Mies ei hoida mielellään mitään ”miesten hommia”
Meinaa hermot mennä kun mies ei ottaudu mihinkään sellaisiin töihin, jotka olisivat luontevia miehen tehdä. Saan muistuttaa näistä hommista kymmeniä kertoja ja se turhauttaa. Näillä hommilla tarkoitan pieniä kodin remppoja, laitteisiin liittyviä fiksauksia jne. joita en itse osaa tehdä.
Kommentit (97)
Vierailija kirjoitti:
Ai, itsenäinen nykynainen tarvitseekin prinssiä pelastamaan?
Niin minkä perusteella? Ap on trolli jonka ajattelutavan vastaajat ovat yksimielisesti tuominneet.
Vierailija kirjoitti:
Niin niin, ne autonrenkaathan vaihdetaankin joka päivä, eikö?
Ei tietysti vaihdeta. Onko joku neropatti sanonut näin?
Vierailija kirjoitti:
Kysymys teille, jotka teette sekä ns naisten että miestenhommat: Mitä ne teidän miehet sitten tekee?
Hoitaa lapsia sen aikaa että minä kokkaan, remppaan ja vaihdan renkaita.
Naiset täällä ylistää omaa osaamistaan ja esittää ettei miehiä tarvita mihinkään. Sellainen pikkujuttu vaan unohtuu, että jokainen mies on tälle maalle uhrannut vähintään puoli vuotta pakollista palvelusta. Siitä kun alkaa lohkomaan pieniä kotiaskareen mittaisia palasia niin on melko pitkäksi aikaa tehty kotityöt jo ennakkoon siinä parikymppisenä.
Naiset osaa kyllä vaatia kaikkea, mutta koskaan ei olla ilolla antamassa se on varma!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä vaimo vaati että kotityöt eli ns naistentyöt puoliksi. No sitten ilmoitin että myös miesten työt tehdään puoliksi. Saattaahan sen arvata että kaatopaikkakuorma on rääteillään takapihan heinikossa ja hänen autonsa hinattiin eilen romuttamolle. Siinä sitten täyttelin astianpesukonetta ja katselin kun rouvahapannaama viilettää ympäri asuntoa ja sättii tavaroita. Sitä saa mitä tilaa.
Tätä kohtaa en tajunnut: Saattaahan sen arvata että kaatopaikkakuorma on rääteillään takapihan heinikossa ja hänen autonsa hinattiin eilen romuttamolle.
Rääteillään? Ja miksi auto hinattiin romuttamolle?Auto hinattiin koska rouva oli ajellut ilman öljyä rittävän kauan ja minä vein edellisen kuorman ja ilmoitin että hän vie seuraavan kun minulla odottaa omat jommat tuolla sisällä. Siinä se sitten on nököttänyt ja myös nurmikonleikkuu on päässyt unohtumaan. Pitäisikö minun alkaa huomauttelemaan hänelle tekemättömistä töistä, kuten naisilla on tapana?
Tuonkin olisitte voinut hoitaa niin, että olisitte yhdessä vieneet kaatopaikkakuorman ja tehneet yhdessä ruuan. Yhdessä puuhailu vahvistaa parisuhdetta ja samalla kumpikin oppii tekemään kaikkia hommia. Sinä mieluummin aiheutit taloudellista vahinkoa ja riitaa. Onko nyt hyvä mieli?
Miten minä aiheutin taloudellista vahinkoa kun rouva on halunnut että asiat tehdään puoliksi? Eli tuon logiikan mukaan jos laitan kiviä pesukoneen täyteen, se on vaimoni syy.
Puoliksi tekeminen voi olla myös sitä, että asiat tehdään yhdessä, jolloin ne puolittuvat. Etkö sinä viisaampana osannut esittää tätä vaimolle? Ja jos sinä tiesit, että vaimo ei osaa tehdä tai edes ajatella jotain, niin sinäkö jätit sanomatta ja vain myhäilit vieressä, että pieleen menee? Mitä mieltä itse olet parisuhteesi tilasta, kestääkö vielä vuoden vai kaksi ennen eroa?
En todellakaan osannut ajatella että joku voi ajaa autolla hoitamatta perusasioita. Sellaisen ihmisen ei tule käyttää autoa. Ja tuo yhdessä tekeminen on sellaista että en siitä välitä, koska teen asiat eri tavalla kuin vaimoni haluaa, vaikka lopputulos on sellainen kuin pitääkin. Tätä hullutusta suhde ei tule kestämään, mutta ehkä vaimoni oppii tässä arvostamaan myös minun panostani yhteisen elämän puolesta, eikä nää vain omia tekemisiään.
