Merkkilaukku ei vaan sovi kaikille!
En vaan ymmärrä sitä että merkkilaukun luullaan luovan yleisilmeeseen statusta. Kornia suorastaan katsoa laukkuja keikkumassa olalla, sellaisilla ihmisillä jotka ei muutenkaan tule toimeen. Elävät tuilla, tai ovat tuilla elävien jälkikasvua. Oli ne sitten aitoja tai feikkilaukkuja. Yritetään niin kovasti olla jotain muuta mitä on se oikea elämä. Suorastaan naurettavaa katsoa pissiksillä Chaneleita ja LV laukkuja, saati Celineä tms. Menee okay lapsellisuudenkin piikkiin. Mutta nämä naikkoset joille ei vaan koko muuhun tyyliin sovi parin tonnin laukku. Feikki vielä naurettavampaa.
Kommentit (25)
Tuliko nyt paha mieli kun et voi enää signaloida merkkilaukulla että olet kaikkia muita rikkaampi ja parempi?
Naurettavia ne on ihan kenellä tahansa.
Itselläni on kaunis, ajaton, laukku, paksua nahkaa. Tehty kestämään vaikka loppuelämä.
En ole maksanut extraa siitä että mainostan tiettyä merkkiä, joten maksoin laukusta alle 100€.
Itellä muutaman satkun hyvä nahkalaukkun, mutta mitä se minua haittaa mitä muut käyttää ja mitä niistä maksanut. Oisko oma elämä ja keskittykään omiin touhuihinne.
Itse koen merkkilaukut jotenkin "noloina". Olen 31 vuotias perheellinen nainen. Voisin halutessani ostaa vaikka samantien muutaman kalliin merkkilaukun, eikä se taloudellisesti näkyisi arjessani. Mutta en tee niin. Koen merkkilaukut jotenkin "noloina" ja sellaisina "kattokaapa mitä mulla on". Ja lopulta kyse on vaan laukusta. Itsellä on ihan perus citymarketin joku alennuksessa ollut käsilaukku, joka ajaa asiansa hyvin. Haluan vielä sanoa, että olen kuitenkin "naisellinen nainen" ja toki pidän käsilaukuista ja muutenkin tykkään, että ulkonäkö on huoliteltu. Omalla kohdallani huoliteltu ulkonäkö tarkoitttaa kevyttä meikkiä (ripsiväriä hieman), hiukset harjattu ja ihan perusvaatteet päällä.
Mutta toki jokaisella on oikeus tehdä niinkuin itse haluaa! Kaikkea ei onneksi edes tarvitse ymmärtää ;)
samaa settiä kun reilusti ylipainoinen yrittää ettiä lidlistä sopivaa heidi klum-malliston mekkoa .
Ne on noloja kaikilla. Rumia mainostauluja eivätkä välttämättä edes laadukkaita.
Mulla on Michael Kors -merkkilaukku. Se onkin ainoa kallis asusteeni. Ei mulla ole mitään väliä sille, pitääkö joku mun laukkua typeränä ostoksena tai jopa feikkinä. Mä kuitenkin tykkään itse<3
Mä kannan Lidlin kassia ylpeänä ja pystyssä päin! Mua pukee se.
Kylläpä kanatarha taas kaakottaa ja pörhistelee. Eivät ymmärrä, että ns. merkkilaukkujakin monenlaisia ja monen hintaisia. Jopa mammojen kauhistelema Kånken on merkkituote! Repikää siitä.
Omasta mielestä ruskeahko Vuittoni sopii muuten tosi yksinkertaiseen asuun usein kivasti. Haluaisin vastaavan laukun vain ulkonäön takia, rahallisesti hinta on kuitenkin hieman överi. Ostan sellaisen sitten, kun mulla on varaa yleisesti sellaisiin laukkuihin.
Ei silti kiinnosta, mitä muut tekee. Nykyään on ihan normaalia, että teineilläkin on iskän ostamia merkkitavaroita ja iphonet. Näin on aina ollut, varaa vain on nykyään enemmän.
Toki jos näen homssuisen ihmisen, jolla on ökykallis puhelin tai laukku, tulee automaattisesti mieleen elämänhallinnan ongelmat. Statusta ei voi oikein ilmentää yhdellä esineellä, vaan koko olemuksen täytyy olla siisti. Laukulla ei ole edes väliä.
Ainoastaan Suomessa voidaan saada aikaiseksi keskustelu, jossa mammat kilvan kertovat miten vähän laittavat aikaa ja rahaa mihinkään ulkonäköön liittyvään. "Oman käsilaukkuni ostin 24v sitten hämeenlinnalaiselta kirpputorilta. Olen kuitenkin tosi naisellinen ja nätti, peseydyn järvivedessä ja meikkinä käytän koivun mahlaa." No tosi hienoa, sata yläpeukkua tälle.
Ajatteletteko oikeasti olevanne jotenkin parempia? Sama ilmiö kun merkkilaukkuja ostavilla teineillä, luullaan että ollaan muiden yläpuolella. Omasta mielestäni merkkilaukut eivät myöskään ole mikään yksi ja sama ryhmä, on eri merkkisiä ja eri näköisiä ja eri hintaisia tuotteita.
