Meikkaus apuja?
Mikä meikkivoide sopisi pintakuivalle sekaiholle, jossa nenä ja otsa rasvoittuu nopeasti. Sellainen meikkivoide joka ei keräänny silmien alle juonteisiin. Jos löytyy muuten hyvä meikkivoide se kerääntyy ihojuonteisiin rumasti. Miten sen voi estää? Meikinalus voiteetkaan ei tunnu auttavan.
Kokeilin mineraalimeikkejä ja niissä sama vika. Mistä siis apu tuohon.
Kommentit (32)
Oletko kokeillut BB-voidetta, se kun hoitaa ja kosteuttaa ihoa samalla kun antaa väriä kasvoille. Mossa skin perfector tinting moisturiser sopii omalle pintakuivalle sekaiholleni. Lisää ihonhoitorutiiniisi tehokosteuttava hyaluroniseerumi jos et vielä sellaista käytä, tuote myös ehkäisee rasvoittumista kun nassun ei tarvitse kompensoida kosteusköyhyyttä puskemalla talia.
Silmien alle ei kannata käyttää meikkivoidetta vaan sinne tarkoitettua peiteainetta. Esim. edullisella Maybellinellä on hyvä paakkuuntumaton ja silmämeikkiä sotkematon pohjustusaine, joka Age Defying tms ikään viittaava, mutta sopii nuoremmillekin.
Vierailija kirjoitti:
Oletko kokeillut BB-voidetta, se kun hoitaa ja kosteuttaa ihoa samalla kun antaa väriä kasvoille. Mossa skin perfector tinting moisturiser sopii omalle pintakuivalle sekaiholleni. Lisää ihonhoitorutiiniisi tehokosteuttava hyaluroniseerumi jos et vielä sellaista käytä, tuote myös ehkäisee rasvoittumista kun nassun ei tarvitse kompensoida kosteusköyhyyttä puskemalla talia.
Bb voide ei tarpeeksi peittävä. Minulla cuperosa iho ja tummat silmänaluset.
Ap
Kaikki vähänkään paksummat ja peittävämmät meikkivoiteet valitettavasti paakkuntuu juonteisiin ilmeillessä. Kevyt ei, mutta jos tarvii peittävyyttä niin tilanne on hankalampi. Itse olen päätynyt käyttämään meikkivoidetta vain osalla kasvoja eli punoittavilla alueilla, ja muut kasvot pelkällä irtopuuterilla. Näin ne juonnealueet, joihin meikkiä paakkuuntuu, on ongelmattomia koska siellä ei ole meikkivoidetta. Mulla peitettävä alue lähinnä nenä, kulmakarvojen yläpuoli/väli sekä poskipäät, koska ne punoittaa couperosasta. Muualle en tarvi meikkiä.
Täytyykö sinun ap tosiaan laittaa se meikki koko kasvoille? Mulla iän ja juonteiden myötä tullut tuo ongelma että kaikki meikkivoiteet paakkuuntuu juonteisiin, mutta ongelma on ratkennut jättämällä meikkivoide pois ja peittämällä vain ongelmakohdat peiteaineilla. Käytän L'Oreal Infallible viiden värin peiteainepalettia, josta löytyy silmänalusten peittämiseen vaaleita sävyjä, vihertävä punaisen peittämiseen ja ihonsävyinen (siinä on 3 eri tummuusastetta näitä, voi sekoitella juuri oikean värin) yleispeittoon. Päälle laitan saman sarjan puuterin ja näyttää hyvältä.
Vierailija kirjoitti:
Millainen ihonhoitorutiini sinulla on? Mitä kosteusvoidetta käytät meikin alla? Joku seerumimainen js nopeasti imeytyvä voisi toimia voidetta paremmin.
Rasvoittuvat osat voi myös jättää rasvaamatta ennen meikkiä tai käyttää jotain toista tuotetta.