No, jos vaimoksi haluaa nätin bimbon, niin saa nätin bimbon. Eikö naisen luonteesta näkynyt mitään vihjettä ennen avioliittoa? Joku alkoholi- tai peliongelma kehittyy vuosien myötä, mutta ihmisen perusluonne näkyy alusta alkaen. Vai esittikö vaimosi yhteiselon ensivuodet jotain muuta kuin oikeasti on?
Kaupunkioloissa ei ole miesten töitä. Sillä on merkitystä, tekeekö mies niitä muita kotitöitä.
Kyllähän niitä laiskoja uusavuttomia huithapeleita löytyy ihan kummastakin sukupuolesta.
Vierailija kirjoitti:
Niitä ns. miestentöitä ei nykypäivänä oikeastaan paljon ole. Jos jotain nikkarointia tai renkaiden vaihtoa on pari kertaa vuodessa, niin kyllä minä sitten niiden aikana vastaan ruokapuolesta ja kodin siisteydestä. Muuten kyllä hoidetaan kaikki puoliksi eikä ole ollut mitään valtataistelua meidän suhteessa koskaan. Molemmat tykätään siitä, että koti on siisti, on puhtaita vaatteita ja terveellistä ruokaa.
Eipä nuo naistentyötkään nykypäivänä juuri aikaa vie. Tunti päivässä maks. Miestentyöt ovat vahvasti sidoksissa asuuko kerrostalissa tai esim vanhassa omakotitalossa. Kerrostalossa on pikkujuttuja ja remontit ja omakotitalossa jo pihatyöt vievät tuon ajan.
Vierailija kirjoitti:
Kysymys teille, jotka teette sekä ns naisten että miestenhommat: Mitä ne teidän miehet sitten tekee?
No ex-mieheni minulta saamansa palautteen seurauksena (yritin useamman kerran keskustella työnjaosta) sydämistyi niin, että hankki "häntä paremmin ymmärtävän naisen" sivusuhteeseen.
No rakastavaiset jäivät kiinni ja sivusuhdenainen jätti. Sen jälkeen hankin parisuhdeterapiaa, mutta mies lopetti sen. Hän mieluummin suri sängyn pohjalle menetettyä rakkauttaan. Parin kuukauden päästä mulla oli mitta täynnä osallistumattoman marttyyrin kanssa ja jätin miehen. Kymmenenkin vuoden jälkeen ex-mies laittelee mulle viestejä, kuinka olen hänen "elämänsä rakkaus". Liiton aikana olin hänestä kyllä kusipääakka...
Vierailija kirjoitti:
Naiset täällä ylistää omaa osaamistaan ja esittää ettei miehiä tarvita mihinkään. Sellainen pikkujuttu vaan unohtuu, että jokainen mies on tälle maalle uhrannut vähintään puoli vuotta pakollista palvelusta. Siitä kun alkaa lohkomaan pieniä kotiaskareen mittaisia palasia niin on melko pitkäksi aikaa tehty kotityöt jo ennakkoon siinä parikymppisenä.
Naiset osaa kyllä vaatia kaikkea, mutta koskaan ei olla ilolla antamassa se on varma!
Tämä se on hauska perustelu. Oman miehen armeija-ajoista alkaa olla 40 vuotta. Miten pitkään miehet voi käyttää tekosyynä armeijaa ettei kotona tarvitse tehdä mitään? Minäkin voisin ottaa tuon käyttöön. Koska olen kokannut kotona perheelle melkein 30 vuotta, ei minun tarvitse tehdä sitä enää seuraavaan 30 vuoteen.
Aika moni tuttavistani onkin lopettanut ruuanlaiton siinä vaiheessa, kun nuorinkin lapsista on muuttanut kotoa. Miehet ei jostain syystä tykkää tuosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin niin, ne autonrenkaathan vaihdetaankin joka päivä, eikö?
Ei tietysti vaihdeta. Onko joku neropatti sanonut näin?
Aika noloa pitää kunniakkaana miesten työnä juttua, joka tehdään kaksi kertaa vuodessa ja jonka saa hoidettua pikkurahalla vartissa ajamalla autokorjaamolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä vaimo vaati että kotityöt eli ns naistentyöt puoliksi. No sitten ilmoitin että myös miesten työt tehdään puoliksi. Saattaahan sen arvata että kaatopaikkakuorma on rääteillään takapihan heinikossa ja hänen autonsa hinattiin eilen romuttamolle. Siinä sitten täyttelin astianpesukonetta ja katselin kun rouvahapannaama viilettää ympäri asuntoa ja sättii tavaroita. Sitä saa mitä tilaa.
