Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käytättekö korvatulppia festareilla tai bändiesitystä katsoessa?

Vierailija
30.07.2019 |

Jos niin millaiset olisi hyvät.
Tänä viikonloppuna tarkoitus lähteä ensimmäisille festareille. Rockmusiikkipitoinen tarjonta.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän apteekista ostettuja konsertteihin tarkoitettuja korvatulppia.

Vierailija
22/44 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän. Olen itse muusikko, ja soitan kahdessakin orkesterissa. 

Vain tyhmä ei suojaa kuuloaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän. Vuosia sitten kaverit nauroivat sen takia minulle. Hohhoijaa. Kiva saada tinnitus!

Välillä olisin leffassakin kaivannut korvatulppia, mutta aina ne unohtuu. Kerran soi korvissa leffan jälkeen. Laitoin palautetta teatteriin, mutta vastaus oli liirumlaarumia. En tajua, miksi leffoissa on äänet niin kovalla.

Poikaystäväni sai pari vuotta sitten tinnituksen (ei leffasta) ja se on ollut hänelle tosi kova pala hyväksyä.

Vierailija
24/44 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Teetetyt omaan korvaan sopivat mihin on semmosia vaihto "nappuloita" joita vaihtelen vähän sen mukaan missä olen ja millaista suojausta tarvii.

Vierailija
25/44 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän. Samoin elokuvateatterissa ja yökerhossa jos käyn. Mulla sattuu korviin kovat äänet ja töissä korvat joutuvat jo kovalle rasitukselle. Töissäkin käytän toisinaan, mutta se ei ole mahdollista.

Mulla on ihan sellaisia perus mitkä ensin pyöritellään sormissa ja sitten tungetaan korvaan. Töissä on sellaset joulukuusen malliset, mutta niistä tulee pitkään käytettynä korvan pinta kipeäksi.

Vierailija
26/44 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisön puolella riippuu keikkapaikasta ja bändistä. Itse kun olen lavalla niin käytän aina tulppia. (perus apteekista saatavia pyöreäpäisiä).

Vierailija
27/44 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän. Vuosia sitten kaverit nauroivat sen takia minulle. Hohhoijaa. Kiva saada tinnitus!

Välillä olisin leffassakin kaivannut korvatulppia, mutta aina ne unohtuu. Kerran soi korvissa leffan jälkeen. Laitoin palautetta teatteriin, mutta vastaus oli liirumlaarumia. En tajua, miksi leffoissa on äänet niin kovalla.

Poikaystäväni sai pari vuotta sitten tinnituksen (ei leffasta) ja se on ollut hänelle tosi kova pala hyväksyä.

Mulla nyt 3 vuotta ollut, sain alle tunnissa yökerhossa :(. On ollut elämäni pahimpia asioita hyväksyä. Että kaikki muut ovat ok mutta minä sain sen? Että miljoonat ihmiset käyvät yökerhoissa eivätkä saa tinnitusta mutta minä sain? Että lähdin sinä iltana ulos vaikka en halunnut ja sain palkaksi pysyvän vamman jota kuuntelen vielä 50 vuotta...? On todella kova hinta muutamasta tanssista.

Tästä jäi myös yliherkkyys ääniin ja tosiaan leffateattereissa on äänet aivan järkyttävän kovalla...

Tsemppiä siis poikaystävällesi ja muille kohtalotovereille.

Vierailija
28/44 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän, jos olen kovin lähellä kajareita. Jäi traumat ja vaikutti kuuloon kun olin teininä festareilla eturivissä ilman minkäänlaista kuulonsuojausta. Juurikin sellaisia silikonisia joulukuusenmallisia :D

Vierailija
29/44 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ostaa korvatulppia ja pitää aina muutamat korvatulpat varalta autoissa vaikkapa ensiapulaukussa niin on muutamat korvatulpat aina mukana.

Itselle kerran kävi niin että pidin korvatulppia omassa autossani ja sitten kun kerran meninkin toisella autolla keikalle niin korvatulpat unohtui, noh muutaman kilometrin kerkesin ajaa kunnes muistin ja jouduin palata takaisin korvatulppia hakemaan.

Jos omat lapset kulkevat wiihteellä kuten keikoilla ja yökerhoissa niin kannattaa ostaa heille lahjaksi korvatulpat. Oma-aloitteisesti eivät 18-20 vuotiaat korvatulppia tajua ostaa. Kun kerran pitää korvatulppia konsertissa niin mieli tekee pitää niitä myös jatkossa.