Hyvä pohjustus (todella hankalalla iholla silmämeikin pohjustaja toimii tosi hyvin) auttaa meikin pysymisessä.
On myös tärkeää käyttää vähän meikkivoidetta ja ohuita kerroksia tuotetta.
Olethan muistanut myös kiinnittää meikin puuterilla? Tärkeää rasvoittuvalla iholla.
Omasta kokemuksesta parhaita meikkivoiteita kuvailemallesi iholle ovat ohuet, vesipohjaiset ja hyvin juoksevat meikkivoiteet.
Nyt käytössä nivean puhdistusmaito, lumenen misellevesi, nivean kasvovesi, korealainen kosteuttava seerumi ja humektan perusvoide kosteusvoiteena.
Ennen käytin kalliita puhdistusaineita ja kosteusvoiteita eikä niistä ollut sen kummempaa apua. Nyt tuntuu iho jopa paremmalta kuin aikaisemmin, pintakuivuus helpottanut iholla.
Api
Vierailija kirjoitti:
Täytyykö sinun ap tosiaan laittaa se meikki koko kasvoille? Mulla iän ja juonteiden myötä tullut tuo ongelma että kaikki meikkivoiteet paakkuuntuu juonteisiin, mutta ongelma on ratkennut jättämällä meikkivoide pois ja peittämällä vain ongelmakohdat peiteaineilla. Käytän L'Oreal Infallible viiden värin peiteainepalettia, josta löytyy silmänalusten peittämiseen vaaleita sävyjä, vihertävä punaisen peittämiseen ja ihonsävyinen (siinä on 3 eri tummuusastetta näitä, voi sekoitella juuri oikean värin) yleispeittoon. Päälle laitan saman sarjan puuterin ja näyttää hyvältä.
Sepä se ongelma onkin, ongelma kohtiin tarvii meikkiä ja niihin meikki kerääntyy ikävästi. Silmänalusiin laitan peitevoidetta ja sekin kerääntyy juonteisiin, puuterista huolimatta. Nenä ongelma, meikki kerääntyy ihohuokosiin rumasti ja meikki ei kestä kun iho alkaa kiiltelemään.
Ap
Mitä meikki- ja peitevoidetta olet käyttänyt tähän asti? Entä pohjustustuotteena?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Siispä suosittelen The Ordinaryn coverage foundation seerumimeikkivoidetta. Peittää ihovirheet tehokkaasti ohuesta ja hyvin levittyvästä koostumuksestaan huolimatta. Ei myöskään keräänny juonteisiin ja huokosiin. Tuote on kätevässä pumppupullossa ja maksaa alle 10 euroa eli huippuedullinen ostos. Käyttäjäkokemuksia löydät esim. Eleven verkkokaupan tuotesivuilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sepä se ongelma onkin, ongelma kohtiin tarvii meikkiä ja niihin meikki kerääntyy ikävästi. Silmänalusiin laitan peitevoidetta ja sekin kerääntyy juonteisiin, puuterista huolimatta. Nenä ongelma, meikki kerääntyy ihohuokosiin rumasti ja meikki ei kestä kun iho alkaa kiiltelemään.
Ap
By Terry hyaluroni-irtopuuteri sopii niin meikin alle kuin päälle, se täyttää huokoset ja juonteet eli blokkaa nestemäisten meikkituotteiden kerääntymisen niihin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä meikki- ja peitevoidetta olet käyttänyt tähän asti? Entä pohjustustuotteena?
Nyt käytössä lumenen meikinalusvoide. Peitevoide: it bye bye under eye ja it bye bye rednes. Joe blasco peitevoide. Make up store peitevoide.
Meikkivoiteista kokeiltu uoga uoga mineraalimeikkipohja, lava art meikkivoide, clinique superbalanced meikkivoide, joe blasco, lancome, bareminerals....
Ap
Tämä on monimutkainen ongelma, joka itsellänikin on ollut, koska siihen vaikuttaa niin moni tekijä: ihonhoito, käytetyt seerumit ja voiteet, ihon laatu, meikkivoiteen laatu.
