Mies ei hoida mielellään mitään ”miesten hommia”
Meinaa hermot mennä kun mies ei ottaudu mihinkään sellaisiin töihin, jotka olisivat luontevia miehen tehdä. Saan muistuttaa näistä hommista kymmeniä kertoja ja se turhauttaa. Näillä hommilla tarkoitan pieniä kodin remppoja, laitteisiin liittyviä fiksauksia jne. joita en itse osaa tehdä.
Kommentit (97)
Tätä se tasa-arvo sitten on. Minäkään en enää auta naisia, koska se on järjetöntä. Enemmän työtä vain. Toisaalta miehet eivät tarvitse apuani mihinkään.
Onko sun harteilla kokonaan siivous, kokkaus, tiskit, pyykki- ja vaatehuolto jne? Tekeekö mies niitä sit?
Luontevia miehen tehdä? Ruuvit ruuvataan auki jortikalla?
Joo, kyllä se on nykypäivänä naisen opeteltava, tai sitten palkattava joku (yleensä mies) tekemään nämä työt.
Muakin ärsyttää sama homma. Tai ei ärsyttäisi niin paljoa jos se mies tekisi edes niitä "naisten töitä".
Minä pyykkään, siivoan, kokkaan, kiristän oven kahvat, maalaan, tapetoin, ajan nurmikon, vaihdan auton renkaat..
Välillä mietin että mihin oikein tuota miestä tarvin?
Itsellä on ollut tapana tuommosissa jutuissa ottaa asiasta selvää, opetella se ja hoitaa pois alta. Voin sit sanoa miehelle et hah, osasinpas ite!
Remppahommat hoidan omillaan kokonaan, tuleepahan sellaista kun haluaa eikä toinen voi marista jälkikäteen kun ei osallistunutkaan tekemiseen yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Muakin ärsyttää sama homma. Tai ei ärsyttäisi niin paljoa jos se mies tekisi edes niitä "naisten töitä".
Minä pyykkään, siivoan, kokkaan, kiristän oven kahvat, maalaan, tapetoin, ajan nurmikon, vaihdan auton renkaat..
Etköhän sinä ole ihan vapaaehtoisesti kyseisen miehen kanssa. Voit myös lähteä valittamisen sijaan.
Onko käynyt mielessä, että sillä ajalla minkä käytät asioista valittamiseen, voisit opetella hoitamaan hommat itse ja tehdä itsestäsi miehestä riippumattoman?
Meillä vaimo vaati että kotityöt eli ns naistentyöt puoliksi. No sitten ilmoitin että myös miesten työt tehdään puoliksi. Saattaahan sen arvata että kaatopaikkakuorma on rääteillään takapihan heinikossa ja hänen autonsa hinattiin eilen romuttamolle. Siinä sitten täyttelin astianpesukonetta ja katselin kun rouvahapannaama viilettää ympäri asuntoa ja sättii tavaroita. Sitä saa mitä tilaa.
Ostatte nuo palvelut tai sitten teet itse. Ei ole itsestään selvää, että osaa jotain vain siksi että on mies!
Vierailija kirjoitti:
opettele, tai sitten palkkaat jonkun tekmään. Uusavuttomuus ei ole muotia.
Pitäiskös se miehen palkata se ulkopuolinen tekijä, jos nainen kerran tekee jo osansa? Miksi naisen pitäisi tehdä kaikki, tai maksaa tekemisest jollekin? Miten noin typerä ihminen osaa ylipäätään lukea ja kirjoittaa?
Vierailija kirjoitti:
Itsellä on ollut tapana tuommosissa jutuissa ottaa asiasta selvää, opetella se ja hoitaa pois alta. Voin sit sanoa miehelle et hah, osasinpas ite!
Remppahommat hoidan omillaan kokonaan, tuleepahan sellaista kun haluaa eikä toinen voi marista jälkikäteen kun ei osallistunutkaan tekemiseen yhtään.
Sanooko se mies pyykinpesun lomassa samaa?
Vierailija kirjoitti:
Meillä vaimo vaati että kotityöt eli ns naistentyöt puoliksi. No sitten ilmoitin että myös miesten työt tehdään puoliksi. Saattaahan sen arvata että kaatopaikkakuorma on rääteillään takapihan heinikossa ja hänen autonsa hinattiin eilen romuttamolle. Siinä sitten täyttelin astianpesukonetta ja katselin kun rouvahapannaama viilettää ympäri asuntoa ja sättii tavaroita. Sitä saa mitä tilaa.
Sinulle myös ihan kysymys, miksi olet suhteessa, jossa ilmeisestikin on jatkuva taistelu tekemisistä ? On kummallinen parisuhde, jos pitää nokitella toista koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Tätä kohtaa en tajunnut: Saattaahan sen arvata että kaatopaikkakuorma on rääteillään takapihan heinikossa ja hänen autonsa hinattiin eilen romuttamolle.
Rääteillään? Ja miksi auto hinattiin romuttamolle?
Ei munkaan mies hoida, eikä osaa. Siispä teen ne itse tai sitten ostan apua.
Nimim. Nainen joka rakensi omakottalon perheelleen
Ennen oli naisten työt ja miestentyöt. Nykyään on vain yhteiset työt ja mistentyöt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäiskös se miehen palkata se ulkopuolinen tekijä, jos nainen kerran tekee jo osansa? Miksi naisen pitäisi tehdä kaikki, tai maksaa tekemisest jollekin? Miten noin typerä ihminen osaa ylipäätään lukea ja kirjoittaa?
Miten noin typerä ihminen ei ymmärrä, että paskassa suhteessa ei ole mikään pakko olla, vaan ihan voi lähteä kälppimään. Parisuhde ei ole todellakaan normaali, jos pitää kiukutella kumpi tekee ja mitä ja koska.
Vierailija kirjoitti:
Meidän naapurille sattunut tuollainen helmi mieheksi ja herra soittelee kitaraa, kun emäntä tekee perheen eteen kaikkensa.
Pojat kasvaneet isänsä tyyliseksi eli jo pois kotoa muuttaneet käy lokkeilemassa kotonaan.
Kaikki muut ihmettelee tätä, mutta he itse ovat tyytyväisiä elämäänsä, jopa talon rouva.
Jos miehesi lisäksi nalkuttaa, niin sehän on vain miehen ruumiissa elelevä androgyyni, eli nainen.