Vierailija
30/44 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musiikkikaupasta olen ostanut erilaisia. Aina laukussa mukana. Käytän myös leffassa ja jopa imuroidessa.

Vierailija
31/44 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musiikkikaupasta olen ostanut erilaisia. Aina laukussa mukana. Käytän myös leffassa ja jopa imuroidessa.

Mulla on ollut lompakossa pieneen minigrippusiin sujautettuna aina yhdet korvatulpat. Yllättävän usein korvatulpille löytyy tarvetta. Monesti kun jonnekin menee niin huomaa että täällä tarvisi kuulosuojausta. Viikonloppuisinkin kun kaverien kanssa tuli kuljettua niin musiikkia soittivat autoissa ja kämpillä aivan liian lujaa: ihan kuin tarkoituksena olisi esittää kovista kuuntelemalla mahdollisimman lujalla. Vaikkei mitään ääniyliherkkyyttä minulla ole niin huomattavasti mukavempaa olla kun metelissä pitää korvatulppia.

Vierailija
32/44 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi olla rikollista panna äänenvoimakkuus esityksissä niin kovalle, että sitä vastaan pitää suojautua!!!

Vierailija
33/44 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulpat on vain nössöille..

Sun suosikkisana vanhana on sitten "mitä". Oma moka.

Vierailija
34/44 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä 2000-luvun alkuvuosina oli pakko käyttää. Nykyään äänitekniikka on kehittynyt tai kuuloni heikentynyt niin, että lähellä lavaa tai kaiutintornejakin melu pysyy siedettävällä tasolla eikä tulppia yleensä tarvitse.

Vierailija
35/44 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina. Nimeä en muista, mutta keltaisia, joita saa apteekeista.

Eniten kauhistuttaa se, että pieniä lapsia, jopa vauvoja, viedään esimerkiksi urheilukatsomoihin, vaikka niissäkin on nykyään aivain hirvittävä meteli.

Vierailija
36/44 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Englannin kuuntelu meni vähän poskelleen lukion kolmannella, ja tajusin kuuloni jo heikentynee ja tinnituksen olevan jatkuvaa. Korvatulpat on mukana aina keikoilla, mutta ilokseni äänenvoimakkuudet klubi- ja salikeikoilla vaikuttaisi myös laskeneen.

Vierailija
37/44 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi olla rikollista panna äänenvoimakkuus esityksissä niin kovalle, että sitä vastaan pitää suojautua!!!

Suomessa ministeriön määräys on että desibelien maksimimäärä konserteissa on 115 desibeliä. Tuo järkyttävän korkea ja raja pitäisi laskea 95-100 desibelin välille.

Ja on vastuutonta että tapahtumissa ei edes juurikaan korvatulppia tarjota tai myydä. Laki pitäisi olla sellainen että jos konsertin/yökerhon desibelimäärä ylittää 90 db niin korvatulppien myynnin järjestäminen pitäisi olla pakollista tai toimipaikalle voitaisiin määrätä sakko.

Samalla tavalla kun alkoholitarkastajat kiertelevät tarkistamassa alkoholilupia niin voisivat samalla mittailla desibelimittareilla konserttipaikkojen melutasoja.

Vierailija
38/44 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulpat on vain nössöille..

Sun suosikkisana vanhana on sitten "mitä". Oma moka.

Juuri tuollaiset asenteet joissa pidetään kuuloaansuojaavia nössöinä ovat oikeastikin vaarallisia arvoja. Edelleen itsekin kuulen silloin tällöin kovistelijoiden suusta pilkkaa korvatulppien käytön takia keikoilla. Korvatulppien käyttö keikoilla pitäisi olla itsestäänselvyys.

Nuoria voisi ihan kouluissakin valistaa kuulonsuojaamisesta etenkin lukio- ja ammattikouluikäisiä. Kouluissa voitaisiin vaikka vuosittain jakaa kaikille 18-vuotiaille parit korvatulpat. Tällä olisi kansanterveydelle positiivisia vaikutuksia.

Vierailija
39/44 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elokuvissa käytän niitä keltaisia.

Vierailija
40/44 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronapandemian aikana oli jotenkin huvittavaa ja vastuutontakin että konserttipaikkojen ovella oli kyllä maskikehotuksia mutta ei korvatulppakehotuksia.