Mulla tuntuu olevan niin, että jos käyttää muuta kuin jauhemaista mineraalimeikkivoidetta, niin kosteusvoide kannattaa jättää pois iholta. Samoin ei mitään pohjustusvoiteita. Rasvoittuva sekaihoni on sellainen, että käytännössä aina mikä tahansa voide, jopa matta-sellainen + siihen päälle meikkivoide, vain tekee meikistä öljyistä sotkua ja liian juoksevaa jolloin paakkuuntuu juonteisiin. Tietyt kevyet seerumit voi toimia yksinään tällaisenkin meikin alla, jos jotain kosteutta kaipaa. Mutta kannattaa kokeilla myös ilman mitään paljaalle iholle.
Voidemaisissa meikeissä myös koostumuksella on merkitystä. Sellaiset silikoniset hyvin peittävät, joita on suuri osa nykyisistä peittävämmistä, jotka jättävät mattapinnan, ovat erityisen pahoja juonteisiin paakkuuntujia. Esim. mulla on juonne nenästä suuhun vain kun ilmehdin. Mutta jos käytän tällaista tymäkkää meikkivoidetta, niin kun kerran hymyilen, niin siihen meikkivoiteeseen ikään kuin murtuu se juonteenkuva, ja niinpä juonne näkyy perusilmeelläkin, jolloin ilman meikkiä ei näy mitään juonnetta. Yllättäen hieman öljyisemmät / vahamaisemmat meikkipohjat, jotka vaatii sitten kyllä päälleen puuterin, toimivat paremmin. Ne eivät sillä tavalla kerrasta paakkuunnu juonteeseen vaan joustavat ja muuttuvat naaman mukana. Näitä ei kyllä voi laittaa silmänympärysiholle sitten, vaan sinne erillinen peiteaine. Esim. se vanhan ajan Joe Blascon pohja ohuelti käytettynä toimii. Samoin Make-Up Storen Studio Foundation.
Mineraalipohjatkin jotkut toimii hyvin, mutta ne sitten taas ehdottomasti vaativat alleen seerumin ja kosteusvoiteen, tai muuten näyttää tosi kuivaihoiselta ja vanhalta. Joskus laitan tosin kosteusvoiteen vain ihon kuiville alueille ja jätän T-alueelta pois, varsinkin kesäisin kun rasvoittuu helposti. Toimivaksi kokemiani mineraalimeikkipohjia on kotimainen Korento, sekä apteekeista saatava Idun. Nämä molemmat on tarpeeksi peittäviä ja on hyvin pohjoismaisille sopivia sävyjä. Aika monet mineraalimeikkikokeilut mulla olleet muut huonoja, monet ei peitä ja jotkut taas tekee kauhean kuivaihoisen näköiseksi, joissain ei tahdo löytyä "possunpunaiselle" suomalaiselle sävyjä kun kaikki on keltapohjaista jne.
Jos on pintakuiva sekaiho, niin sun posket ja nenä rasvoittuu todennäköisesti nopeasti siksi, että käytät joko väärää voidetta tai liian kuivattavia meikkejä.
Ongelma ei poistu heti, mutta ota käyttöön säännöllinen kuorinta/kasvoharja, itse käytän myös AHA:ta sisältäviä kuorintalappuja kerran pari viikossa. Seerumi voiteen alle ja voide pitää olla silikoniton. Esim Madaran Pihlajavoide sopii hyvin mun pintakuivalle iholle, kosteuttaa kunnolla, mutta ei jää pintaan eikä ole liian jankkia. Talviaikaan laitan voiteen päälle vielä öljyn, arganöljy on paras.
Meikkivoiteena käytän Lumenen Blurria, mutta silmäluomille niille tarkoitettua silmämeikin pohjustusainetta, en meikkivoidetta. Puuteri kannattaa olla talkitonta, eikä sitä kannata käyttää liikaa. Itse käytän irtopuuteria hyvin ohuelti siveltimellä ja tarvittaessa päivän mittaan puuteripaperia, ei puuteria lisää.