Tätä kohtaa en tajunnut: Saattaahan sen arvata että kaatopaikkakuorma on rääteillään takapihan heinikossa ja hänen autonsa hinattiin eilen romuttamolle.
Rääteillään? Ja miksi auto hinattiin romuttamolle?Auto hinattiin koska rouva oli ajellut ilman öljyä rittävän kauan ja minä vein edellisen kuorman ja ilmoitin että hän vie seuraavan kun minulla odottaa omat jommat tuolla sisällä. Siinä se sitten on nököttänyt ja myös nurmikonleikkuu on päässyt unohtumaan. Pitäisikö minun alkaa huomauttelemaan hänelle tekemättömistä töistä, kuten naisilla on tapana?
Sun pitäis sanoo et "vaimo hei, aletaankos korjaamaan hommia yhdessä?" Lempeydellä, ei ylimielisyydellä. Tiesit, että öljyt on lopussa ja vaimo ei? Eikö asiasta olisi kannattanut mainita? Opastaa vaimoa, jos ei itse osaa.
Mä osaan sanoa autoista sen verran, että minkä värisiä ne on, koska mulla on kortti mutta ikinä ei ole ollut autoa. Kun auton saan, niin toivon että mua ei pidetä vaan tyhmänä vaan että joku on tarpeeksi pitkäpinnainen opastamaan perinpohjin kädestä pitäen, että oppisin itse.
Varmasti osaat paljon asioita "paremmin" kun nainen ja toisinpäin. Kysykää neuvoa ja opastakaa, perustelkaa opastamanne kuin koulussa tehtiin, ei "siksi kun se nyt vaan on niin".
Kunnioitus, lempeys ja yhteistyö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niitä ns. miestentöitä ei nykypäivänä oikeastaan paljon ole. Jos jotain nikkarointia tai renkaiden vaihtoa on pari kertaa vuodessa, niin kyllä minä sitten niiden aikana vastaan ruokapuolesta ja kodin siisteydestä. Muuten kyllä hoidetaan kaikki puoliksi eikä ole ollut mitään valtataistelua meidän suhteessa koskaan. Molemmat tykätään siitä, että koti on siisti, on puhtaita vaatteita ja terveellistä ruokaa.
Eipä nuo naistentyötkään nykypäivänä juuri aikaa vie. Tunti päivässä maks. Miestentyöt ovat vahvasti sidoksissa asuuko kerrostalissa tai esim vanhassa omakotitalossa. Kerrostalossa on pikkujuttuja ja remontit ja omakotitalossa jo pihatyöt vievät tuon ajan.
Tunti päivässä vs. tunti viikossa tai pikemminkin kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin ei tarvita? Kyllä minä ainakin tarvitsen miestäni kumppanuuden lisäksi hoitamaan lapsiamme ja tekemään puolet niistä kotitöistä. Ilolla teen oman osani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitkä pihatyöt nyt kuuluvat ensisijaisesti miehille? Nurmikon leikkuu, lumen luonti, kukkapenkkien laitto jne. hoituu kyllä mielellään minulta näin naisena. Mies on joskus aikoinaan jotain puita kaadellut pihapiiristämme, mutta ei juuri muuta...
Minä voisin mielelläni vaihtaa, mieheni tekisi ns. naisten työt, minä ns. miesten työt. Mutta jostain syystä tuo haluaa nykyään jakaa ne molemmat, vaikka alkuun yritti vanhempiensa mallilla nakittaa minulle kaikki siivoukset, pyykkäykset ja ruuanlaitot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä se on hauska perustelu. Oman miehen armeija-ajoista alkaa olla 40 vuotta. Miten pitkään miehet voi käyttää tekosyynä armeijaa ettei kotona tarvitse tehdä mitään? Minäkin voisin ottaa tuon käyttöön. Koska olen kokannut kotona perheelle melkein 30 vuotta, ei minun tarvitse tehdä sitä enää seuraavaan 30 vuoteen.
Aika moni tuttavistani onkin lopettanut ruuanlaiton siinä vaiheessa, kun nuorinkin lapsista on muuttanut kotoa. Miehet ei jostain syystä tykkää tuosta.
Lopeta sinääkin ja katso mitä siitä seuraa.
Ap, opettele tekemään itse tai palkkaa joku muu tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Onko vaimo sitten ensin tehnyt lakon, että ei pese sun pyykkejä eikä tee sulle ruokaa? Oletko ihan kostomielessä liikenteessä, kovin loukkaantuneena? Monenako päivänä viikossa ja montako tuntia kerrallaan on niitä "miesten hommia"? Niitä miesten hommia on muuten 1/10 naisten hommiin verrattuna... Tiedätkö mitä vaimo päivittäin edes tekee?