Mä olen ollut kassalla vuosia, enkä ole koskaan edes huomioinut kenenkään käsilaukkuja. Ei vaan kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ollut kassalla vuosia, enkä ole koskaan edes huomioinut kenenkään käsilaukkuja. Ei vaan kiinnosta.
Luuletko että niitä laukkuja ostetaan kaupan kassan takia? Itse rakastan kauniita laukkuja, ja minulla on kaapissa yksi hyvin arvokas laukku, jonka ostin itselleni aikoinaan valmistujaislahjaksi. Laukkua en ole montaa kertaa käyttänyt, eikä minua kiinnosta kuka sen näkee. Laukku ei ole myöskään koskaan näkynyt somessa. Ostin laukun, koska se oli minulle tärkeä ja saan siitä enemmän iloa kun vaikkapa korusta. Ihan itseä varten. Jos ei laukuista tykkää niin tätä on ehkä vaikea ymmärtää, mutta jollekin ne laukut voi olla vaikkapa harrastus siinä missä jollekin taide.
Tosiasia on se, että cittarin yms, tekonahkalaukut on useimmiten rumia. Ihmisillä näkee todella rumia laukkuja, tekonahkaa, joissa rumia kömpelöitä vetoketjuja tai muuta kömplöä. Kyllähän ne kantopusseina menevät, mutta eivät silmää ilahduta. Merkkilaukut tai kalliimmat laukut ovat usein kauniita. Ja vaikka merkkilaukuissakin on tekonahkaisia, eivät ne näytä ja haise kiinatavaroilta. Sama ongelma on kengissä.
En ole teinipissis vaan aikuinen nainen, joka on jo kymmeniä vuosia ihmetellyt miten rumaa tavaraa Suomeen maahantuodaan.
No jaa, itseäni ei kiinnosta yhtään mihin muut rahansa laittavat ja millaisia laukkuja käyttävät.
Itse en kuitenkaan halua sellaisia missä on joku merkki selvästi näkyvissä enkä huomiota herättävän kalliita laukkuja, vaikka varaa olisikin. Rahalla pröystäily on mautonta nousukkaiden touhua, opetti jo vanhemmat kotona, ja itsekin olen sillä linjalla että laadukasta mutta hillittyä, ei sellaista mikä huutaa katsokaa minua, minulla on rahaa!
Voi vttu, laukku on tuolle yhelle jumalasta seuraava...en voi mitään, nauru pääsi, kun luin.😂
Olin nuorempana materialistinen nainen ja tuhlasin tällaiseen paskaan aika montakin tonnia. Kankkulan kaivoon ne menivät.
Siinä 28-29 ikävuoden kohdalla alkoi pikkuhiljaa valjeta, että ainoaa oikeaa "statusta" on esim. isot asuinneliöt jossain hyvällä sijainnilla Helsingissä.
Ja sitä varten ei riitäkään enää pelkkä kova duuni vaan pitää myös olla todella paljon kekseliäisyyttä ja tuuria, jos ei ole syntynyt varakkaaksi. Statusta on sellainen jota vain erittäin harva voi saada, kuten vaikka 170m2 jugend-kattohuoneisto jostain Kaivopuistosta.
Joku helkutin laukku tai kengät eivät ole mitään "statusta". Niitä saa pikavipillä kuka tahansa narkkaripissis. Ei se täten siis edes ole mikään saavutus. Minunkaltaisille hölmöillehän niitä valitettavasti "markkinoidaan", sekä kiinalaisille nouseville keskiluokille jotka toistavat samat virheet.
Vierailija kirjoitti:
Olin nuorempana materialistinen nainen ja tuhlasin tällaiseen paskaan aika montakin tonnia. Kankkulan kaivoon ne menivät.
Siinä 28-29 ikävuoden kohdalla alkoi pikkuhiljaa valjeta, että ainoaa oikeaa "statusta" on esim. isot asuinneliöt jossain hyvällä sijainnilla Helsingissä.
Ja sitä varten ei riitäkään enää pelkkä kova duuni vaan pitää myös olla todella paljon kekseliäisyyttä ja tuuria, jos ei ole syntynyt varakkaaksi. Statusta on sellainen jota vain erittäin harva voi saada, kuten vaikka 170m2 jugend-kattohuoneisto jostain Kaivopuistosta.
Joku helkutin laukku tai kengät eivät ole mitään "statusta". Niitä saa pikavipillä kuka tahansa narkkaripissis. Ei se täten siis edes ole mikään saavutus. Minunkaltaisille hölmöillehän niitä valitettavasti "markkinoidaan", sekä kiinalaisille nouseville keskiluokille jotka toistavat samat virheet.
Periaatteessa juuri näin!! Tiivistit kaiken oleellisen!
Ostinpa Tallinnan Guess liikkeestä 48e ale laukun siinä mulle "merkkilaukkua" pitkäks aikaa...en viitsi tuhlata moisiin kalliisiin "merkki" laukkuihin. Mutta kukin tyylillään, verkkarit ja LV::T olalla niinku naapurin mummulla.
Tästä syystä en osta enää vuittonin laukkuja kun niitä näkee lähes joka toisella pissiksellä..
En muutenkaan ymmärrä miksi jonkun kotona asuvan pissiksen pitää saada joku Chanelin laukku..omalla rahallako se on hankittu vai pappa har betalat..?