Korealaisen Misshan Perfect cover BB voide on peittävämpää kuin yksikään testaamistani meikkivoiteista. Sitä saa nykyisin Citymarketeista, ei ole pakko tilata netistä. Voidetta on myynnissä 20ml kokeilukoossa (ainakin kosmetiikan verkkokaupoissa) normaalikoon putkilon lisäksi. Voide on 3-in-1 eli peittää, hoitaa ja ravitsee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Siispä suosittelen The Ordinaryn coverage foundation seerumimeikkivoidetta. Peittää ihovirheet tehokkaasti ohuesta ja hyvin levittyvästä koostumuksestaan huolimatta. Ei myöskään keräänny juonteisiin ja huokosiin. Tuote on kätevässä pumppupullossa ja maksaa alle 10 euroa eli huippuedullinen ostos. Käyttäjäkokemuksia löydät esim. Eleven verkkokaupan tuotesivuilta.
Hmm, vain 3,5/5 tähteä arvosteluissa ei lupaa kyllä kovin hyvää...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Hmm, vain 3,5/5 tähteä arvosteluissa ei lupaa kyllä kovin hyvää...
Jokaisen iho on yksilöllinen, se mikä toimii yhdellä ei toimi välttämättä toisella. Itse olen ollut tosi tyytyväinen ko. voiteeseen eli et voi tietää kokeilematta onko joku tuote napakymppi vai mahalasku.
Vierailija kirjoitti:
Jos on pintakuiva sekaiho, niin sun posket ja nenä rasvoittuu todennäköisesti nopeasti siksi, että käytät joko väärää voidetta tai liian kuivattavia meikkejä.
Ongelma ei poistu heti, mutta ota käyttöön säännöllinen kuorinta/kasvoharja, itse käytän myös AHA:ta sisältäviä kuorintalappuja kerran pari viikossa. Seerumi voiteen alle ja voide pitää olla silikoniton. Esim Madaran Pihlajavoide sopii hyvin mun pintakuivalle iholle, kosteuttaa kunnolla, mutta ei jää pintaan eikä ole liian jankkia. Talviaikaan laitan voiteen päälle vielä öljyn, arganöljy on paras.
Meikkivoiteena käytän Lumenen Blurria, mutta silmäluomille niille tarkoitettua silmämeikin pohjustusainetta, en meikkivoidetta. Puuteri kannattaa olla talkitonta, eikä sitä kannata käyttää liikaa. Itse käytän irtopuuteria hyvin ohuelti siveltimellä ja tarvittaessa päivän mittaan puuteripaperia, ei puuteria lisää.
Olen kokeillut useampaa kosteusvoidetta vuosien saatossa, ja yhdestäkään ei ole ollut apua. Nyt ollut kuukauden käytössä humektan perusvoide, se auttanut pintakuivuuteen, mutta ihon rasvoittumiseen ei sekään ole auttanut
Ap
Millainen ihonhoitorutiini sinulla on? Mitä kosteusvoidetta käytät meikin alla? Joku seerumimainen js nopeasti imeytyvä voisi toimia voidetta paremmin.
Rasvoittuvat osat voi myös jättää rasvaamatta ennen meikkiä tai käyttää jotain toista tuotetta.
Hyvä pohjustus (todella hankalalla iholla silmämeikin pohjustaja toimii tosi hyvin) auttaa meikin pysymisessä.
On myös tärkeää käyttää vähän meikkivoidetta ja ohuita kerroksia tuotetta.
Olethan muistanut myös kiinnittää meikin puuterilla? Tärkeää rasvoittuvalla iholla.
Omasta kokemuksesta parhaita meikkivoiteita kuvailemallesi iholle ovat ohuet, vesipohjaiset ja hyvin juoksevat meikkivoiteet.