Mies korjaa kaiken perässä
Vtuttaa kun mies korjaa kaiken perässä. Hän on maannut sängyssä koko aamun ja laitoin sillä aikaa pyykin pesuun ja narulle. Tyhjensin ja Täytin astianpesukoneen. Kun hän äsken nousi, touhutti astiat kilisten keittiössä, muutti paikat koneesta ja pyykit narulla. Aikuinen poikamme on kylässä ja heräsi miehen kilinöihin ja kehui isänsä ahkeruutta. Otti kehut vastaan kyllä. En viitsinyt sanoa mitään. Ensin tuo käytös ihmetytti, sitten nauratti ja nykyisin suututtaa kovasti.
Onko kellään vastaavaa??
Ja lisäys, pyykit ja tiskit on ok jäljiltäni, ei missään kaaoksessa.
Kommentit (18)
Sanot miehelle, että jatkossa pyykin- ja astianpesu on hänen vastuulla kun näköjään pitää niistä niin paljon, että pitää kaksi kertaa tehdä samat asiat.
Mulla on hirvea halu tehda samaa. Miesystava tayttaa astianpesukoneen vahemman optimaalisesti ja ripustaa pyykit huolimattomammin (so: ei "saumasuorasti" ja yhta hyvin puistellen) kuin mina.
Ajattelen kuitenkin, etta parhaansa mies yrittaa ja kivempihan se on, kun han tekee ja minun ei tarvitse.
Yritan siis pitaa molyt mahassani ja muistaa, etta minun tapani tehda ei ole se ainoa oikea. :)
Tarja Halosta lainaten siihen mihin ihastut, joskus vihastut. Joten voidaksesi vaatia täydellisyytä sinun tulee olla itse virheetön, joten toisen vikojen ja puutteiden kanssa joko opitaan elämään tai ollaan ihan itsekseen.
Näitä narsisteja on. Itse ovat täydellisiä.
Munkin ex halusi aina kun vieraita oli tulossa siivota, pestä ikkunat tehdä kaikki tarjoilut itse ja kattaa, jotta saa kehuja. Totta kai niitä kovasti myös mainosti, jos ei tajuttu juttujensa seasta 😀
Eihän niitä juosten kustuja tekemisiä kestä katsoa. Tekisit ap kerralla kunnolla.
treffit kirjoitti:
Mulla on hirvea halu tehda samaa. Miesystava tayttaa astianpesukoneen vahemman optimaalisesti ja ripustaa pyykit huolimattomammin (so: ei "saumasuorasti" ja yhta hyvin puistellen) kuin mina.
Ajattelen kuitenkin, etta parhaansa mies yrittaa ja kivempihan se on, kun han tekee ja minun ei tarvitse.
Yritan siis pitaa molyt mahassani ja muistaa, etta minun tapani tehda ei ole se ainoa oikea. :)
Asiat voi usein tehdä monella tavalla oikein, mutta teidän tapauksestanne sanoisin omana mielipiteesäni, että pyykki on tosiaan parempi ripustaa saumasuorasti ja miettiä myös, miten astiat parhaiten sopivat ja tulevat puhtaiksi juuri teidän astiainpesukoneessanne. Onhan se tasapainoittelua, varmaan miehilläkin on samanlaisia ajatuksia jostain muista asioista.
Ap:n tapauksessa kysyisin suoraan mieheltä, mikä hänen korjaamassaan asiassa oli hänen mielestään väärin tehty ja oliko virhe niin paha, että sen takia kannatti ärsyttää vaimoa, jonka mielestä työ oli tehty kunnolla.
Toinen asia koskee kehuja, yksi elämän ärsyttävimpiä asioita on, kun joku muu korjaa kynnian työstä tai ideoista, ollaanpa kotona tai töissä.
Eli olet sietänyt tuota käytöstä +20 vuotta ja nyt vasta alkanut ärsyttää. Poika muka ei tiedä isänsä tavoista, ei koskaan korjaa asioita hänen perässään? Vai onko poika saanut olla vapaa matkustaja kotona asuessaan?
No eiköhän ole jo aika lopettaa kotitöiden tekeminen kun ei kuitenkaa kelpaa? Hetken päästä miehesi voi heittäytyä marttyyriksi ja saatte hyvän tekosyyn erota.
Eiköhän tää asetelma ole niin yleinen, no ehkä yleensä toisin päin, että jaksan ihmetellä kuinka joku viitsi enää edes narista..joten taitaa provoksi mennä tämäki aloitus.
Mun ukko ihan samanlainen. Haluaa korostaa erinomaisuuttaan. Hän jopa suuttui kerran kun leikkasin nurmikon. Tein sen kuulemma vittuillessani ettei hän ollut sitä tehnyt.
Se joka tiskikoneen laittaa päälle, saa ladata sen oman tyylinsä mukaan.
Mies ei pese meillä pyykkejä. Tai omiaan saa pestä mutta mun ja muksun vaatteisiin ei koske. Mulla ei ole varaa ostaa joka viikko uusia trikoovaatteita kun mies venuttaa ne leveäksi eikä pitkäksi eikä oio saumoja. Lisäksi kutisti parit ruskovillan kerrastot. Työnjoako toimii tässä ihan hyvin.
Alkuperäinen tähän; pyykkejä ukko joskus laittanut pesuun, laittaa kaikki sekaisin tummat ja vaaleet.... ei ole siis mikään järjestyksen mestari.
Hän raivostuu valtavasti, jos siitä on uskaltanut sanoa kun vaatteita piloilla. Oonpa omlut usrin hiljaa
Vierailija kirjoitti:
treffit kirjoitti:
Asiat voi usein tehdä monella tavalla oikein, mutta teidän tapauksestanne sanoisin omana mielipiteesäni, että pyykki on tosiaan parempi ripustaa saumasuorasti ja miettiä myös, miten astiat parhaiten sopivat ja tulevat puhtaiksi juuri teidän astiainpesukoneessanne. Onhan se tasapainoittelua, varmaan miehilläkin on samanlaisia ajatuksia jostain muista asioista.
Ap:n tapauksessa kysyisin suoraan mieheltä, mikä hänen korjaamassaan asiassa oli hänen mielestään väärin tehty ja oliko virhe niin paha, että sen takia kannatti ärsyttää vaimoa, jonka mielestä työ oli tehty kunnolla.
Toinen asia koskee kehuja, yksi elämän ärsyttävimpiä asioita on, kun joku muu korjaa kynnian työstä tai ideoista, ollaanpa kotona tai töissä.
Joo kylla se jo kerran kysyi, etta onko mulla joku tietty systeemi astianpesukoneeseen, kun tunnun mahduttavan sinne enemman astioita kerralla, ja pyysi etta voitaisiinko seuraavan kerran tayttaa kone yhdessa. Nain tehtiin ja nyt se kone on paremmin taytetty myos silloin, kun han tayttaa sen. Mutta ei se silti ole optimaalisesti taytetty :D
En mielellani huomauta mistaan kun tiedan etta han kuitenkin yrittaa parhaansa... Esim. ruokaa ei osannut laittaa juuri ollenkaan ennen kuin muutettiin yhteen, nykyaan hakee netista resepteja ja vasaa niita sitten pikkutarkasti tuntitolkulla, jotta lopputulos olisi mahdollisimman hyva. <3
Hän siis tekee tätä aina.
Kohta vtuttaa niin että pitäkööt hyvänänsä kaikki kotityöt