Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yksinäinen nainen ja omakotitalon rakennuttaminen avaimet käteen -idealla

yksineläjä ja omakotitalo avaimet käteen
30.07.2019 |

Löytyykö palstalta ketään, joka olisi yksinelävänä naisena /miehenä rakennuttanut omakotitalon avaimet käteen -periaatteella? Miten selvisitte henkisesti ja rahallisesti? Mitä ongelmia ilmaantui? Mikä sujui paremmin kuin osasitte odottaa? Millainen lopputulos ja millainen elämänne nyt on?

Suunnittelen ja pohdin asiaa vakavasti, joten olisi mielenkiintoista kuulla kokemuksia. Kiitos jo etukäteen vastauksista, asiallisista, pyydän.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan perus Älvsbyhusin olen rakennuttanut. Mulla oli enenn pieni mummonmökki, mutta kun siitä löytyi kosteusvaurion lisäksi vakava perustusvika, niin että talo tulisi kallistumaan yhä enemmän, oli selvää ettei sitä tölliä kannata kunnostaa. Tontti sen sijaan oli aivan loistava joten vanha tölli purkuun ja uusi tilalle. 

Yksin asuvana minulla ei ollut varaa mihinkään unelmataloihin, vaikka suht hyvä palkka it-alalla onkin. Se oli suunnilleen että pienintä, halvinta ja vaivattominta mitä avaimet käteen saa. 75 neliöinen Älvsbytalojen malli sitten tuli valittua. Eipä siinä prosessissa mitään ihmeempää vaikeutta ollut, kun oli tosiaan avaimet käteen ja tonttini on kaava-alueen ulkopuolella eli ei ollut sellaisia tiukkoja vaatimuksia kuin kaava-alueilla joskus on että tyyliin katon värit ja muodotkin on määrätty että mitä saa rakentaa. 

Voin minäkin suositella, hyviä taloja jonka ammattilaisetkin tietää, joillain ennakkoasenteita tai haukkuvat kun esim. otettu tuttuja tekemään hommia (päin peetä) ja sitten syytetään valmistajaa. On nykyään ainakin teknisesti hyvä ja edulliset asumiskulut, ei näytä kivilinnalta mutta hyvä perustalo. Käsittääkseni myös hinta pitää, ainoat on sitten ne budjetissa mitkä ei kuulu valmistajalle, sanoisin että +40.000 saa ainakin vähintään varata talon päälle. Kastellia en ostaisi ikinä. Tulee älvsby vielä meillekin, kiva asua huolettomasti ja ei tarvii lopun ikää olla veloissa, jää muuhunkin rahaa. Kelpaahan nuo ruotsalaisillekin ja Norjassa.

Edustajan puhe.

Vierailija
22/23 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En missään tapauksessa suosittele Älvsby taloa. Lue netistä lisää. Ei ikinä. Kysy mieluummin, vaikka Teijo talojen tarjousta, tuskin hinnassa paljon eroa, mutta laadussa on.

Valmistalon pysytyksestä en tosin itse käyttäisi sanaa "rakennuttaminen", se talo on rakennettu jo tehtaalla ja jäljellä on pystytys.

Itse ottaisin hyvän rakennusmestarin ja kävisin asioita sellaisen kanssa lävitse. Hän olisi se vastuussa oleva osapuoli ja palkkaisi ihmiset tekemään asiat. Paperit kaikki kuntoon ennen projektin alkua, jotta tiedetään missä hintaluokassa pysytään. Toki kalliimmaksi tulee, kuin nämä Älvsby "talot". On muuten tosi rumakin tuo. Ärsyttää, kun omalle tielle tuli kaksi noita, laskevat alueen hintatasoa.

Ai että on läpinäkyviä nämä talovalmistajien omat mainosmiehet. Juuri tällaisten kommenttien takia en ostaisi ainakaan Älvsbyltä (aiempi mainostaja) tai Teijotalolta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virosta voi kuulemma tilata taloja halvalla. Tuovat suoraan pihaan.