herättää ajatuksia, sellaista, mitä en ole aiemmin tullut ajatelleeksi. Tällaisia podcasteja kyllä on.

ap

Kovin olet pinnallisesti Antin podcastia kuunnellut, jos vain ne "homoläpät" ovat mieleesi jääneet, niitä kun ei mielestäni edes erityisen paljoa tuossa podcastissa ole, ei ainakaan liikaa.

Itse olin ravintola-alalla liki parikymmentä vuotta hommissa siihen aikaan, kun mieskyyppareista lähes kaikki olivat homoja. Olen siis oppinut tuntemaan satoja eri homoja ja voin sanoa, että heissä on samallalailla täysin erilaisia ihmisiä, kuin meissä heteroissakin. Jotkut olivat erittäin suorasukaisia ja viljelivät surutta sitä "homohuumoria". Oli kuitenkin paljon myös heitäkin, jotka eivät tuoneet homouttaan julki mitenkään ja kaikkea sitä väliltä. 

Holma toki viljelee hinaajahuumoria, mutta ei mielestäni liikaa, eikä ainakaan häiritsevästi. Itse en mahdu lähimainkaan tuohon määrittelemääsi 20-35 vuoden ikähaarukkaan, vaan olen jo reilusti yli viiskymppinen lihaa syövä heteromies ja minusta tuo Holman podcast on aivan mainio. En tiedä, mitä freesejä ajatuksia sinun mielestäsi podcasteista pitäisi löytyä, mutta jos nyt vertaa tuota Holman podcastia muihin tuon Radio playn tuotoksiin, niin nouseehan se nyt ihan ylivoimaisesti sen muun kuttaperkan yläpuolelle, mitä tuo Radio Play on täynnänsä. 

Olen itse puheohjelmien suurkuluttaja (musiikkiohjelmia en ole kuunnellut enää vuosikausiin lainkaan) ja tongin Yle Areenaa todella aktiivisesti ihan jatkuvasti ja kuuntelen sieltä hyvin laajasti kaikkea ajankohtaisohjelmista kuttuuriin ja draamasta asiaohjelmiin, mutta Yle Areenan ulkopuolisista ohjelmista  tuo Auta Antti on ainoa, jota olen jaksanut kuunnella yhtä jaksoa enempää. Holman podcasteista olen kuunnellut kaikki jaksot ja pitänyt niistä ihan jokaisesta.

t: keski-ikäinen lihaa syövä heteromies.

Vierailija
16/33 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras

Vierailija
17/33 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok, kiitti kommenteista.

ap

Homoläppää?

Ei seksuaalinen suuntauminen läpän heitosta tule ilmi.

Vierailija
18/33 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että Holma on murjaissut vitsin ja sitten se toistetaan Seiskaan kuin hän olisi sen kirjaimellisesti tarkoittanut.

Vierailija
19/33 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok, kiitti kommenteista.

ap

Homoläppää?

Ei seksuaalinen suuntauminen läpän heitosta tule ilmi.

Hohhoijaa. Ei siitä ollut kyse.

Vierailija
20/33 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että Holma on murjaissut vitsin ja sitten se toistetaan Seiskaan kuin hän olisi sen kirjaimellisesti tarkoittanut.

Kirjamellisesti? Kaikki tajusi kyllä että se oli vitsi, mutta tuollainen ei ole lainkaan siistiä huumoria.